اغلب خانمها هم براي اينكه موهاي سفيدشان در روند رنگكردن مو خللي ايجاد نكند، تصميم ميگيرند از بيرنگكننده موها استفاده كنند. بايد بدانيد استفاده بيشازحد از بيرنگكنندهها يا مواد دكلره ميتواند به موها صدمه بزند و باعث ايجاد شكنندگي در آنها شود.

دكتر مريم يوسفي، عضو هيأت علمي دانشگاه علومپزشکي شهيد بهشتي در هفته نامه سلامت نوشت: برخي از خانمهايي كه موي سفيد دارند دائم در حال رنگكردن موهاي خود هستند. منظور ما از رنگ مو، رنگهاي اكسيدكننده دائمي است چون ساير محصولات چندان دوامي ندارند. اغلب خانمها هم براي اينكه موهاي سفيدشان در روند رنگكردن مو خللي ايجاد نكند، تصميم ميگيرند از بيرنگكننده موها استفاده كنند. بايد بدانيد استفاده بيشازحد از بيرنگكنندهها يا مواد دكلره ميتواند به موها صدمه بزند و باعث ايجاد شكنندگي در آنها شود.

اغلب توصيه ميكنيم زودتر از 4 هفته از رنگكردن يا بيرنگكردن موها بپرهيزيد. موها معمولا بين 8 تا 12 ميليمتر در ماه رشد ميكنند و بهتر است اين رنگ كردن مجدد مو طوري باشد كه موهاي جديد را بپوشاند. نكته مهم ديگر براي كساني كه به رنگ مكرر موها عادت دارند، استفاده مرتب از نرمكنندههاي مو است. به خاطر بسپاريد رابطه مستقيمي بين ميزان صدمه به مو و روشنكردن موها وجود دارد. هر چه موها را روشنتر كنيد احتمال صدمه بيشتر خواهد شد.

پس اگر قصد داريد موهاي تيرهتان را به بلوند روشن تبديل كنيد بهتر است از يك فرد حرفهاي در اين مورد كمك بگيريد. بيش از يكبار در ماه، موها را بيرنگ نكنيد. هميشه بعد از شامپوكردن از نرمكننده استفاده كنيد چون نميتوانيد موهاي درهمرفته را با دستكاريهايي مانند برسكشيدن و حرارت بالاي سشوار صاف كنيد. اين كار حتما باعث شكنندگي و موخوره موهايتان خواهد شد. اگر عادت داريد بعد از حمام موهايتان را با سشوار خشك كنيد، حرارت ملايم را تنظيم و به آرامي با حركتهاي دست موها را خشك كنيد. نبايد موي خيس را با شانه و برس از هم باز كرد.

 

 

منبع : انجمن عروسانه