نوسانات قیمت دارو دلیلی است که پای شما را هم برای گرفتن قیمت دارو به داروخانه های دور و نزدیک باز کرده است؟ امروزه که برای استفاده از خدماتی همچون تاکسی و خرید هر چیزی مانند لباس و لوازم التحریر به جای مراجعه به بازار و فروشگاه، استفاده از خدمات آنلاین به گزینه اول اکثر ما تبدیل شده است، بد نیست نگاهمان به آنلاین شدن خدمات حوزه سلامت شفاف و منطقی باشد. خوشبختانه در سال های اخیر وزارت بهداشت نیز از این قافله جا نمانده است و اقدامات موثری در  زمینه تاسیس داروخانه های آنلاین و فروش اینترنتی دارو به عمل آورده است. در این مطلب قصد داریم درباره بهترین سایت قیمت دارو صحبت کنیم. بی شک برای این مقصود نیاز است ابتدا با مفاهیمی همچون داروخانه آنلاین بیشتر آشنا شویم.

بهترین سایت قیمت دارو کدومه؟
بهترین سایت قیمت دارو کدومه؟

داروخانه آنلاین چیست؟

داروخانه آنلاین وب سایتی است که به فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی (OTC) می پردازد. تمام داروخانه های آنلاین در ایران تحت نظر یک داروخانه فیزیکی می باشند و برای راه اندازی می بایست مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو و سازمان های مرتبط کسب کنند. به همین دلیل داروخانه های اینترنتی کاملا مجاز هستند و افراد نگرانی از بابت خرید محصولات آنها ندارند.

خرید آنلاین دارو از داروخانه اینترنتی ما را از قید و بند زمان و مکان آزاد می کند؛ آن هم در شرایطی که داروخانه های فیزیکی ممکن است فقط در روزهای عادی باز باشند و امکانات محدودی را ارائه دهند. داروخانه شبانه روزی هم اگر چه محدودیت زمانی ندارد اما دسترسی به آن محدود به خیابان ها و محله های اطراف است.

یکی از این داروخانه های اینترنتی، داروخانه آنلاین داروبوم است. داروخانه آنلاین داروبوم تمام سعی خود را بر این داشته تا محصولات داروخانه ای را با قیمت های مقرون به صرفه به دست مصرف کننده برساند.

داروخانه آنلاین چیست؟
داروخانه آنلاین چیست؟

مزایای داروخانه آنلاین داروبوم چیست؟

نابرابری قیمت دارو نه تنها به جیب‌ مصرف کننده آسیب می‌زند، بلکه می‌تواند بر سلامت افراد نیز تأثیر بگذارد. بسیاری از افراد نمی دانند که با خرید اینترنتی مکمل و محصولات آرایشی و بهداشتی می توانند  حتی در هزینه های خود صرفه جویی کنند. اما چگونه ممکن است؟ در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از مهم ترین مزایای داروخانه آنلاین داروبوم از لحاظ قیمتی آشنا شویم.

قیمت دارو

یک نکته جالب در مورد محصولات داروخانه ای این است که تقاضا برای داروهای پیشگیرانه به ویژه مکمل های غذایی و ورزشی حیاتی نیست. بنابراین وقتی هزینه ای که شخص باید برای دارو یا سایر اقدامات پیشگیرانه بپردازند بالا می رود، امکان زیادی دارد که منصرف شود. از آنجایی که برای خیلی از ما جایگاهی برای سبد دارویی تعریف نشده است، ممکن است خرید تا ماه ها محقق نشود، بنابراین حتی مبالغ کم برای این چنین هزینه هایی برای مصمم شدن بیمار در خرید کافی می باشد.

یکی از تفاوت های فاحش در قیمت محصولات داروخانه ای را در قیمت مکمل بدنسازی شاهد هستیم. مکمل های بدنسازی به ویژه نمونه های خارجی به دلیل اینکه نمایندگی مستقیم در داخل کشور ندارند، بنابراین قیمت استانداردی هم ندارند.

مکمل های ورزشی از آن دسته محصولاتی هستند که به دلیل استفاده فراوان، مقرون به صرفه بودن آنها برای ورزشکاران بسیار اهمیت دارد. همچنین خرید مکمل بدنسازی اصل به دغدغه دیگری برای فعالان این حوزه تبدیل شده است. مکمل بدنسازی برای تکمیل رژیم غذایی افراد و اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرد؛ کیفیت مکمل شرط مهمی است که اگر به آن دقت نشود ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را روی سلامت فرد بگذارد.

تخفیفات ویژه

با توجه به مدل های کسب‌وکار متفاوت و هزینه‌های عملیاتی، می بینیم قیمت برخی داروها در داروخانه های آنلاین مانند داروبوم و دیگر داروخانه‌های فیزیکی متفاوت است.

معمولا قیمت دارو در داروخانه های فیزیکی براساس چندین عامل از جمله قیمت تولید کننده، هزینه هایی از قبیل دستمزد کارکنان، اجاره، مالیات، تبلیغات، آب و برق و سایر عوامل عملیاتی تعیین می شود.

داروخانه آنلاین داروبوم به دلیل حذف برخی از این هزینه ها و کم کردن حاشیه سود خود قیمت محصولات را تا جایی که می‌تواند پایین می‌آورد و با تخفیف می فروشد.

همچنین عرضه داروها شامل زنجیره ای از عمده فروشان است که داروها را در داروخانه ها قبل از رسیدن به دست بیمار توزیع می کنند. با حذف این زنجیره ها و خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید یا وارد کننده خرید انواع ویتامین با تخفیف ویژه در مقایسه با رقبا به تجربه‌ای بی‌نظیر مبدل می گردد.

امتیاز وفاداری و باشگاه مشتریان

علاوه بر تخفیفاتی که در سایت داروبوم برای مشتریان تعریف شده است، برای اعضای باشگاه مشتریان داروبوم نیز تخفیف‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است که می توانند در پنل کاربری خود پیدا کنند. مشتریان وفادار داروبوم می توانند با هر بار خرید از داروخانه متناسب با مبلغ سبد خرید، امتیاز دریافت کرده و برای خرید های بعدی آن را به کد تخفیف تبدیل نموده و از تخفیفات بیشتر بهره مند شوند.

مزایای داروخانه آنلاین داروبوم چیست؟
مزایای داروخانه آنلاین داروبوم چیست؟

مقایسه قیمت

بسیاری از افراد نمی دانند که برخی از داروها ویژه تر مکمل های تقویتی جایگزین دارند و معمولا به نسخه تجویزی پزشک توجه می کنند. داروبوم برای تمام محصولات خود جایگزین مشخص کرده که اگر محصولی موجود نبود یا هر دلیل دیگری روی تصمیم خرید شخص تاثیر گذاشت، بتواند جایگزین آن را بیابد.

گاهی اوقات، برندهای گران تر جایگزین های عمومی مشابهی دارند که اثرات مشابهی داشته اما هزینه بسیار کمتری دارند.

البته همان طور که گفتیم بیشتر روی صحبت ما مکمل غذایی و بدنسازی است و برای داروهای دیگر بهتر است نسخه پزشک اجرا شود.

ارسال رایگان

در مبحث قیمت نکته ای که کمتر فردی به آن اشاره دارد هزینه ارسال است. در خرید اینترنتی علاوه بر هزینه های آشکار که همان قیمت اصلی محصول است، هزینه های پنهان از قبیل هزینه ارسال نیز تعیین کننده مبلغ فاکتور است.

حتی ممکن است در برخی داروخانه های آنلاین قیمت یک محصول کمتر از سایر داروخانه ها باشد اما مبلغ واقعی که فرد پرداخت می کند بیشتر از قیمت درج شده محصول باشد؛ چرا که هنگام تکمیل وجه هزینه ارسال نیز روی مبلغ فاکتور لحاظ می شود.

در داروخانه آنلاین داروبوم هزینه ارسال رایگان بوده و بدون شک قیمت نهایی خرید به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

صرفه جویی در وقت

تا به این جای مطلب بیشتر روی صحبت ما صرفه جویی در پول بود. اما صرفه جویی در وقت و زمان دیگر مزیتی است که بررسی قیمت آنلاین دارو برایمان دارد. ما با ماندن در خانه و جستجوی قیمت دارو یا مکمل در اینترنت به راحتی از قیمت واقعی آن باخبر می شویم. این امر هم وقت ما و هم هزینه های رفت و آمد را ذخیره می کند.

اطلاعات دارویی

مهم ترین نکته ای که شاید کمتری کسی به آن توجه کند، دریافت اطلاعات از داروها و مکمل هایی است که قصد خرید آن را دارید. داروخانه داروبوم نیز طیف گسترده ای از اطلاعات درباره داروها و مکمل های غذایی و ورزشی را ارائه می دهد. شما می توانید از تداخل داروها با هم مطلع شوید، همچنین از کاربران سایت سوال بپرسید.

مشاوره آنلاین و تلفنی

همان طور که در بخش قبلی گفتیم، مشاهده اطلاعات کامل دارو و مکمل مزیت قابل توجهی است که داروخانه آنلاین برایمان به ارمغان می آورد. تماس تلفنی و همچنین اینترنتی با مشاوران داروخانه از دیگر فوایدی است که براحتی می توانید از آن بهره بگیرید. دوز مصرف دارو، تداخل با سایر داروها و شرایط و نحوه مصرف از دیگر سوالاتی است که می توانید مطرح کنید.

سخن پایانی

در پایان این مقاله به این مطلب اشاره می کنیم که خرید اینترنتی دارو شاید مزایای عمده ای برایمان داشته باشد اما اعتماد به سایت معتبر در وهله اول اهمیت دارد. سایت های مختلفی وجود دارد که برای صحت سنجی آنها باید دقت کافی را بکار بگیرید. داروخانه آنلاین داروبوم با داشتن مجوزهای معتبر به خوبی توانسته در این راه ناهموار قدم بردارد و اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

داروخانه آنلاین داروبوم حاشیه سود کمی می گیرد و تلاش می کند تا پایین‌ترین قیمت‌ها را به مشتریان خود ارائه دهد و دائماً قیمت داروها را کنترل می‌کند تا به این تعهد وفادار بماند.