گاهی اوقات یک گروه از دانشجویان هم می توانند با همکاری یکدیگر یک برند یا یک کسب و کاری را راه اندازی کرده و علاوه بر درآمد زایی اشتغال زایی کنند از تجربیات یکدیگر و یا از تجربیات کارفرمایانی که بند و شرکتی دارند استفاده کنند تا موفق شوند.

کارآفرینی نیاز به میل و علاقه ی زیاد دارد چون شروع یک کسب کار علاوه بر داشتن سرمایه به انگیزه ی کافی نیاز دارد تا کارآفرینان با استفاده از آن بتوانند چالش های کاری را برطرف کنند.

اما 10 نکته ی خوب وجود دارد که باعث موفقیت بیشتر کارآفرینان می شود.

1-علاقه در کار

علاقه به شروع کسب و کار و انجام آن یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باعث موفقیت خیلی از کارآفرینان می شود.

کارآفرینان موفق به آن شغل و کاری که علاقه داشتند پرداختند بنابراین این علاقه باعث موفقیت بیشتر آنها می شود.

2-دانستن هدف

کارآفرینان اهداف خود را در نظر گرفته و برای آنها برنامه ریزی میکنند. اهداف برای کارآفرینان مهم است آنها سعی میکنند که با تلاش زیاد برای رسیدن به هداف خود و در نهایت رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

3-تمرکز و فکر

کارآفرینان بیشتر وقت خود را صرف فکر کردن برای ایده های بهتر و تمرکز کردن روی گسترش و پیشرفت کار خود دارند.

کارآفرینان موفق به تغییر در کار و یا ایجاد ایده های جدید برای ارائه محصولات یا خدمات بهتر فکر میکنند تا بتوانند نوآوری ایجاد کنند.

4-توجه به مقررات

کارآفرینان موفق مثل دیگر صاحبان مشاغل باید مقررات کاری را رعایت کنند مثلا آنها هم باید مالیات خود را به موقع پرداخت کرده و برای آن برنامه ریزی داشته باشند تا بودجه ای که برای مالیات پرداخت می کنند از قبل ذخیره شده باشد.

5-مدیریت زمان

مدیریت زمان برای همه ی کارآفرینان مهم است چون زمان برای مشاغل و تجارت ها اهمیت دارد انجام روزانه ی کارها و فعالیت ها به زمان بندی مناسب نیاز دارد تا به موفقیت  یک کارآفرین بیفزاید.

6-استفاده از تجربیات دیگران

کارآفرینان از هر منبعی برای کسب تجربه استفاده می کنند مثلا مطالعه ی کتاب های مختلف و یا استفاده از اینترنت به عنوان منبعی از اطلاعات که می تواند تجربیات دیگر کارآفرینان را در اختیارشان قرار دهد.

7-استفاده افراد با تجربه به  عنوان راهنما

افرادی که از تجربیات زیادی در تجارت برخوردار هستند بهترین راهنما برای کارآفرینان می باشند مخصوصا کارآفرینانی که تازه شروع به کار و فعالیت کردند این افراد با تجربه می توانند در مواقعی که کارآفرینان در کار دچار چالش می شوند به آنها کمک کنند.

8-استفاده از منابع آنلاین

استفاده از اینترنت به عنوان یک منبع آنلاین میتواند به کارآفرینان کمک کند تا از نحوه ی کار دیگر تجارت ها استفاده کنند و با کارآفرینانی که تجارت های مختلف دارند آشنا شوند.

9-پشتکار زیاد

ممکن است خیلی از اوقات کارآفرینان با مشکلات و چالش های مختلف در کار مقابله کنند اما هیچ گاه انگیزه ی خود را از دست نداده و سعی می کنند بهتر از قبل به انجام کار و فعالیت های خود بپردازند آنها از فرصتهای مختلف استفاده می کنند تا بتوانند به موفقیت برسند.

10-ذهن و تفکر خلاق

یکی از معضلات کارآفرینان جوان این است که نمی توانند از ایده های جدید و خلاق برای پیشرفت در کار استفاده کنند اما استفاده از منابع مختلف می تواند به کارآفرینان کمک کند تا خلاقیت را در خود پرورش دهند و از اعتماد به نفس بالا برای پیاده سازی ایده های خود برخوردار باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران