گزارشات رسمي از مراكز فعال درمان اعتياد به شيشه حاكيست كه بزرگترين ريسك و مخاطره مصرف اين ماده، انجام عمليات جنسي بدون اراده و بدون در نظر گرفتن مسايل ايمني و پوششي و خطر ابتلا به ايدز است.

گزارشات متعددي درباره افزايش شمار مبتلايان جديد به ايدز كه پيش از ارتباطات جنسي، كريستال يا شيشه استفاده كردهاند، اعلام شده است.

افزايش حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب هنگام استعمال شيشه، تسريع در تنفس، توهم، افسردگي، روان پريشي و افزايش رفتارهاي خشونتآميز را از ديگر عوارض مصرف شيشه است.

درمان اعتياد به محركها، بالا بودن احتمال رفتن به كما و مرگ به خاطر مصرف بيش از حد شيشه را نيز يادآور شد.

استفاده بيش از حد اين ماده موجب افسردگي، تضعيف حافظه كوتاهمدت، افزايش رفتارهاي خشن، نوسانات خلقي و همچنين آسيب به سيستم ايمني بدن از ديگر عوارض شديد مصرف شيشه است كه بلافاصله پس از آغاز مصرف ظاهر ميشود.

طبق آمار به دست آمده از پژوهشها، بيش از 90 درصد معتادان به شيشه در كشور جوان هستند، متاسفانه جوانان بسياري حتي با مصرف بسيار كم شيشه بدرود حيات گفته اند!

بر اساس آخرين يافته هاي به دست آمده از ارزيابي وضعيت اعتياد و سوءمصرف مواد در كشور، 2/2 درصد معتادان با جمعيت پايه كمتر از يك ميليون و 200 هزار نفر، معتاد به مصرف شيشه هستند و با اين احتساب، حدود 26 هزار و 400 نفر در كشور ماده بسيار خطرناكي به نام شيشه مصرف ميكنند كه در كمتر از يك سال، فرد مصرف كننده را زمينگير ميكند.

 

 

منبع :انجمن عروسانه