يک متخصص پوست، مو و زيبايي گفت: عفونتهاي باکتريايي و قارچي موجود بر ترکهاي سطح کف پا ممکن است باعث مقاومت ترکها شود بنابراين براي درمان ترک پا بهتر است ابتدا عفونتها را از بين ببريم.

دکتر امير هوشنگ احساني ، ترکهاي عميق پا را حاصل خشکي زياد پوست و در برخي مواقع اگزماي پوستي دانست و گفت: درمان ديگري به جز چرب و مرطوب نگه داشتن آن در شرايط خشکي پوست وجود ندارد.

وي ادامه داد: اگر در عمق ترکهاي پا، عفونتهاي باکتريايي و قارچي نشت کرده باشد باعث بسته شدن ترکها ميشود و درمان و رفع ترکها را به تعويق مياندازد.

اين متخصص پوست، مو و زيبايي در رابطه با درمان اين عارضه پوستي توصيه کرد: درمانهاي آنتي باکتريال ضد ميکروبي و ضد قارچي در ترکهاي مقاوم با استفاده از پمادهاي ضد التهاب، نرمکننده و چربکننده تاثير زيادي دارند.

احساني بسياري از موارد خشکي دست و پا را حالت اگزمايي پوست دانست و گفت: در اين موارد پوست در تماس با ماده محرک دچار حساسيت و خشکي ميشود و در صورت پيشرفت ضايعاتي چون التهاب، خارش، ترک و ترشح را در پي دارد.

وي در رابطه با درمان اگزماي پوستي، گفت: قبل از بروز اگزماي پوستي بايد از بروز آن پيشگيري کرد چرا که درمان اگزما و خشکي ناشي از آن چندان تاثيري ندارد و بهتر است قبل از پيدايش اگزما مراقبتهاي لازم صورت گيرد
 

منبع : انجمن عروسانه