چنانچه بخواهيد در كمترين زمان ممكن اسامي شركت‌‌هاي سازنده گوشي‌هاي تلفن همراه را بيان كنيد، كدام يك از آنها را خواهيد گفت؟ احتمالاً اسامي مانند سامسونگ، اپل، نوكيا، ال.جي، اچ.تي.سي، سوني و موتورولا اولين برند‌هايي است كه به ذهن‌تان مي‌آيد.

البته سازندگان موبايل در دنيا تنها به اين برند‌ها محدود نيست، بلكه كمپاني‌هاي فراواني هستند كه حتي ممكن است شما يك‌بار هم نام آنها به گوش‌تان نرسيده باشد. بهترين راه براي پاسخ به اين سوال كه آيا اين كمپاني‌ها را مي‌شناسيد يا نه خواندن اين مقاله است، پس بد نيست نگاهي به اسامي اين شركت‌ها بيندازيد تا بدانيد كدام يك برايتان آشناست!

1ـ Geeksphone
كمپاني با نام Geeksphone كه سازنده گوشي تلفن همراه در اسپانياست، اولين بار سال 2009 محصول خود را به بازار عرضه كرد. از آن زمان تا به حال گوشي‌‌هايي با نام‌هاي Geeksphone GP1 و Geeksphone ZERO را كه هر دو سيستم‌عامل اندرويد دارند، طراحي كرده است. البته توليد گوشي‌هاي GP1 متوقف شده، به همين دليل اين شركت تنها موبايل‌هاي نسل جديدتر ZERO را توليد مي‌كند. تفاوت اين كمپاني با ديگر سازندگان، در باز گذاشتن دست كاربران براي انتخاب سخت‌افزار مورد نظر خودشان است. اين به معناي آن است كه كاربر پيش از خريد گوشي مورد نظرش تعيين مي‌كند كه مي‌خواهد موبايلش چه GSM‌ها يا سخت‌افزار‌هايي داشته باشد. سپس كمپاني طبق سفارش كاربرانش محصولات خود را ساخته و به كاربر تحويل مي‌دهد.

2 ـ Emporia
گوشي‌‌هاي با نام Emporia كه بسيار ساده، ارزان‌قيمت و با كارايي بسيار ساده براي كاربران است، توسط كمپاني‌اي با همين نام توليد مي‌شود. منظور از ساده بودن اين گوشي‌‌ها نداشتن هر گونه پيچيدگي مربوط به موبايل‌هاي پيشرفته در دنياست، به همين دليل از لحاظ ظاهر مشابه ساختار گوشي‌‌هاي قديمي‌تر است. به طور مثال يكي از مدل‌هاي اين موبايل با نام TALKcomfort تنها داراي دفترچه آدرس، ماشين حساب، چراغ قوه LED و برنامه مخصوص دريافت و ارسال sms است و نه چيزي بيشتر. البته اين را هم بايد اضافه كنيم كه خيلي از كاربران بر اين باورند كه اين گوشي‌‌ها تنها براي افراد مسن كه به دنبال گجتي ساده‌ هستند مناسب است؛ زيرا صداي زنگ آن بسيار بلند، صفحه نمايش آن بسيار بزرگ و كليد‌هاي موجود روي آن نيز همانند صفحه‌نمايش بزرگ طراحي شده است.

3ـ Verykool
اين گوشي در 20 كشور جهان و پنج قاره موجود است، اساساً اين موبايل در كاليفرنيا توسط كمپاني InfoSonic طراحي و ساخته مي‌شود و شروع كار اين كمپاني به سال 2007 باز مي‌گردد. يكي از معروف‌ترين گوشي‌هاي اين كمپاني با نام Verykool s757 است كه داراي صفحه‌نمايش پنج اينچي است، به همين خاطر نمي‌توان به طور دقيق گفت كه Verykool يك موبايل است يا يك تبلت! علاوه بر اين، از ديگر مشخصه‌هاي اين گوشي مي‌توان به سيستم‌عامل اندرويد 2.3.5 آن و پردازشگر 800 مگاهرتزي‌اش اشاره كرد.

4 ـ Lumigon
اميدواريم گوشي‌هاي اوليه‌اي را كه بسيار زيبا و جذاب با نام Lumigon طراحي شده‌اند، ديده باشيد. كمپاني سازنده اين برند از موبايل‌ها در كشور دانمارك قرار دارد و يكي از پرطرفدار‌ترين موبايل‌هاي ساخته شده اين كمپاني با نام Lumigon T2 با قطر 8/3 اينچ است. از ديگر نكات بارز اين موبايل مي‌توان به روكش تمام استيل آن اشاره كرد.
يكي از جذاب‌ترين قابليت‌هاي اين گوشي بلستر IR آن است كه در داخل اين گجت جاسازي شده است. با كمك اين ابزار مي‌توانيد در مواقع مورد نياز از آن به عنوان ريموت كنترل استفاده كنيد.

علاوه بر اينها براي بالا بردن فناوري صوتي اين گوشي از تكنولوژي Bang & Olufsen استفاده شده است، همان‌طور كه مي‌دانيد اين يكي از برترين فناوري‌هايي است كه هر گوشي‌ مي‌تواند براي سيستم صوتي خود به همراه داشته باشد.

5‌ـ Karbonn
كمپاني سازنده موبايل‌هاي كربن در كشور هند واقع است كه يكي از معروف‌ترين محصولاتش گوشي‌هاي Karbonn KT81 Cosmos است. از لحاظ قيمت و هزينه اين گوشي در مقايسه با ديگر گوشي‌ها ارزان‌قيمت‌تر طراحي شده است. علاوه بر اين، كمپاني سازنده تبلتي با همين نام نيز ساخته كه داراي سيستم‌عامل اندرويد لوبياي ژله‌اي 1/4 است و مجهز به پردازشگر 2/1 گيگاهرتزي، امكان اتصال به شبكه‌هاي مختلف با ماكزيمم سرعت 3G و دوربين پيشرفته بوده كه همراه ديگر قابليت‌هاي يك گجت مافوق پيشرفته به بازار عرضه مي‌شود.

6ـ Micromax
اين كمپاني هم همانند «كربن» در هند قرار دارد، دليل اصلي معروفيت اين كمپاني معرفي گوشي‌‌هاي بسيار پيشرفته‌اي است كه سيستم‌عامل اندرويد 4 دارد. براي نمونه گوشي Pixel A90 كه در اندازه 3/4 اينچ و موبايل ديگري با نام Canvas A100 كه در اندازه پنج اينچ ساخته شده‌ است، هر دو از معروف‌ترين محصولات توليد شده توسط اين كمپاني به شمار مي‌رود. يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي اين گوشي‌ها در مقايسه با ديگر موبايل‌ها در قيمت ارزان آن در مقايسه با سخت‌افزاري است كه توسط آن ساخته شده‌اند.

7 ـ i-mate
سومين كمپاني سازنده گوشي‌هاي ناشناخته هم از كشور هند با نام i-mate است. يكي از مدل‌هاي معروف توليد شده توسط اين كمپاني 810-F است. يكي ديگر از مهم‌ترين دلايل ناشناخته ماندن اين موبايل اسم نسنجيد آن و سخت‌افزار‌هاي بسيار معمولي بوده كه كمپاني سازنده، اين گوشي‌‌ها را با كمك آنها ساخته است. به هر صورت اين گوشي هم مانند ديگر موبايل‌ها نكات مثبت و منفي خود را دارد؛ مثلا سيستم‌عامل ويندوز، يكي از نكات مثبت آن است.

8 ـ Blu
گوشي‌‌هاي كمپاني Blu در كشورهاي آمريكاي لاتين توليد مي‌شود؛ هر چند اين كمپاني در تلاش است كه بتواند محصولات خود را به ديگر كشورهاي دنيا نيز ارسال كند.
يكي از معروف‌ترين مدل‌هاي اين كمپاني گوشي‌هاي Blu Vivo 4.3 است كه صفحه‌نمايش آنها در اندازه 3/4 اينچ و از نوع سوپر AMOLED طراحي شده‌ است.
از ديگر قابليت‌هاي اين گوشي مي‌توان به پردازشگرهاي يك گيگاهرتزي آن كه از نوع دوهسته‌اي است اشاره كرد. بعلاوه دوربين اين گوشي داراي كيفيت هشت مگاپيكسل ساخته شده و سيستم‌عامل نصب شده روي آن از نوع اندرويد 4 است.

9 ـ INQ
اولين بار كمپاني INQ محصولات خود را در كشور انگلستان وارد بازار كرد، ولي بعد‌ها گوشي‌‌هاي توليد شده توسط اين كمپاني در كشور‌هاي ديگري مانند آمريكا، چين و كانادا نيز عرضه شد. يكي از گوشي‌‌هاي اين كمپاني براي كاربران پرمشغله مانند بازرگانان و افراد جوان كه علاقه زيادي به موبايل‌هاي مدرن دارند، با نام INQ Cloud Touch، در رده پرفروش‌ترين‌هاي اين كمپاني بزرگ قرار گرفت. از شاخصه‌هاي بسيار بارز اين گوشي مي‌توان به صفحه‌نمايش 5/3 اينچي آن كه از نوع صفحه‌نمايش‌هاي HVGA است و دوربين پنج مگا‌پيكسلي پيشرفته اشاره كرد. علاوه بر اينها مي‌توان از طريق اين گوشي به شبكه‌هاي GPS با سرعت 3G متصل شد.

10 ـ Xiaomi
و آخرين گوشي‌اي كه تا به حال ناشناس مانده با نام Xiaomi در كشور چين توليد مي‌شود. اين موبايل به دليل داشتن سيستم‌عامل اندرويد، در ميان جوانان از محبوبيت زيادي برخوردار است. آخرين مدل از اين گوشي‌‌ها كه داراي پردازشگر بسيار پرسرعت از نوع Snapdragon S4 است، در بازار فروش جزو بهترين‌ها محسوب مي‌شود.

phonearena.com