فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ارتباط با گرایش مردان در سنین بالا به انجام جراحی پلاستیک و زیبایی بینی، گفت: با توجه به این که شرایط فیزیولوژیک بدن و چهره افراد در سنین بالا دستخوش تغییر می‎شود، فرد می‎خواهد احساس جوانی و شادابی داشته باشد.

دکتر سیدنجات حسینی اظهار کرد: جراحی بینی از جمله جراحیهای شایع در ایران است که متأسفانه روند رو به افزایش آن مشکلات زیادی در پی داشته است. اما آنچه در این بین بیش از هر موضوعی می‎تواند مورد توجه قرار گیرد، آسیب‎های روحی و روانی ناشی از جراحی‎های ناموفق است.

وی افزود: نقش بینی در زیباشناسی از آنجا که در وسط صورت قرار دارد و بارزترین واحد زیباشناختی صورت است، در رابطه با سایر اجزای صورت به خصوص چانه، لب‎ها و ابروها بررسی میشود. با افزایش مشغله فکری، اعتماد به نفس در بین افراد کاهش می‎یابد. عواملی مثل انحراف بینی و افتادگی پلک، باعث تمایل زیاد مردم به این عمل میشود.

حسینی عنوان کرد: افرادی که در مقایسه چهره خود با سایر افراد از اعتقاد به نفس کمتری برخوردارند در واقع از یک نوع اختلال مشکلی بدن رنج میبرند که حتی با عمل زیبایی این افراد بهبود نمییابند و ترجیح داده میشود که عمل نشوند.

این دانشیار دانشگاه در پایان گفت: از عوارض ناشی از این جراحی می‎توان به اختلالات تنفسی و بدشکلی در فرم بینی اشاره کرد.

 

 

منبع : انجمن عروسانه