ايرانيان فرني را بيشتر بر سر سفره هاي افطار ماه مبارك رمضان جاي مي دهند. اما پيش غذايي مفيد و موافق ذائقه بيشتر افراد مي باشد. حتي مي توانيدبه كودكان و ميانسالاني كه تمايلي به خوردن شير نشان نمي دهند به جاي شير در سر سفره صبحانه بياوريد مطمئن باشيد كه قبل از اينكه كسي در صبحانه دست به سوي پنير، كره، خامه، عسل و … دراز كند فرني داغ را انتخاب خواهد كرد. خصوصاً اگر به اين روش تهيه شود! اگر قبول نداريد حتماً امتحان كنيد.

مواد لازم:

شير 2 ليوان
آرد برنج 2 قاشق غذاخوري سرپر
شكر 4 قاشق غذاخوري
آب 0.5 استكان
گلاب 1 قاشق غذاخوري
كاكائو 1 قاشق مرباخوري براي تزيين

طرز تهيه:

ابتدا شير سرد را با ليوان هاي دسته دار كه در تمامي خانه ها يافت مي شود در قابلمه مورد نظر بريزيد. سپس آرد برنج و آب را اضافه كنيد و كاملاً هم زنيد تا آرد در شير سرد حل شود روي حرارت گذاشته و مرتباً هم زنيد اگر لحظاتي هم زدن را متوقف كنيد، باعث مي شود آرد برنج در شير گلوله گلوله شود. پس مرتباً به هم زنيد تا كمي غليظ شود بعد از روي حرارت كنار گذاشته و شكر و گلاب را اضافه كنيد. دوباره روي حرارت گذاريد و هم زنيد تا قوام لازم براي فرني بدست آيد فرني را بايستي سريعاً در كاسه هاي كوچكي كه از قبل آماده چيده ايد، بريزيد دقت داشته باشيد كه در هنگام سرد شدن كمي سفت تر مي شود پس وقتي از روي حرارت برمي داريد نه سفت و نه شل باشد.

در انتها مي توانيد كاكائو را در چند قطره آب حل كنيد تا عصاره غليظي بدست آيد و با نوك قاشق يا قطره چكان روي فرني هايي كه در كاسه ها كمي سرد شده و خود را گرفته، تزئين كنيد.

 

 

منبع:انجمن عروسانه