تعبير خواب به روايت محمد بن سيرين
رنگ سفيد به خواب ديدن در جامه ها و غيرآن، دليل بر صلاح و پاكي دين كند و رنگ سرخ درخواب، مردان رنج و كراهت بود و زنان را نيكو بود و رنگ سبز از جام ها و غير آن مردان را و زنان را در دين و دنيا، و خير و صلاح بود و رنگ زرد، مردان و زنان را رنج و بيماري باشد و رنگ سياه بر جامه مردان و زنان غم و مصيبت بود، مگر كساني كه هميشه سياه پوشند، ايشان را زيان ندارد و رنگ كبود بر جامه زنان و مردان، دليل براندوه و مصيبت كند.

[divider]

تعبير خواب به روايت امام جعفر صادق
رنگ سفيد و سبز به خواب، دليل بر خير و بركت و عز و ظفر يافتن و دين پاك باشد، زيرا كه لباس اهل بهشت است و رنگ سياه سلطان و اصحاب او و قاضي و خطيب و رئيس و محتسب را بزرگي و مملكت و شرف و عز بود به مقدار و قيمت جامه و رنگ زرد بيماري بود و رنگ سرخ پرخاش و خصومت بود و رنگ زرد به خواب، دليل كسي بود كه بر وي بهتان گويد، لكن بر دست او خيرات بسيار رود.

[divider]

تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني
امکان ندارد که رنگ تنها را در خواب ببينيم ولي اين ممکن است که چيزي را با رنگي خاص در خواب مشاهده نماييم. در اين صورت آن چيز محور خواب قرار مي گيرد و رنگ تفاوت هايي در آن به وجود مي آورد. روي هم رفته رنگ سفيد خوب است. زرد غم و رنج و بيماري است. سياه و غرور و افتخار و جاه و عزت است. سرخ هيجان و اضطراب است و گاهي شادي و نشاط. سبز خرمي است ولي در برخي مواقع سرخ و سبز اختلافاتي دارند که تشخيص آن با معبر است.