گرم شدن بیش از حد لوازم خانگی می تواند منجر به خرابی دستگاه شود . خرابی برخی از این دستگاه ها مانند یخچال ممکن است منجر به تعمیرات پر هزینه شده و یا نیاز باشد دستگاه به طور کامل تعویض شود . بنابراین ، بهتر است برای جلوگیری از هزینه های زیاد اجازه ندهید چنین مشکلاتی بوجود بیاید . در صورتی که متوجه شدید موتور یخچال بیش از حد گرم شده است باید دلایل این مشکل را مشخص نموده و به سرعت آنها را برطرف کنید. اما فراموش نکنید که برای انجام این کار حتما از تعمیرکاران ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
طبق نظر و توصیه های تکنسین های سامان سرویس ( مرکز تخصصی تعمیر یخچال در مشهد ) در صورتی که موتور دستگاه بدون توقف کار کند، داغ می شود. فهمیدن اینکه آیا موتور یخچال داغ شده است یا خیر کار آسانی نیست، زیرا معمولاً موتور یخچال در قسمت پشتی و پایین تجهیزات نصب می شود و در صورتی که موتور دستگاه بدون وقفه کار نموده و پس از یک ساعت خاموش نشود خیلی داغ می شود در این صورت باید دستگاه را خاموش کنید تا به طور کامل خراب نشود.

دلایل داغ شدن موتور  یا کمپرسور یخچال چیست و چه باید کرد؟
دلایل داغ شدن موتور  یا کمپرسور یخچال چیست و چه باید کرد؟

اغلب دلایل زیر باعث ایجاد چنین مشکلی می شوند:

– نشتی روغن که قطعات کمپرسور یا موتور را روان می کند، وجود دارد.
– نشتی گاز فریون از یخچال وجود دارد که در این صورت باعث می‌شود موتور با قدرت کامل کار کند.
– فیلتر نصب شده در نزدیکی موتور از کار افتاده یا مسدود شده است.
– بخشی از اواپراتور به دلیل انسداد در سیستم کار نمی کند.
– کمپرسور از کار افتاده و باید تعویض شود.
ترموستات دستگاه نیز ممکن است خراب شود که در این صورت دمای محفظه یخچال نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد . اگر دستگاه از داخل گرم شود و خنک نشود موتور کمپرسور بدون خنک کننده موثر کار می کند . در این هنگام نباید سعی کنید که یخچال را دوباره راه اندازی کنید و فقط باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید .

چرا موتور یخچال داغ می شود؟

مهمترین دلایلی که باعث داغ شدن موتور یخچال می شوند شامل موارد زیر هستند:
– باز ماندن درب یخچال به مدت طولانی
– قرار دادن مواد غذایی زیاد به طور همزمان در داخل یخچال
– قرار دادن مواد غذایی داغ یا گرم درون یخچال
– عدم توزیع مناسب مواد غذایی در داخل یخچال که مانع از گردش هوای سرد بین آنها می شود.
– جمع شدن یخ یا برفک داخل محفظه یخچال که بر عملکرد موتور تاثیر می گذارد.
برای جلوگیری از گرمایش بیش از حد موتور یخچال باید در صورت امکان فاصله کافی یخچال با وسایل گرمایشی و نور مستقیم خورشید را حفظ نموده و دستگاه را دور از این عوامل نصب کنید .زیرا به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور یخچال اغلب اوقات دستگاه از کار افتاده و منجر به تعمیرات پرهزینه می شود.

در هنگام داغ شدن موتور یخچال چه کاری باید انجام دهیم؟

1. خاموش کردن حالت انجماد فوق العاده

در صورتی که حالت انجماد فوق‌العاده در یخچال روشن باشد موتور به طور مداوم کار نموده و بسیار داغ می شود . این حالت برای انجماد سریع محصولات در فریزر در نظر گرفته شده است و در برخی از دستگاه ها به صورت دستی خاموش می شود. در صورتی که گزینه حالت انجماد فوق العاده یا Super freeze روشن باشد باید طبق دستورالعمل ها آن را خاموش کنید.

2. خاموش کردن حالت خنک کننده سریع

حالت خنک کننده سریع مشابه حالت انجماد فوق العاده بوده اما فقط برای محفظه یخچال است که برای خنک کردن سریع حجم زیادی از محصولات در محفظه یخچال در نظر گرفته شده است . اگر فراموش کردید این گزینه را خاموش کنید ممکن است موتور یخچال شما بیش از حد داغ شود. برای برطرف کردن این مشکل این گزینه را خاموش کنید.

3.عدم قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال

مواد غذایی گرم منجر به کارکرد طولانی تر کمپرسور بدون خاموش شدن و گرمای بیش از حد آن می شود . به همین دلیل باید برای جلوگیری از ایجاد این مشکل از قرار دادن مواد غذایی داغ در داخل یخچال خودداری کنید.

4. اطمینان از بسته شدن صحیح درب یخچال

در صورت باز ماندن درب یخچال، هوای گرم وارد محفظه دستگاه شده در نتیجه موتور باید دائماً کار کند که در این صورت باعث داغ شدن موتور می شود.

5. نصب نادرست یخچال

فاصله کویل های کندانسور در پشت یخچال تا دیوار باید حداقل ۵ سانتیمتر باشد و همچنین یخچال نباید نزدیک اجاق گاز یا بخاری قرار داده شود.
تهویه ضعیف باعث کاهش تبادل حرارت بین کندانسور و محیط می شود ، در نتیجه بار موتور را افزایش می دهد.

6. قرار دادن نادرست مواد غذایی در داخل یخچال

در صورتی که یخچال را آنقدر پر کنید که کانال های تامین هوای خنک به محوطه یخچال مسدود شود، راندمان خنک کنندگی دستگاه کاهش یافته و در نتیجه موتور دستگاه سعی می کند آن را با کار کردن مداوم جبران کند. در نتیجه فشار زیادی به موتور یخچال وارد شده و باعث داغ شدن بیش از حد آن و از کار افتادن موتور می گردد.
سامان سرویس، یکی از مراکز معتبر تعمیر یخچال در مشهد است که خدمات حرفه ای خود را با تکنسین های ماهر  و متخصصی ارائه می دهد که در زمینه تعمیر یخچال در برندها و مدل های مختلف ، مهارت و تجربه کافی را دارا می باشند.
نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در مشهد  و نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ مشهد ، از خدماتی  استکه همشهریان مشهدی می توانند با یک تماس ،برای درخواست تعمیر یخچال در محل اقدام کنند.
09152066168
www.samanserviceco.com