گاهي پيش مي آيد كه دوربين وب كم درون لپ تاپ در اثر وارد آمدن ضربات فيزيكي مثل سقوط و زمين خوردن لپ تاپ از كار مي افتد

و هنگامي كه مي خواهيد وب كم را فعال كنيد با اين پيغام خطا مواجه مي شويد كه: هيچ وب كمي نصب نشده است و البته هيچ وب كمي را هم در فهرستDevice Manager رايانه خود نمي يابيد. ما در اينجا قصد داريم راه هاي عيب يابي و حل اين مشكل را در اين ترفند براي شما بيان کنيم.

در حالت کلي 2 احتمال براي بوجود آمدن مشکل براي وب كم وجود دارد: اول اين كه در اثر ضربه صدمه ديده و دوم اين كه سيم هاي آن از جاي خود درآمده باشد. اما دليل اين كه وب كم براي ويندوز وجود خارجي ندارد، چيزي جز قطع كامل اتصالات آن نيست که مي توان با بازکردن قاب لپ تاپ و چک کردن اتصالات اين مشکل را برطرف نمود.

براي اين کار:

ابتدا به دنبال 4 درپوش لاستيكي برجسته در 4 سوي قاب صفحه نمايش بگرديد. با دقت و به آرامي آنها را از جاي خود خارج كرده و در جاي مطمئني بگذاريد.

سپس پشت آنها 4 پيچ قرار دارد كه قاب دور صفحه نمايش را در جاي خود محكم نگه مي دارد، با پيچ گوشتي مخصوص آنها را باز كنيد.

حالا گيره هاي آن را باز كرده و اين كار را با احتياط در امتداد كل حاشيه قاب محافظ صفحه نمايش ادامه داده و قاب را از جاي خود درآوريد.

در نهايت بايد بتوانيد وب كم را روي مدار چاپي مخصوصش ببينيد. مي توانيد با استفاده از يك جفت دم باريك با نوك نازك و بلند يا پنس قوي، توده سيم هاي كوچكي را كه به برد متصل است جدا كرده و دوباره به جاي قبلي شان متصل كنيد.

حال كه سيم ها در جاي خود قرار گرفته اند، مي توانيد ويندوز را بوت كرده و ببينيد كه آيا ويندوز وب كم را دوباره تشخيص داده و پيدا مي كند يا نه؟ بهترين راه براي انجام اين كار اجرايWindows live Messenger است. روي آيكن Menu كليك كرده (آيكون فلش رو به پايين)، سپس Tools و دست آخر Audio and video setup را كليك كنيد. اگر خوش شانس باشيد، دوربين وب كم لپ تاپ شما هنوز كار مي كند و در غير اين صورت بايد به فكر جايگزيني دوربين لپ تاپ يا تهيه يك وب كم يواس بي باشيد.

softgozar.com