در سال های اخیر به طور متوسط هر سال پیشرفت علم دو برابر سال قبلش توسعه می یابد اما در این مقاله سعی شده است تا تاثیر این پیشرفت ها در صنعت و لوازم ضروری منزل و انواع گجت ها را بررسی کنیم تمام تلاش علم و صنعت در راستای ارائه لوازمی است که زندگی را راحت کنند و اکثراً هم بازار خود را در جهان پیدا می کنند.

مسلماً توسعه ای مفیدتر است که به نفع جامعه و در جهت تسهیل امور مردم انجام گیرد و پیشرفتی که با صنعت همراه نباشد اصولاً هیچ کاربردی نخواهد داشت و مردم باید در زندگی روزمره خود اثرات این پیشرفت فناوری را ببینند .

متاسفانه در کشور خودمان رابطه بین علم و صنعت وجود نداشته و ندارد و همین موضوع باعث شده تا عملاً هیچ حرفی در جامعه جهانی و تولیدات و صنعت برای گفتن نداشته باشیم لذا می طلبد که با برنامه ریزی زمینه ارتباط این دو که مکمل و ملزوم هم هستند برقرار شود تا شاهد رشد و توسعه در همه زمینه ها باشیم.

پیشرفت تکنولوژی و صنعت در لوازم ضروری منزل و انواع گجت ها
پیشرفت تکنولوژی و صنعت در لوازم ضروری منزل و انواع گجت ها

در ادامه مطلب این موضوع را در  زمینه سلامتی بررسی میکنیم:

هر ساله پیشرفت های زیادی در زمینه تجهیزات دندانپزشکی انجام می گیرد و به طوریکه هم اکنون دندان هایی با استحکام و زیبایی دندان های طبیعی قابل بازسازی است همچنین پیشرفت های زیادی در زمینه جنس مواد و سادگی کار نیز صور گرفته است و همچنین در زمینه سفیدی و منظم بودن دندان ها هم پیشرفت زیادی انجام گرفته است و گاهاً این تکنولوژی ها اغلب سعی دارند تا کارکرد این دستگاه ها و وسایل را راحت تر کنند برای مثال بلیچینگ هایی که به صورت خانگی قابل انجامم هستند و همان کارایی بلیچینگ های مطب را دارند و یا برای انجام لمینت که کاری هزینه و وقت بر است لمینت متحرک دندان تهیه و عرضه شده است که قیمتی حدود یک صدم قیمت لابراتوارهای دندانپزشکی داشته و کیفیت بسیار قابل قبولی دارند و کاربرد بسیار راحتی نیز دارند.

این لمینت ها در برند های متفاوتی همچون اسنپ اسمایل ، ترو اسمایل  و … تهیه و به بازار عرضه شده اند که هر کدام با توجه به کیفیت کارایی قیمت های متفاوتی نیز دارند برای مثال لمینت ترواسمایل که کیفیتی بالاتر از اسنپ اند اسمایل دارد گرانتر است البته در بازار متاسفانه نمونه های بی کیفیت و کپی این کالا نیز موجود است که باید در انتخاب و خرید دقت لازم را داشته باشید و حتماً به هولورام اصالت کالا توجه داشته باشید.

  • سلامت و لاغری

پیشرفت و تسهیل کارهای به نوبت خود مشکلاتی را نیز در جامعه به وجود آورده است عدم تحرک و ماشینی شدن باعث شده تا اضافه وزن یکی از مشکلات و معضلات جامعه باشد در این مورد بخصوص نیز علم سعی کرده تا به کمک این مشکل بیاید هر چند که بروز این مشکل نیز در سایه علم و ماشینی شده بوجود آمده ، اما علم می تواند در این زمینه نیز کمک شایانی به جامعه بکند. برای مثال انواع قرص ها  ، کمربند های لاغری ، انواع تمرین های برنامه ریزی شده ، برنامه غذایی علمی مبتنی بر لاغری و یا انواع عمل های جراحی کوچک کردن معده و … از مواردی هستند که نتیجه پیشرفت علم هیتند و یا انواع گن لاغری مردانه و زنانه که با تکنولوژی های پیشرفته و از مواد نانو موثر در لاغری ساخته شده اند.

استفاده از تکنولوژی نانو در نساجی باعث شده تا این صنعت به طرز عجیبی پیشرفت کند و در آینده شاید شاهد نمونه های بسیارحیرت انگیز از این گن ها باشیم گن هایی که به تنهایی خود سیستم عظیمی از فعل و انفعالات را شامل می شوند که در جهت لاغری بسیار موثرند و در کنار سایر روش های جلوگیری از چاقی نتیجه ای صد در صدی را به شما عرضه می داردالبته این مدل های جدید گن لاغری هم در مقایسه با نمونه های چند سال پیش پیشرفت بسیار زیادی داشته اند به طوریکه شاید بتوان گفت که چند صد برابر کارایی شان رشد داشته است و همین باعث رکورد فروش آنها در سال گذشته در فروشگاه های چین و اروپا و آمریکا شده است.

  • اعتیاد به انواع مواد دخانی و مخدر

متاسفانه گاها علم در زمینه تولید و عرضه هر چه بیشتر مواد مضری همچون سیگار و مواد مخدر باعث افزایش تعداد معتادان به این مواد شده است چرا که حمل و نقل راحت و استفاده از تکنولژی های نوین تولید نیز افزایش پیدا کرده و متاسفانه افراد بیشتری در معرض این خطر قرار گرفته اند هر چند که شاید به اندازه مواد مخدر زیاد خطرناک به نظر نیاید اما ضررهای بسیار زیادی را متوجه بدن می کند ولی راحت شدن از شر این اعتیاد هم بسیار سخت است اما گجت هایی همچون ترک سیگار الکترونیکی الکترواسموک توانسته عده زیادی را نسبت به سیگار بی میل نماید آمار 98 درصدی رضایت از این قبیل گجت ها موید همین مطلب است .

پرواضح است که علاوه بر این دستگاه ها اراده نیز جزء لاینفکی از مراحل ترک است اما این دستگاه ها در کاهش تمایل فرد به سمت سیگار بسیار موثر است اما هرگز و هرگز نباید در طول درمان تسلیم وسوسه شوید و با اراده ای پولادین برای همیشه سیگار را کنار بگذارید و هر موقع که احساس کردید تمایل شدیدی به سیگار در شما در حال شکل گرفتن است از دستگاه ترک سیگار الکترونیکی استفاده نمایید . و به تدریج به همین دستگاه ترک سیگار الکترونیکی هم بی میل خواهید بود و از شر این عادت ناپسند خلاص خواهید شد .

در پایان یادآور می شویم که اصلی ترین عامل موثر در ترک سیگار اراده است و این دستگاه ها به عنوان مکمل می توانند یاریگ شما باشند پس قبل از اقدام به تهیه حتما تصمیم جدی گرفته و حتما از این دستگاه ها هم بهره بگیرید.