تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق

دیدن کفن مرده در خواب بر سه وجه است.

اول: مال. دوم: ظاهرشدن مشکل. سوم: فساد دین. اگر دید مرده زنده شد و معروف بود، دلیل مال است. اگر پادشاهی این خواب بیند، دلیل که علم و حکمت آموزد و از شغلی که طمع بریده بود باز یابد.

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

اگر کسی مرده را دید و از او پرسید که تو مرده بود او گوید که من زنده ام، دلیل که احوال مرده در آن جهان مرده در آن نیکو بود و حق از وی خشنود بود.اگر دید جامه خود به مرده داد، دلیل غم و اندوه است. اگر دید مرده ای قران به وی داد یا کتاب فقه، دلیل بر توفیق یافتن طاعت بود. اگر بیند مرده ای جامه می فروخت دلیل که از آن نوع جامه گران شود. اگر در خواب مرده را نالان دید، دلیل که آن مرده بدکردار بوده در دنیا. اگر دید مرده از درد سر می نالید، دلیل که در دنیا با مردم تکبر کرده باشد. اگر دید مرده از درد چشم می نالید، دلیل که غیبت مردم باشد. اگر دید از درد دندان می نالید، دلیل که فحش بسیار به مردم داده باشد اگر از پهلو می نالید، دلیل که با زنانِ بدکردار بوده باشد. اگر از درد شکم می نالید، دلیل که حرام خورده باشد. اگر بیند مرده جامه های نیک پوشیده بود، دلیل که با ایمان از دنیا رفته باشد. اگر مرده را با جامه های سفید بیند، دلیل که در آخرت حال او نیکو بود. اگر مرده را جامه های سیاه بیند به خلاف این است و جامه زرد و کبود، دلیل معصیت است. اگر مرده را جامه پوشانید، دلیل که اجلش نزدیک است.

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

اگر دید مرده زنده شد. دلیل که حالش نیکو بود. خاصه مرده را گشاده روی بیند. اگر زنده را مرده یند به خلاف این است. اگر پدر مرده خود را با جامه های نیکو دید و خرم، دلیل که کارش ساخته و دولتش زیاد شود. اگر زن مرده خود را بیند، دلیل که درویش شود. اگر پسر مرده خود را دید، دلیل که از غم برهد. اگر زنی بیند پسر مرده او زنده شد، دلیل که غایبش از سفر بازآید. اگر دید مرده را زنده کرد، دلیل که زنده رامسلمان کند. اگر دید از پس مرده شد، اگر آن مرده مصلح بود، دلیل که راه او گزیند، اگر مفسد بود، دلیل که بیمار شود و شفا یابد.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

مرده دوست و مهمان است و یدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست . اگر در خواب مرده ای را ببینید دوستی را ملاقات می کنید یا مهمانی برای شما می رسد. اگر مرده را در لباس خوب و چهره بشاش ببینید هم برای بیننده خواب خوب است و هم نشان آن است که روح مرده در آرامش به سر می برد. اگر مرده در لباس ژنده و پاره و چهره اش عبوس و گرفته باشد خواب ما می گوید غم و ناراحتی برایمان پیش خواهد آمد و گرفتار سختی و تنگی می شویم. اگر مرده در این حالت چیزی به شما بدهد خوب است ولی اگر چیزی از شما بگیرد و ببرد خوب نیست. اگر مرده شما را دعوت کند و شما همراه او بروید خوب نیست. وقتی که یک زنده را مرده ببینیم و آن زنده آشنا باشد نشان طول عمر و سلامت او است. اگر در خواب ببینید کسی که مرده آمد و کنار شما نشست خوب است ولی اگر مرده شما را دعوت کرد و نزد خود نشاند خوب نیست و اگر دست بر گردن شما افکند بدتر است. اگر کسی در خواب ببیند لباس خود را به مرده می دهد خوب نیست و نشان آن است که سلامتش به خطر می افتد و زیان می بینید و به آبرویش لطمه وارد می آید. اگر بر عکس ببینید از مرده لباس می گیرید خوب است چرا که حرمت و عزت و احترام و آبرو به دست می آورید.

 

اگر کسی را که زنده است در خواب مرده ببینید ، این گونه تعبیر میشود که عمر او بیشتر شده و زندگی طولانی خواهد داشت . یا اگر کسی را که مرده در خواب ببینید که شما را به پیش خود دعوت کرد و یا مرده در خواب دست خود را بر گردن شما انداخت اصلا خوب نیست و تعبیر بدی دارد .

اگر درخواب ببینید که شخص مرده لباس و پوشاک کهنه و نامناسبی دارد اینگونه تعبیر میشود که شما دچار غم و اندوه خواهید شد . همچنین در برخی موارد ، دیدن مرده در خواب اینگونه تعبیر میشود که شما فرصت های زندگی خود را تلف میکنید و زمان را میکشید . !

دیدن خواب مردن شوهر :

زنانی که به تازگی شوهر خود را از دست داده اند معمولا خواب شوهر مرده خود را زود به زود میبینند . دیدن اینگونه خواب ها تا مدتی بعد از فوت شوهر کاملا طبیعی است و تعبیری ندارد . بعد از گذشت مدتی ، این خواب ها به مرور کمتر شده و غم و اندوه آن از بین میرود .

دیدن خواب جنازه یا کسی که قبلا مرده است

دیدن خواب جنازه معمولا این گونه تعبیر میشود که شما در زندگی کنونی خود موفق نیستید و فرصت های سوخته فراوانی دارید . این ممکن است به دلیل کشتن فرصت های شغلی و یا ناامید شدن از شخصی باشد . همچنین ناامیدی و افسردگی در زندگی باعث دیدن خواب جنازه و مرده میشود . ممکن است شما به تازگی شوهر و یا زن و همسر خود را از دست داده باشید و یا حتی از دست دادن شغل و کار شما نیز ممکن است باعث دیدن خواب جنازه و مرده شود .
ممکن است در زندگی زناشویی خود دچار مشکل شده باشید و تا خیانتی در مورد شما انجام شده باشد . وقتی در اینگونه موارد کاری از دست شما ساخته نیست ، مجبور به سرکوب کردن و ” کشتن ” خشم خود هستید ، که همین خشم کشته شده میتواند در قالب خواب مرده و دیدن جنازه در خواب ، خود را بروز دهد .

 

دیدن مرده در خواب و حرف زدن با مرده میتواند اینگونه تعبیر شود که شما در زندگی خود با افراد منفی و نامناسبی رفت و آمد و برخورد دارید . حتی ممکن است این افراد کسانی باشند که باعث ضربه مادی به شما شده اند و خشم و سرخوردگی که در درون خود پنهان کرده اید میتواند به شکل صحبت کرده و حرف زدن با مرده و جنازه خود را نشان دهد . در واقع شما میخواهید به این طریق با کسی صحبت کرده و درد دل خود را خالی کنید تا به آرامش برسید .

دیدن خواب مردن پدر یا مادر و یا نزدیکان

در صورتی پدر و مادر شما زنده باشند و شما در خواب ببینید که پدر یا مادر شما مرده است و یا در خواب ببینید که با مرده و جنازه پدر یا مادر خود صحبت میکنید این می تواند به این دلیل باشد که شما در زندگی واقعی بسیار نگران از دست دادن پدر و مادر خود هستید و مغز شما به این صورت و با دیدن مرگ پدر و مادر در خواب ، سعی در عادت کردن به این غم دارد .

و یا ممکن است پدر یا مادر شما مرده باشد و شما در خواب با آنها صحبت کنید . این میتواند به این دلیل باشد که شما هنوز واقعا مرگ پدر یا مادر خود را قبول نکرده اید و هنوز هم به نبودن آنها عادت ندارید . مغز شما با مرور خاطرات گذشت شما با پدر و مادرتان ، سعی میکند تا دلتنگی حاصل از فوت آنها را کاهش دهد تا راحت تر بتوانید با دوری و مرگ مادر یا پدر خود کنار بیایید .

دیدن خواب مردن بچه و یا دیدن خواب بچه ای که مرده است نیز به همین صورت است . دیدن خواب مردن بچه معمولا در بین زنان ببیشتر دیده میشود . در صورتی که بچه شما زنده است و شما در خواب مردن بچه خود را میبینید این بخاطر این است که شما نگران از دست دادن فرزند خود هستید . ویا اگر بچه خود را به تازگی از دست داده اید ، دیدن خواب بچه مرده و صحبت کردن با جنازه بچه ، به همان دلیلی است که قبلا توضیح داده شد و تلاش مغز و ذهن شما برای زنده نگه داشتن خاطرات فرزند شماست .

در ادامه بخشی از تعبیرهای قدیمی درباره دیدن خواب مرده و جنازه را مطالعه نمایید .

درباره دیدن خواب جنازه و مرده نظر ابراهیم کرمانی به این شرح است که اگر در خواب ببینی که فرزندت مرده است دلیل برای افزایش توان مالی و ثروت فراوان است .

برخی از سایر تعبیرکنندگان نیز دیدن خواب مرده و جنازه را پیروزی بر دشمن و شنیدن خبر خوش تعبیر کرده اند .
جابر مغربی در این باره میگوید : اگر در خواب ببینی که بچه و فرزند خودت را کشتی اینگونه تعبیر میشود که روزی حلال به دست خواهی آورد .

تعبیر خواب صحبت کردن با مرده و جنازه

درباره گفتگو با مرده و دیدن این که مرده با شما حرف میزند نظر ابن سیرین اینگونه است که تعبیر این خواب بستگی به حرف های مرده دارد . اگر در خواب ببینید که مرده حرف های خوب و خوشایندی به شما میزند تعبیرش این است که اعمال شما خوب بوده و خدا از شما راضی است . ولی اگر در خواب ببینید که مرده به شما دشنام و ناسزا میگوید به معنی این است که اعمال شما خوب نبوده و خدا از شما راضی نیست .
اگر در خواب ببینید کسی که مرده است به شما بگوید که من نمرده ام و زنده هستم به معنی این است که درآن دنیا وضع خوبی دارد و راحت و خشنود است .اگر در خواب مرده ای را ببینید که از شما دوری میکند و به شما نگاه نمیکند به این معنی است که شما به وصیت ایشان به خوبی عمل نکرده اید .
اگر مرده در خواب به شما بگوید که همراه من بیا و شما همراه او بروید تعبیر خوبی ندارد و دلیل بر غم واندوه شماست و یا ممکن است مرگ شما نزدیک باشد .
اگر مرده به شما و یا شما به مرده سلام کنید تعبیرش خوب است و شادی در انتظار شماست .

تعبیر خواب صحبت کردن با روح و گفتگو با ارواح

انتلی بیتون در این باره میگوبد :
اگر در خواب ببینید که در حال صحبت کردن با روح هستید به معنی این است که شما فرد عاقلی هستید و امور زندگی خود را عاقلانه میگذرانید . از مصیبت هایی که در پیش رو دارید به سلامت و سربلند خواهید گذشت .
ولی اگر در خواب ببینید که روح با شما صحبت میکند و یا شما در حال حرف زدن با ارواح هستید به این معنی است که دشمنان شما در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به شما هستند و شما در دام آنها گرفتار خواهید شد .

تعبیر خواب چیزی از مرده گرفتن و یا چیزی به مرده دادن

درباره دیدن خواب اینکه شما چیزی به مرده میدهید و یا مرده به شما چیزی میدهد ، مطیعی تهرانی میگوید : اگر در خواب دیدی که لباس خود را از تن درآوردید و به مرده دادید تعبیر بدی دارد . این خواب به این معنی است که سلامتی شما در خطر است و به زودی دچار بیماری سخت و خطرناکی خواهید شد . ولی اگر ببینید که مرده لباس خودش را به شما داد معنی آن خوب است و تعبیر آن این است که احترام و جایگاه شما بین مردم بهتر خواهد شد .

تعبیر گرفتن آب از دست مرده :

اگر در خواب ببینی که از مرده درخواست آب میکنی ، تعبیر آن افزایش روزی و برکت زندگی است .

تعبیر خواب پول گرفتن از کسی که مرده است

اگر در خواب ببینید که از کسی که مرده است درخواست پول میکنید و یا میخواهید از مرده پول قرض کنید به این معنی است که در دنیا زکات مال خود را پرداخت نکرده اید .

تعبیر خواب غذا گرفتن از مرده

دانیال ( ع) میگوید در صورتی که در خواب ببینید که مرده به شما غذا داد و یا شما از مرده غذا در خواست کردید و یا همراه با مرده در حال خوردن غذا هستید ، تعبیر آن روزی حلال و ثروت است .

منوچهر تهرانی در اینباره میگوید : در صورتی که در خواب ببینید که با مرده قرار ملاقات دارید و یا همراه با مرده در مهمانی هستید تعبیرش ملاقات با یک دوست قدیمی و صمیمی است .

همچنین غذا خوردن با مرده در خواب و یا گرفتن غذا از دست مرده در خواب خوب است و به معنی خیر و برکت و روزی حلال است . به خصوص اگر طعم غذا خوب و دلچسب باشد .

 

دانیال (ع) میگوید در صورتی که ببینید مرده از سهم غذای شما و یا از ظرف غذای شما میخورد ، دلیل بر این است که از بابت درآمد و تهیه ملزومات زندگی خود دچار مشکل خواهید شد . این میتواند به دلیل گرانی و یا بیکار شدن شما باشد .
 اگر در خواب ببینی کسی که مرده است در حال خوردن غذاست و از غذای خود راضی است ، دلیل بر این است که او خیرات زیادی در دنیا انجام داده است .
تعبیر خواب درد کشیدن مرده

ابن سیرین در این باره میگوید : در صورتی که در خواب ببینی که مرده ناله میکند و درد میکشد دلیل براین است که او در دنیا آدم خوبی نبوده است . اگر ببینی که مرده از سردرد ناله میکند دلیل براین است که او شخص ثروتمندی بوده و بخاطر دارایی های خود تکبر و فخر فروشی میکرده .

اگر ببینی که مرده در خواب از دندان درد ناله میکند دلیل بر این است که او در زمان حیاتش ناسزا و فحش فراوانی گفته است .

اگر ببینی که مرده از درد شکم ناله میکند تعبیرش این است که او در دنیا از مال حرام استفاده کرده است .

تعبیر خواب کتک زدن مرده یا کتک خوردن از مرده

اسماعیل ابن اشعث در ابن باره میگوید :

اگر درخواب ببینی که مرده تو را کتک زد ، تعبیرش این است که به مسافرت کاری میروی و سود فراوانی کسب میکنی . ویا اگر کسی پولی از تو برده است آن پول یا مال دوباره نزد تو برخواهد گشت .

ولی اگر در خواب ببینی که تو در حال کتک زدن مرده هستی و او هم از کتک خوردن هود شکایتی ندارد و راضی است دلیل بر این است که او از جایگاه خود در آن دنیا رضایت دارد .

اگر در خواب ببینی که مرده ای و تو را کتک میزنند دلیل بر این است که بدهی خودت را پرداخت خواهی کرد .

تعبیر خواب رابطه جنسی با مرده

اگر شما مرد هستید و درخواب ببینید که با زن مرده درحال رابطه جنسی و زناشویی هستید تعبیرش این است که از مال و ثروت آن زن به شما سهمی میرسد .

امام صادق (ع) میفرماید : اگر مرد درخواب ببیند که با زن مرده مجامعت میکند ، به خواسته خود خواهد رسید و منفعت مالی خواهد برد .

ابن سیرین میگوید :
اگر زن در خواب ببیند که با مرد مرده رابطه جنسی و زناشویی برقرار کرده است ، از مال و ثروت آن زن کاسته میشود .
تعبیر خواب زنده شدن مرده
ابراهیم کرمانی درباره زنده شدن کسی که مردن است میگوید :
درصورتی که در خواب ببینی که کسی که مرده است زنده شده است تعبیر بسیار خوبی دارد و خبرهای خوبی در راه است .همچنین دانیال (ع) در باره زنده شدن مرده در خواب میگوید : اگر در خواب ببینی که مرده بودی و دوباره زنده شدی دلیل بر این است که توبه میکنی و آدم خوبی خواهی شد و عمر طولانی و پر برکتی خواهی داشت.