در اینجا به روشهای زیباسازی و جوانسازی پوست صورت در 6 كشور دنیا نگاهی میاندازیم.

در سراسر جهان، زنان شیوههای مختلفی برای زیباترشدن دارند. این شیوهها برحسب سنن و آیین ملی از كشوری تا كشور دیگر متفاوت است….

برزیل

زنان برزیلی برای جوانسازی پوست صورت از ماسكی كمك میگیرند كه در واقع مخلوطی از شیر و جوی دوسر است. این ماسك را یك ساعت روی پوست میگذارند و بعد آن را با آب ولرم میشویند. این ماسك به روشن شدن پوستشان كمك میكند. زنان این كشور برای پیشگیری از احتباس آب در بدنشان 2 بار در هفته قبل از خواب آرتیشو میخورند. این گیاه ادرارآور تا حدی به رفع احساس گرسنگی هم كمك میكند. زنان برزیلی به داشتن موهای براق مشهورند. دلیل این موضوع استفاده از پودر تالك روی پوست سر است. پودر تالك باعث میشود موها چرب نشوند و براق و جوان به نظر برسند.

یكی دیگر از اسرار خانمهای برزیلی، استفاده از ماسك ذرت و آب است. این ماسك چربی را از روی پوست میزداید و درنتیجه فرد كمتر جوش میزند. برای پیشگیری از پفآلود بهنظر رسیدن چشمها نیز از كمپرس دمكرده بابونه استفاده میكنند و آن را روزانه به مدت 20 دقیقه روی چشمانشان قرار میدهند. برای نرم شدن پوست لبهایشان نیز از مخلوط شكر و عسل استفاده میكنند و 3 دقیقه بعد از مالیدن این مخلوط روی لب آن را میشویند.

هند

در این كشور گرم، زنان ماسكهای ضدچروك و لایهبردار را از گیاهان خوراكی و ادویهها درست میكنند و ترکیبی از آنها را با آب مخلوط میكنند و روی صورت میگذارند یا آنها را درون آب وان میریزند و داخل وان دراز میكشند. آنها معتقدند مخلوطی از كمی ماست با یك قاشق چایخوری زعفران كه به صورت ماسك استفاده شود، اثر ضدچروك دارد. رشتهای در طب سنتی هندی به نام «آیورودیك» وجود دارد كه دستورهای به كار رفته در آن، از كتابهای مقدس هندیها ریشه گرفته و در آن طبیب سعی میكند به كمك گیاهان دارویی جوانی را به فرد بازگرداند. زنان هندی حتی از صابون و شامپوهای شیمیایی هم استفاده نمیكنند و با تركیب برگهای تازه مخصوص با آب، شامپو درست میكنند. شاید به همین دلیل موهای آنها بسیار پرپشت و براق است.

جمهوری چك

زنان این كشور از نوعی پنیر سفید تازه برای تهیه ماسكهای ضدچروك استفاده میكنند. برای رفع تیرگی اطراف چشم نیز روغن كرچك را بهترین درمان میدانند.

لهستان

زنان لهستانی از زرده تخممرغ، روغن كرچك و آب لیموترش ماسك مو درست میكنند و بعد از 10 تا 15 دقیقه كه این مخلوط روی سر ماند، آن را میشویند. آنها معتقدند این ماسك باعث تقویت ریشه مو میشود. برای با طراوت نگهداشتن پوستشان نیز از ماسك عسل استفاده میكنند و آن را 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورت، گردن و دستهایشان میمالند.

فنلاند

سونا، رمز زیبایی زنان فنلاندی است. آنها از سونا برای آرامش یافتن و دوركردن استرس از خود كمك میگیرند. سونا به بازشدن منافذ پوستی و پاكسازی پوست هم كمك میكند و در ضمن عرق كردن ناشی از نشستن طولانی مدت در سونا باعث زدوده شدن سموم از درون بدن میشود. بخار و گرمای درون سونا همچنین تاثیر برخی مواد طبیعی و موثر بر پوست را افزایش میدهد. مثلا فنلاندیها در سونا از ماسك عسل استفاده میكنند. عسل نهتنها تغذیهكننده و محافظتكننده پوست است، بلكه لایهبردار خوبی هم است و استفاده از آن قبل یا حین سونا تاثیر دارد. در ضمن عسل مانع انقباض عضلات میشود.

استرالیا

سرطان پوست و سوختگیهای ناشی از آفتاب از ناراحتیهای رایج در استرالیاست. برای پیشگیری از این مشكل، بیشتر استرالیاییها هر ساعت كرم ضدآفتاب روی سینه، كمر، دست، پا، گوش، صورت و تمام اعضایی كه مرتب با آفتاب در تماس هستند، میزنند. استرالیاییها تمایلی به برنزه شدن زیر آفتاب ندارند و طرفدار پر و پا قرص اتوبرنزهها هستند. آنها صبحها یك ساعت قبل از پوشیدن لباس، از اتوبرنزهها استفاده میكنند.

 

 

منبع : انجمن عروسانه