تعبير خواب به روايت امام جعفر صادق

ديدن كشتي در خواب بر هفت وجه است. اول: فرزند. دوم: پدر. سوم: زن. چهارم: مركب. پنجم: ايمني. ششم: عيش. هفتم: توانگري.

تعبير خواب به روايت حضرت دانيال

ديدن كِشتي در خواب، دليل غم و انديشه است، خاصه كه از كشتي بيرون نيايد و در دريا فروماند. محمدبن سيرين گويد: اگر در خواب ديد كشتي بود و به سلامت بيرون آمد، دليل كه از غم ها برهد. اگر ديد كشتي او بشكست، دليل مصيبت است. اگر ديد در ميان دريا كشتي ها و قماش مي رفت، دليل به سفر رود ومال بسيار حاصل كند. اگر بيند در كشتي بود و كشتي ايستاده است، دليل كه در سفر مقيم شود.

تعبير خواب به روايت ابراهيم کرماني

اگر بيند در كشتي نشست و بادي سخت برآمد و كشتي را براند، دليل است از غم ها فرج يابد. اگر بيند كشتي بايستاد و از همه سوي موج به كشتي مي آمد، دليل است به غمي گرفتار شود. اگر بيند كشتيهاي تهي در دريا مي رفت، دليل كه پادشاه آن ملك رسولان را به جاهاه فرستد. اگر بيند آن كشتي ها غرق شدند، دليل است رسولان را بازدارند.

تعبير خواب به روايت جابرمغربي

اگر بيند در كشتي نشسته بود واز دريا مي ترسيد، دليل است مقرب پادشاه شود و مال جمع كند. اگر بيند كشتي او به قعر دريا شد، دليل است از پادشاه قوت تمام حاصل نمايد. اگر بيند كشتي نمي رفت، تاويلش به خلاف اين است اگر بيند در كشتي نشسته بود، دليل است به كار پادشاه مشغول شود و مال جمع نمايد.

تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني

کشتي پايگاهي است که بر آن قرار مي گيريم تا از آب بگذريم. آب خود آيت رحمت است و مصداق آيه شريفه ( و من الما کل شيئي حي) حيات طبيعت و انسان به وجود آب بستگي دارد اما همين آيه رحمت فاقد ترحم است و چنانچه بسيار باشد و به خروش آيد هر جانداري را مي بلعد و مي ميراند. در اين گير و دار فقط کشتي است که مي تواند انسان را به پاياب برساند و به ساحل رهبري کند. با اين تعريف کشتي نشاني از برخورد ايمني است در رو به روئي با غم ها و شدايدي که گرد ما را مي گيرند. چنانچه در خواب ببينيد در ساحل ايستاده ايدو مي بينيد يک کشتي در دريا حرکت مي کند چه آن کشتي به جانب شما بيايد و چه نيايد خبري به شما مي رسد. اگر خويشتن را در کشتي مشاهده کنيم در گير حوادث مي شويم و چنانچه در خواب ببينيم کشتي جائي متوقف شد و پياده شويم از غم و رنج و اندوه رهائي مي يابيم. وقتي درون کشتي هستيم از امواج و خروش دريا امنيت داريم ولي درگير حادثه هستيم و چون پياده شويم از غم و رنج هراس دريا رهائي حاصل مي کنيم. اگر در خواب ببينيد جائي هستيد که يک کشتي به طرف شما مي آيد نشان اين است که امنيت براي شما نيست بل که براي آن هاست که در کشتي هستند. براي بيننده خواب حادثه اي پيش مي آيد و چون کشتي دور شد بيم درگيري با حادثه از بين مي رود. اگر ببينيد در کشتي هستيد و کشتي شما را به جائي مي برد که مي دانيد،خوب است ولي اگر در کشتي باشيد و ندانيد کشتي شما را به کجا مي برد خوب نيست. اگر بيننده خواب ببيند از ساحل سوار کشتي مي شود و به دريا مي رود کاري را شروع مي کند و مشغله اي براي او پيش مي آيد که نشيب و فراز و تلخ و شيرين فراوان دارد. اگر بيننده خواب ببيند در کشتي است و کشتي در دريا غرق شد يا آسيب ديد خوب نيست چرا که خواب او مي گويد به مصيبتي گرفتار مي آيد ولي اگر به قايق نشست باز امنيت حاصل مي کند. روي هم رفته در کشتي بودن و بي هدف در دريا رفتن خوب نيست ولي اگر بيننده خواب بداند به کجا مي رود و نام آن محل را بداند نيکو خوابي است.