سبک زندگی افراد تحت‌تأثیر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد؛ بنابراین در انتخاب شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها باید وسواس به خرج دهید.

سبک زندگی سالم چیست؟

افزایش نفوذ پلتفرم‌های مختلف در زندگی بشر تأثیر مستقیمی بر روی زندگی آن‌ها داشته است. با شناخت سبک زندگی و تأثیر شبکه‌ اجتماعی در آن، می‌توان خود را مهیای استفاده از برترین پلتفرم‌ها برای افزایش فرهنگ‌سازی کرد.

سبک زندگی سالم چیست؟

شبکه اجتماعی سبک زندگی

سبک زندگی یک اصطلاح پر کاربرد است که در بین مربیان ورزشی، پزشکان و سایر افراد به صورت فراوان مطرح می‌شود؛ اما در واقع سبک زندگی چیست؟

روش زندگی، تمایلات افراد به رفتارهایی را نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها ممکن است خوب و برخی دیگر نامناسب باشند. در واقع، افراد با داشتن سبک زندگی سالم می‌توانند با مشکلات و چالش‌هایی که در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شوند، مقابله کنند.

اگر‌چه برخی از عادات زندگی فرد ناشی از شخصیت او هستند؛ اما وجود یک شبکه اجتماعی مناسب می‌تواند او را به سوی انتخاب یک سبک زندگی بهتر، سوق دهد.

ضرورت سبک زندگی سالم

شبکه اجتماعی سبک زندگی

ضرورت سبک زندگی سالم کتمان‌ناپذیر است. متأسفانه بسیاری از مردم جامعه، سبک زندگی سالمی ندارند؛ اما آن چیزی که امیدوارکننده است؛ پذیرش تغییرات در آن‌ها است. معمولاً افراد در جامعه امروز، انجام تغییرات را به‌خوبی می‌پذیرند. با یک فرهنگ‌سازی اصولی در ورزش، تغذیه، اجتماع و محیط‌زیست و راه اندازی چالش در ‌این ‌رابطه، می‌توان افراد را متقاعد به پذیرش تغییرات کرد تا از روش زندگی جدید و سالم استقبال کنند.

در زیر به برخی از علت‌های استقبال از شیوه زندگی سالم اشاره شده است:

  • ایجاد یک تعادل مناسب در بخش‌های مختلف زندگی
  • بهبود شرایط خواب، کاهش استرس و افزایش تمرکز
  • بهبود شرایط جسمانی و دوری از بیماری‌ها

تأثیر شبکه اجتماعی بر سبک زندگی

شبکه اجتماعی سبک زندگی

شیوه زندگی درگذشته به‌گونه‌ای بوده است که مردم از لحاظ تغذیه، ورزش و تحرک شرایط بهتری داشتند. در زندگی‌های شهری امروزی، متأسفانه مردم نسبت به تحرک و تغذیه سالم کم‌توجه شده‌اند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات مختلف برای افراد شده است. البته با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شبکه‌های اجتماعی مختلف شرایطی ایجاد شده است تا افراد بتوانند با کمک آن‌ها شرایط جسمی و روانی خود را بهبود ببخشند.

شبکه‌های اجتماعی دارای چنان قدرتی هستند که به‌راحتی می‌توانند یک عادت را در بین مردم جامعه نهادینه کنند. همان گونه که بیان شد؛ فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف ورزشی، تغذیه و محیط‌زیست می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اما متأسفانه بسیاری از افراد وقت رفتن به کلاس‌های حضوری برای کسب آموزش را ندارند. برترین شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها می‌توانند به‌صورت آنلاین این سبک زندگی را در بین مردم جامعه گسترش دهند.

تحقیقات زیادی در رابطه ‌با شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر سبک و عادات زندگی مردم انجام شده است. مطالعات نشان داده‌اند که یک رابطه مستقیم بین شبکه‌های اجتماعی و دوری از درس و تحرک برقرار است؛ بااین‌حال، همین تحقیقات ثابت کرده‌اند که یک رابطه مستقیم بین بهبود سبک زندگی و ورود به شبکه‌های اجتماعی که حامی شیوه زندگی سالم هستند نیز وجود دارد.

پلتفرم‌های آنلاین برای فرهنگ‌سازی سبک زندگی سالم

شبکه اجتماعی سبک زندگی

اما سؤال اینجا است که یک شبکه اجتماعی و پلتفرم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک پلتفرم و شبکه اجتماعی باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا افراد مبتدی در ورزش و آن‌هایی که اهل تغذیه مناسب نیستند؛ ترغیب به استفاده از آن شوند تا یک سبک زندگی سالم داشته باشند. ایجاد چالش‌ها افراد را نسبت به رعایت اصول سبک زندگی سالم، بیش از گذشته ترغیب می‌کند. قرار دادن جوایز متنوع برای عبور از این چالش‌ها، از دیگر ویژگی‌هایی است که یک پلتفرم‌های آنلاین برای ایجاد فرهنگ‌سازی باید داشته باشد.

در یک شبکه اجتماعی و پلتفرم، باید برنامه‌هایی متناسب با نیازهای هر فرد وجود داشته باشد. معمولاً کاربران، مبتدی، نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای هستند که هر کدام از آن‌ها به برنامه‌های ورزشی و تغذیه‌ای مناسبی نیاز دارند. شبکه اجتماعی باید دارای برنامه‌های منظمی باشد تا کاربران با کمک آن به سمت داشتن یک زندگی سالم حرکت کنند.

پلتفرم مونوپی توانسته است چالش‌ها و برنامه‌های مختلف را برای افراد متفاوت قرار دهد تا به کاربران در داشتن یک سبک زندگی سالم کمک کند. همچنین این پلتفرم آنلاین، دارای مونوشاپ است که ورزشکاران با شرکت در چالش‌ها و مسابقه‌ها می‌توانند به این فروشگاه وارد شده و با امتیازات خود محصولات ورزشی را سفارش دهند. با این پلتفرم آنلاین، روزبه‌روز سطح تمرینی و ورزشی خود را بهتر کرده و با بهره‌گیری از برنامه و تغذیه مناسب، تندرستی را به خود هدیه می‌دهید.