شیرینی4

روش اول :

مواد لازم:
پودر شکر :۳۰۰ گرم
آرد :۲۵۰ گرم
روغن جامد:۷۵ گرم
کره :۱۰۰گرم
کشمش پلویی ریز :۱۲۰ گرم
تخم مرغ :۳ عدد
وانیل :یک قاشق چایخوری سر خالی
بکینگ پودر :نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه :
ابتدا کره و روغن جامد را که در دمای اتاق اب شده اند را ۵دقیقه می زنیم و بعد پودر شکر را و وانیل را هم اضافه می کنیم و مجددآ ۱۰ دقیقه با همزن می زنیم تا سفید شود .سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم وبعد از هر بار اضافه کردن تخم مر غ هم دو دقیقه می زنیم تا تخم مرغ کاملأ با مواد مخلوط شود.
از این به بعد دیگه همزن را کنار می گذاریم و اول آرد و بکینگ پودر الک شده را خیلی به آرامی اضافه می کنیم و با لیسک وحرکت دورانی به هم میزنیم.

روش دوم :

مواد لازم:
پودر قند=۳۰۰ گرم
روغن جامد=۱۰۰ گرم
روغن مایع=۵۰ گرم
تخم مرغ=۳ عدد
آرد=۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
وانیل=۸/۱ قاشق چایخوری
کشمش=۱۵۰ گرم
آب=۱۰۰ گرم

طرز تهیه:
۱٫ پودر قند را با روغن مایع و روغن جامد مخلوط کرده و با همزن آنقدر بزنید تا سفید رنگ شود.
۲٫ تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و مرتب هم بزنید. همزن را خاموش کرده و آرد،وانیل و کشمش را اضافه کنید.آب را بتدریج اضافه کنید تا خمیر خیلی شل نشود.
۳٫ درون سینی فر کاغذ روغنی بیندازید. مواد شیرینی را داخل قیف ماسوره دار ساده بزرگ بریزید و با فاصله و به اندازه های کوچک در سینی بگذارید.
۴٫ فر از قبل گرم کنید. سپس شیرینی ها را داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا بپزد.

دستور تهیه شیرینی کشمشی با ماکروفر :

مواد لازم :
روغن جامد ۵۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
وانیل ۱/۸ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
آرد ۸۵ گرم
بکینگ پودر ۱/۸ قاشق چایخوری
کشمش ۴۰ گرم

طرز تهیه :
ابتدا دستگاه را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم کنید ( پیش گرمایش با کلید کانوکشن ) . روغن جامد نرم شده را در ظرفی بریزید سپس پودر قند و وانیل را کم کم به آن اضافه کرده و با همزن هم بزنید تا کاملا سفید شود . تخم مرغ را نیز به آن اضافه کرده و حدود ۲ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ کاملا با مواد مخلوط شود . ارد و بکینگ پودر الک شده را به آرامی اضافه کنید و با لیستک به صورت دورانی فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید و در اخر کشمش را به آن اضافه کنید . کف ظرف مناسبی کاغذ روغنی انداخته و با قاشق چایخوری از خمیر شیرینی برداشته و با فاصله مناسب در ظرف بگذارید . شیرینی را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد در دستگاه بگذارید تا کف شیرینی کمی طلایی شود .

 

 

منبع : انجمن عروسانه