مواد لازم :
سبزي آش يك كيلوگرم
گوشت چرخ كرده 300 گرم
آلو قرمز 500 گرم
پياز متوسط چهار عدد
لوبيا قرمز و عدس و بلغور گندم و برنج هر کدام يك پيمانه
نعنا خشك دو قاشق سوپخوري
نمك، فلفل و روغن به ميزان لازم

طرز تهیه :
دو عدد از پيازها را پس از خرد كردن داخل قابلمهاي به همراه روغن تفت ميدهيم. سپس گوشت چرخ كرده را اضافه كرده و به تفت دادن ادامه ميدهيم. نمك و فلفل زده و در ظرف را گذاشته تا گوشت بپزد. سپس داخل تابهاي دو عدد پياز باقي مانده را خلال كرده و به همراه مقداري روغن تفت ميدهيم تا طلايي شود.پس از طلايي شدن نعنا خشك را افزوده و دو دقيقه ديگر هم تفت ميدهيم.

مقداري از پياز داغ و نعنا را براي تزيين كنار ميگذاريم. لوبيا را كه از 24 ساعت قبل خيس كردهايم به همراه سه ليوان آب جوش به گوشت اضافه ميكنيم. پس از نيم پز شدن لوبيا، عدس و بلغور را كه از يك ساعت قبل خيساندهايم به آن افزوده و صبر ميكنيم تا حبوبات نيمپز شود. بعد برنج را افزوده تا به همراه بقيه حبوبات بپزد. سبزي آش را داخل قابلمه ريخته و پس از پنج دقيقه آلوها را ميافزاييم و حرارت را كم ميكنيم تا آش جا بيفتد. در آخر آش را در ظرف مورد نظر ريخته و با نعنا و پياز داغ تزيين ميكنيم.

اين آش در فصل سرما ميتواند يكي از خوشمزهترين آشها باشد به شرطي كه تا آلو قرمز در بازار هست آن را تهيه، هستهاش را جدا و در فريزر نگهداري كنيد و در فصل سرد سال از آن استفاده نماييد.

 

 

منبع :انجمن عروسانه