تعبير خواب به روايت محمد بن سيرين
درويشي درخواب بهتر از توانگري است، خاصه در راه دين و صلاح و عاقبت. اگر بيند كه درويش شده است، دليل كند بر صلاح دين و عاقبت وي. اگر بيند كه توانگر شده بود، تاويلش به خلاف اين است.
تعبير خواب به روايت ابراهيم کرماني
اگر بيند كه با درويش مسلمان خيرات كرد، دليل كه دشمن خود را در كاري ياري دهد. اگر بيند كه از درويش نان مي خواست، دليل كه خير و منفعت به وي رسد.
تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني
ديدن درويش در خواب بد نيست چون درويش در دنياي بيداري ما آدم بدي نيست البته اگر واقعا درويش باشد. معبران قديمي نوشته اند ديدن درويش در خواب صلاح دين و عاقبت به خيري است. اين واقعا درست است زيرا درويش سمبل اخلاق خوب و مناعت طبع و بي نيازي است. در خواب نيز همين مي تواند باشد. چنانچه در خواب ببينيد که با درويشي رو به رو شده ايد و صحبت مي کنيد راه صلاح و نيکي را بر مي گزينيد و اگر چه ذاتا انسان خوبي نباشيد خواب شما مي گويد خوب و صالح مي شويد و در آينده مواردي پيش مي آيد که با بلند همتي و مناعت طبع به امور خويش سر و سامان مي بخشيد. اگر در خواب ديديد که چيزي به درويش مي دهيد پولي از راه درست به دست شما مي رسد و چنانچه ديديد از درويش چيزي گرفتيد پولي در طريق خير مصرف مي کنيد. اگر در خواب ديديد که درويش شده و لباس درويشي پوشيده ايد، مال دار مي شويد و اگر ديديد درويشي مهمان شده و به خانه شما آمده خير و برکت مي يابيد.