تعبير خواب به روايت امام جعفر صادق

ديدن گل به خواب شش وجه بود. اول: فرزند. دوم: دوست. سوم: مردي دون همت. چهارم: كنيزك. پنجم: غلام. ششم: نامه.

تعبير خواب به روايت محمد بن سيرين

ديدن گل ها به خواب بر دو وجه باشد. اول: آن كه بر درخت بود. دوم: آن كه از درخت جدا بود و گلي كه آن بقائي نباشد، ديدن آن درخواب، دليل غم و انديشه بود. اگر بي وقت بيند، دليل مصيبت به سبب فرزند است و چون گل را از درخت جدا بيند، دليل غم و گريست بود.

تعبير خواب به روايت ابراهيم کرماني

اگر بيند درخت گل در خانه داشت، دليل كه به سبب فرزند خرم گردد. اگر گل ها را از هر نوع شكفته بيند، دليل كه از خويشان شاد گردد و ديدن گل در خواب، دليل بر مردي دون همت بود كه با كس وفا نكند يا نامه كه از غايت برسد.

تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني

درخت گل در خواب هاي ما زني خوب است که به تعداد گلهايش فرزندان خوب و برومند مي آورد. ديدن گل به طور عام در خواب خوب است به خصوص اين که فقط گل ببينيم و نوع آن را تشخيص ندهيم و شناسائي نکنيم ولي اگر گل را شناختيم و به خاطر خود سپرديم بايد در اين کتاب به دنبال تعبير اختصاصي آن باشيم. معبران نوشته اند گلي که بر شاخه نباشد چون دوام و بقا ندارد و زود پژمرده و پرپر مي شود شادي زودگذر و غم و اندوه است اما عقيده کلي اين است که ديدن گل به طور عام در خواب خوب است و چنانچه ببينيم در خانه ما درخت گلي هست مسرور و خوشحال مي شويم يا به ديار دوستي که مشتاق او هستيم توفيق مي يابيم. گل محمدي و گل رز از همه گل ها خوب ترند. در مورد شقايق که کم دوام ترين گل هاست خوب ننوشته اند همين طور در مورد گل هاي پائيزي مثل زنبق و کوکب و اختر . در مورد گل هاي زرد رنگ نيز معبران حسن نيت نشان نداده اند به خصوص گل( سيب زميني ترشي) که در خانه ها و مزارع غالبا به طور خودرو مي رويد. اين گل را نوعي بيماري مزمن دانسته اند. تعبير انواع گل ها را تا آن جا که معبران مشخص کرده اند جلوي نام خودشان نوشته ام. کلا ديدن گل در خواب خوب است و نشان از آن است که به ديدار دوستان نائل مي شويم يا به علل ديگر شادي و فرح مي يابيم.