تا چند سال پیش کمتر کسی به رنگ های فانتزی مو علاقه نشان می داد؛ اما مدتی است که بسیاری از افراد به خصوص دختران و پسران جوان به رنگ موی فانتزی علاقه مند شده و دست به انتخاب های جسورانه می زنند.

چگونه با دکلره مو را سفید کنیم ؟
چگونه با دکلره مو را سفید کنیم ؟

شاید جسورانه ترین انتخاب در میان رنگ موهای فانتزی، رنگ موی سفید باشد که ظاهر بسیار متفاوت و جذابی به چهره شما می بخشد. برای سفید کردن مو راه های مختلفی وجود دارد که ساده ترین آن استفاده از پودر دکلره است. اما به نظرتان چگونه با دکلره مو را سفید کنیم بدون آن که به ساقه و ریشه مو آسیبی برسد؟

در این مقاله قصد داریم ابتدا روش جلوگیری از سوختن مو به دلیل استفاده از پودر دکلره را شرح داده و سپس نحوه سفید کردن مو با دکلره را آموزش دهیم.

چگونه مو را به پایه ۱۰ دکلره برسانیم بدون آنکه بسوزد؟

به نظرتان چگونه دکلره کنیم که مو نسوزد ؟ آیا راهکاری وجود دارد تا با استفاده از آن بتوان از آسیب رسیدن به موها به دلیل استفاده از پودر دکلره جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از سوختن موها بهتر است پیش از به پایه رساندن مو با دکلره از مواد مغذی مو استفاده کنید. برای مثال می توانید یک تا دو هفته پیش از دکلره کردن موها از ماسک مو و روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

اگر برایتان سوال است که چگونه موی خود را به پایه صفر برسانیم بدون آنکه بسوزد، به شما توصیه می کنیم تا چند هفته پیش از دکلره کردن موها به هیچ عنوان از وسایل حرارتی مو مانند سشوار و برس حرارتی استفاده نکنید.

همچنین بهتر است شامپوی مغذی و با کیفیتی را خریداری کرده و جایگزین شامپوهای شیمیایی و بی کیفیت کنید.

لوازم مورد نیاز برای به پایه رساندن مو با دکلره

پیش از آنکه شرح دهیم چگونه موی خود را به پایه صفر برسانیم لوازم مورد نیاز برای این کار را معرفی می کنیم. برای دکلره کردن مو در خانه به لوازم زیر نیاز دارید:

  • پودر دکلره
  • کرم اکسیدان
  • تونر مو
  • ظرف پلاستیکی
  • برس رنگ مو
  • شامپو و نرم کننده مناسب موهای دکلره شده
  • کلاه رنگ مو

اما با استفاده از این لوازم چگونه مو را به پایه ۱۰ دکلره برسانیم ؟ در پاسخ به این سوال لازم است نکاتی را در رابطه با خرید لوازم مورد نیاز برای دکلره کردن مو در خانه شرح دهیم.

اول آنکه دو نوع پودر دکلره سفید و آبی در بازار موجود است که برای موهای تیره باید از پودر دکلره آبی استفاده کنید. البته خرید این پودر به افرادی که دارای موهای نازک و شکننده هستند توصیه نمی شود.

پودر دکلره سفید دارای قدرت کمتری به نسبت پودر دکلره آبی است و به همین دلیل برای موهای با رنگ روشن به کار می رود. همچنین این پودر برای افرادی که دارای موهای نازک و شکننده هستند مناسب بوده و از آسیب بیشتر به مو جلوگیری می کند.

علاوه بر پودر دکلره، برای سفید کردن موها به اکسیدان قوی و با کیفیت نیاز دارید. شما می توانید اکسیدان شماره 10 تا 40 را تهیه کنید که شماره 40 قوی ترین اکسیدان موجود است. اما با استفاده از این محصول احتمال آسیب رسیدن به موهای شما وجود دارد.

بنابراین توصیه می کنیم تنها زمانی از اکسیدان شماره 30 و 40 استفاده کنید که موهای تیره و کاملاً سالمی داشته باشید. البته به طور کل تمامی میکاپ آرتیست ها استفاده از اکسیدان شماره 20 را توصیه می کنند؛ چرا که باعث آسیب به مو نمی شود.

چگونه موی خود را به پایه صفر برسانیم؟
چگونه موی خود را به پایه صفر برسانیم؟

چگونه موی خود را به پایه صفر برسانیم؟

حال که با لوازم مورد نیاز برای دکلره کردن مو آشنا شدیم به نظرتان چگونه با دکلره مو را سفید کنیم ؟ برای این کار می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

آماده سازی موها

پیش از به پایه رساندن مو با دکلره لازم است مراحلی را پشت سر بگذارید تا از آسیب به موهایتان جلوگیری شود. در واقع بهتر است دو روز قبل از سفید کردن موها به حمام نروید تا چربی طبیعی آن‌ها باعث جلوگیری از سوختن مو شود.

همچنین توصیه می کنیم ۳ یا ۴ ساعت پیش از دکلره کردن، کف سر و موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. به این صورت علاوه بر اینکه دکلره کردن راحت تر می شود از آسیب به موها نیز جلوگیری خواهد شد.

ترکیب کردن مواد دکلره

در پاسخ به سوال چگونه مو را به پایه ۱۰ دکلره برسانیم ، بهتر است نحوه ترکیب کردن مواد مورد نیاز را بدانیم.

ابتدا مقدار مناسبی از پودر دکلره را درون ظرف پلاستیکی ریخته و به همان نسبت اکسیدان به پودر دکلره اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام داده و در همان حین محتویات ظرف را به هم بزنید. به این صورت مواد دکلره آماده شده و می توانید با استفاده از آن موهای خود را سفید کنید.

روش به پایه رساندن مو با دکلره
روش به پایه رساندن مو با دکلره

روش به پایه رساندن مو با دکلره

روش به پایه رساندن مو با دکلره به این صورت است که ابتدا باید موها را به ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید تا مواد دکلره به صورت یکدست روی آن‌ها پخش شود. بعد از این کار با استفاده از برس رنگ مو ساقه موها را به مواد دکلره آغشته نمایید.

پس از آنکه موهای خود را به خوبی به مواد دکلره آغشته کردید با استفاده از کلاه رنگ مو، موهایتان را بپوشانید.

در روش به پایه رساندن مو با دکلره احتمال سوزش خفیف کف سر وجود دارد. اما اگر سوزش پوست سرتان شدید شد بهتر است سریعاً موهای خود را بشویید و یک هفته بعد مجدداً همین مراحل را تکرار کنید. اما در حالت معمول بهتر است بین ۱۵ تا ۵۰ دقیقه مواد دکلره روی سرتان بماند.

در واقع لازم است بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را بررسی کرده و پس از رسیدن به رنگ دلخواه موهایتان را بشویید. همچنین توصیه می کنیم بعد از ۱۵ دقیقه یک تار موی خود را به آرامی از سر جدا کرده و از دو طرف بکشید. اگر تار مویتان کش آمد لازم است به سرعت موهای خود را بشویید و از مواد دکلره تمیز کنید.

برای شستشوی موها از آب سرد تا ولرم استفاده کنید و پس از آن شامپو و نرم کننده مخصوص موهای دکلره شده را به آن‌ها بزنید.

پس از انجام تمامی مراحل روش به پایه رساندن مو با دکلره بررسی کنید که موهایتان به رنگ دلخواه در آمده یا خیر! اگر رنگ موها همچنان تیره است می توانید یک هفته بعد مجدداً از مواد دکلره استفاده کنید. در غیر این صورت اجازه دهید موهایتان به آرامی خشک شوند و پس از آن تونر مو را به آن‌ها بزنید.

برای این کار ابتدا تونر و اکسیدان را به نسبت ۲ به ۱ با یکدیگر ترکیب کرده و با استفاده از برس رنگ به موهایتان بزنید. مجدداً از کلاه رنگ استفاده کرده و پس از گذشت ۵ تا ۱۵ دقیقه موهای خود را با آب سرد شسته و از شامپو و نرم کننده مخصوص استفاده کنید.

به پایه رساندن مو با دکلره
به پایه رساندن مو با دکلره

سخن پایانی

در این مقاله نحوه به پایه رساندن مو با دکلره و سفید کردن موها را شرح دادیم. به عنوان سخن آخر توصیه می کنیم پس از سفید کردن موها از شامپوهای ملایم استفاده کرده و هر دو هفته یکبار موهای خود را به تونر آغشته کنید تا رنگ آن تغییر نکند.