نرم افزارهایی  هم در نسخه های جدیدی که ارائه داده است قابلیتهای جدیدتر و متنوع تری را در خود گنجانده است. اما نرم افزارهای دیگری نیز هستند که توانایی های دیگری نیز دارند که Windows Media Player از آنها بی بهره است.

یکی از معروف ترین آنها نرم افزار JetAudio است. در این ترفند قصد داریم 14 قابلیت مهم را برای شما مطرح کنیم که در JetAudio وجود دارد ولی در Media Player موجود نیست.

1- Rip کردن سی دی Audio در Windows Media Player فقط با فرمتهای WMA و در نسخه های جدیدتر Mp3 امکان پذیر است در صورتی که در Jet Audio با فرمتهای *.APE & *.FLAC & *.MP3 & *.MPC & *.OGG & *.SPX & *.WAV & WMA ( Windows Media Player 7 ) & *.WMA ( Windows Media Player 9) & Real Player امکان پذیر است.

2– Convert یا تبدیل فرمتهای صوتی و تصویری در Windows Media Player وجود ندارد در حالی که این قابلیت در Jet Audio وجود دارد و باعث بی نیاز شدن از نصب بسیاری از نرم افزارهای تبدیل کننده فرمتهای صوتی و تصویری می شود (کلیک بر روی دکمه Convert بر روی منو نرم افزار و انتخاب Convert Video Or Convert Audio که Video تبدیل فرمتهای تصویری به یکدیگر و Audio تبدیل فرمتهای صوتی به یکدیگر).

3- ضبط صدا یا Record که در Windows Media Player وجود ندارد در Jet Audio وجود دارد و باعث می شود با این قابلیت بیشتر صداهای خروجی کامپیوتر را ضبط کرد مانند ضبط کردن از میکروفن و Mono mix و Phone line و… در نتیجه باعث بی نیاز شدن از نصب بسیاری از نرم افزارهای ضبط صدا شد (کلیک بر روی دکمه Record و انتخاب منبع صدا و انتخاب مقصد و فرمت فایل صوتی).

4- رایت سی دی یا Burn که در Windows Media Player وجود دارد اما برای رایت یک سی دی Audio از فایلهای MP3 مدت بسیاری طول می کشد زیرا Windows Media Player ابتدا آنها را تبدیل به فرمت فایلهای Audio می کند و سپس رایت می کند که مدت زیادی طول می کشد در حالی که در Jet Audio برای رایت سی دی Audio به راحتی هر فرمتی را در مدت اندک بر روی سی دی رایت می کند.

5- پاک کردن سی دی های Rerwrite یا CD-RW در Windows Media Player وجود ندارد در حالی که این قابلیت در Jet Audio وجود دارد (کلیک بر روی دکمه Burn و سپس کلیک بر روی دکمه Erase CD-RW در برنامه).

6- دانلود کردن موزیک ، که در Windows Media Player وجود ندارد اما در حالی که این قابلیت در Jet Audio وجود دارد (کلیک بر روی دکمه Get Music و انتخاب 1000 Free MP3s From eMusic! و کلیک بر روی دکمه Get Music و انتخاب SoundBuzz Digital Music Downloads و دانلود جدیدترین موزیکها از این وب سایت ها).

7– کلیدهای میانبرهای انتخابی که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد (کلیک بر روی Preferences در گوشه سمت راست پنجره ی Jet Audio و در سمت چپ ، General را گسترش دهید و Hot Keys را گسترش دهید حالا دکمه های انتخابی تان را در کنارش تیک بزنید).

8- چت کردن که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد. شما به مسیر نصب برنامه Jet Audio بروید و بر روی jetCast.exe دابل کلیک کنید و با این نرم افزار که در مجموعه نرم افزار Jet Audio وجود دارد وارد شوید و بر روی شمایل ماهواره در سمت گوشه چپ کلیک کنید و به راحتی با دوستان خود چت کنید.

9- میکس و ضبط کردن صدا که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد برای استفاده از این قابلیت به مسیر نصب برنامه Jet Audio بروید و بر روی JetRecorder.exe دابل کلیک کنید و وارد برنامه شوید و لذت ببرید.

10 – داشتن تقویم که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد. این قابلیت روی پنجره اصلی برنامه در سمت راست است.

11 – قابلیت Goto tray یا مخفی شدن که این قابلیت در Windows Media Player وجود ندارد اما در Jet Audio وجود دارد. این قابلیت روی پنجره اصلی برنامه در سمت گوشه بالا ، راست و به شکل یک فلش است که باعث می شود این برنامه به صورت یک بالن در سمت راست Taskbar برود.

12- تبدیل شدن به Taskbar که این قابلیت در Windows Media Player تا حدودی وجود دارد اما در Jet Audio منحصر به فرد است. برای این کار ، روی پنجره اصلی برنامه در سمت گوشه بالا ، راست بر روی دکمه سمت راست ” ؟ ” کلیک کنید.

13- Skin که این قابلیت در Windows Media Player وجود دارد و در Jet Audio هم وجود دارد برای تغییر Skin یا پوسته برنامه بر روی پنجره اصلی برنامه در سمت گوشه بالا ، چپ بر روی دکمه Skin کلیک کنید و در پنجره باز شده Skin مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا برای دانلود Skin های جدید بر روی دکمه Get More skins from web! در سمت راست کلیک کنید.

14- کم تر اشغال کردن Ram رایانه. Jet Audio از Windows media player کم تر Ram را اشغال می کند در موقع پخش ، که این باعث بهتر شدن سرعت رایانه می شود.

tarfandestan.com