تعبير خواب به روايت امام جعفر صادق

ديدن كلاه در خواب بر شش وجه بود.

اول: ولايت. دوم: رياست. سوم: بزرگي. چهارم: عزيزي. پنجم: مقدار. ششم: منزلت. و ديدن كلاه دوز در خواب، دليل بر مردي كاردان بود كه خدمت بزرگان كند.

تعبير خواب به روايت محمد بن سيرين

ديدن كلاه به خواب عز و جاه بود به قدر و قيمت كلاه. اگر بيند كه كلاه او گوشه بر سر داشت، دليل عمل بود از قبل پادشاه.

تعبير خواب به روايت ابراهیم کرمانی

اگر بيند كه كلاه در سر داشت، دليل بر خير دين بود. اگر بيند كه دستار بر سر كلاه نهاده بود، دليل كه راز خود را از مردم پنهان دارد. اگر بيند كه كلاه ابريشمين در سر داشت، دليل خير بود. اگر بيند كلاه زرين در سر داشت، دليل مال بود. اگر كلاه را از مرواريد بيند، دليل كه عزيز گردد. اگر كلاه را آهنين بيند، دليل كه از پادشاه قوت يابد.

تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني

کلاه معرف عزت و حرمتي است که نزد مردم داريم. نماينده برداشتي است که ديگران نسبت به ما دارند و بهائي است که جامعه به ما مي دهد. کلاه در خواب به هيچ عنوان معرف پول و مال و دارائي نيست. اگر در خواب ببينيد کلاهي خوب و نو بر سر داريد نشان آن است که موقعيت اجتماعي بالائي پيدا مي کنيد. اگر ببينيد کسي کلاهي به شما داد و آن را بر سر نهاديد به ياري ديگران موقعيت خوبي بدست مي آوريد. اگر کسي در خواب ببيند لباس خوبي نپوشيده اما کلاه نو و گران بهائي بر سر نهاده نشان آن است که بدون استحقاق و داشتن لياقت شغلي را به دست آورده است . اگر لباس خوب و کلاه بي ارزش داشته باشد تعبير خلاف آن است و خواب او مي گويد بيننده خواب شايستگي زياد دارد ولي کاري به او داده اند که در خور شان و مقامش نيست.