کروسان یکی از شیرینیهای فرانسویه که هم خیلی خوشمزه‌ست و هم کسانی که یک سفر به دیار غربت فرانسه کرده باشن حسابی با این شیرینی آشنا هستن… البته در برخی قنادی‌ها و کافه‌های تهران هم بعضی از آنها عرضه شده اما ما قصد داریم به شما که انگیزه زیادی برای درست کردن خوردنی‌های خوشمزه دارید بگیم چجوری این شیرینی را تو خونه درست کنند و به آنها هم حس درست‌کردنش را ندارن ولی نمیتونن از خوردنش دست بکشن بگیم کجا همچین خوشمزه‌ای را می‌تونن پیدا کنند.

برای درست کردن کروسان اول از همه باید 250 گرم کره و 90گرم پنیر خامه‌ای را انقدر با همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست بشن بعد 2قاشق غذاخوری شکر و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل و یک مقدار آرد، کلا 300 گرم نیاز داریم، را به مخلوط کره و پنیر خامه‌ای اضافه کنید و بعد مقدار دیگری از آرد را اضافه کنید تا ترکیب شما تبدیل به خمیر بشه. خمیر آماده شده را برای نیم ساعت در یخچال بزارید تا آماده بشه….

حالا خمیر را روی سطحی که روی آن آرد پاشیدید، برای اینکه خمیر نچسبه، بطور کاملا یکنواخت صاف و پهن کنید و به شکل مثلث برش بزنید….دقت کنید خیلی ضخامت نداشته باشه و خیلی هم نازک نشه…. حالا روی خمیر را هرچی دوست دارید مثل شکلات نوتلا، یا شکلاتی که به غلظت اونه، مارمالاد زرد آلو و یا مارمالاد توت فرنگی و یا آلبالو، بسته به ذائقه و سلیقه خودتون، بریزید و خمیر را از سمت قاعده به طرف رأس آن رول کنین…

اینم یه فوت کوزه‌گری؛ بعد از آماده شدن کروسان‌ها و قبل از قراردادنش توی فر بازهم آنها را به اندازه‌ای که خنک بشن توی یخچال بزاریدشون. حتالا این خوشمزه‌ها را برای آماده شدن 15 دقیقه در درجه 180 درجه فر تنها بزارید تا حسابی پخته بشن….وقتی پخته شدن آنها را با پودر قند تزئین کنید و بعدش نوش جان کنید…

حالا دستور تهیه برای تنبلهای شکمو؛ سری به کافه هنر در خیابان انقلاب برید خیلی شیک پشت یکی از میزها بشینید و یک کروسان خوشمزه با چایی یا قهوه سفارش بدید و از تنبلیتون لذت ببرید. البته قنادی فرانسه هم یکی از قنادیهای خیلی قدیمی اما بسیار معروفه تهرانه که علاوه براینکه برای خیلی ها نوستالژی داره، شیرینی‌های خوشمزه‌ای هم داره که شما را یه جوری را با سبک قنادی فرانسوی آشنا میکنه. طعم کروسان: یک شیرینی خوشمزه که توی خمیر آن میتونید شوری پنیر و شیرینی شکر را تجربه کنید.

 

 

 

tafrih.ir