کباب بره

ران بره برای کباب کردن بسیار مناسب است برای این منظور باید ابتدا اجاق گاز یا فر خود را تا دمای ۵۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید احتمالاً نیم ساعتی طول می کشد. ممکن است گوشت ران را با استخوان یا بی استخوان خریداری کرده باشید اگر می خواهید آنرا با استخوان طبخ نمایید به آن طعم بهتر و نرمی بیشتری خواهد داد اما زمان پخت شما طولانی تر می شود. من در این مقاله نحوه پخت گوشت ران بدون استخوان بره را آموزش می دهم چون اگر اولین بار است که می خواهید این کار را انجام دهید به این شکل ساده تر است. شبکه فر یا اجاق خود را بردارید گوشت را به صورت یک ورقه کامل نه تکه تکه در آورید و آن را به صورت مورب از سمت پر چرب آن با کارد و با عمق کم شیار دار کنید و دقت کنید این شیار ها خیلی عمیق نباشند از افزودنی ها و طعم دهنده های معمول گوشت بره می توان به رزماری، نعناع و سیر اشاره کرد. که باید آنها ریز نمایید و روی گوشت بمالید. نمک و فلفل را فراموش نکنید.

حال وقت آن رسیده که گوشت را کباب کنید. برای این منظور باید گوشت را به صورت رول در آورید می توانید از نخ قصابی برای این منظور استفاده کنید یا یک تکه سیم. اکنون می توانید آنرا در تابه اجاق یا فر قرار دهید اگر از ذغال و اجاق استفاده می کنید و می خواهید ظرف شما به خوبی تمیز شود بهتر است آنرا در ورق آلومینیومی بپیچید یا می توانید آنرا به سیخ بکشید خوب حال اگر پیش گرم کردن اجاق تمام شده است آنرا بدون معطلی درون فر قرار دهید و در آن را ببندید تا حرارت خارج نشود حال مرحله اول کباب کردن که نیم ساعت طول می کشد شروع می شود. در این مرحله چربی به گوشت ما طعم خوبی می دهد.

بعد از نیم ساعت که بسته به اندازه ران ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر باشد اکنون باید گوشت را از داخل فر بیرون بیاورید و حرارت فر را تا ۲۰۰ درجه فارنهایت کاهش دهید و صبر کنید تا دمای فر تا این میزان کاهش یابد. می توانید در فر را کمی باز کنید تا کمی سریعتر خنک شود. حال باید متوسط دمای فر شما به ۱۴۰ درجه فارنهایت برسد اکنون می توانید کباب گوساله را دوباره در داخل اجاق قرار دهید و در انرا ببندید حال اجازه دهید برای ۴۵ دقیقه در همین حالت بماند.

به خاطر داشته باشید فقط توجه داشتن به زمان کباب بره شما را حاضر نمی کند بلکه باید دمای مورد نظر را هم فراهم کنید امروزه دماسنج های دیجیتال با قیمت مناسب برای اندازه گیری دمای اجاق در بازار یافت می شوند که قیمت آن کمتر از قیمت گوشتی است که ممکن است بسوزد. در این صورت با دمای ۱۳۰ درجه فارنهایت گوشت کمی زنده و آبدار خواهد بود با دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت کمی بهتر می پزد و با دمای ۱۵۰ به گونه ای مناسب خواهد پخت و با دمای ۱۶۰ درجه فارنهایت خواهد سوخت. خوب حال اگر همه مراحل را به خوبی رعایت کرده باشید اکنون کباب بره شما آماده است آنرا از داخل اجاق خارج کنید و در ورق آلومینیوم بپیچید و بگذارید ۲۰ دقیقه در همین وضعیت بماند اکنون کباب شما آماده است. آنرا به قطعات کوچکتر تقسیم کنید میل کنید و لذت ببرید!

نکته: هنگامی که گوشت در درون اجاق قرار دارد در آنرا باز نکنید مگر اینکه مجبور شوید. چون سرد شدن فر کار شما را خراب می کند.

 

 

منبع:انجمن عروسانه