سالن های ورزشی محلی برای انجام انواع فعالیت های ورزشی در رشته های مختلف است . کف این مکان ها برای به وجود آوردن سطحی متناسب برای انجام امور ورزشی و در عین حال تامین ایمنی بدن ورزشکاران در حین فعالیت باید توسط کفپوش سالن ورزشی پوشیده شود تا باعث بهبود عملکرد ورزشکاران در باشگاه نیز شود.
به طور کلی کفپوش ورزشی از مجموعه‌ای از لایه هایی تشکیل شده‌اند که برای ایجاد یک سطح صاف و بدون درز در کف سالن های ورزشی استفاده می‌ شوند. این کفپوش ها با انواع ورزش ها سازگاری داشته و چسبندگی خوبی به کفش های ورزشی می دهند. هنگام انتخاب یک نوع کفپوش ورزشی باید در نظر داشته باشید که چه تسهیلاتی و برای چه مواردی ایجاد می کند. به عنوان مثال ، کفپوش های مخصوص ورزش های بسکتبال و والیبال ممکن است برای رشته های دیگر ورزشی مناسب نباشد .

4 کفپوش ورزشی رایج در باشگاه های ورزشی
4 کفپوش ورزشی رایج در باشگاه های ورزشی

انواع کفپوش سالن ورزشی

1. کفپوش لاستیکی

کفپوش های لاستیکی که از بازیافت لاستیک های ماشین ایجاد می شوند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند . اما به طور ویژه از این کفپوش ها به عنوان پوششی برای کف باشگاه هایی که در آن اتاق وزنه زنی موجود بوده و یا مراکزی که تناسب اندام را ارائه می ‌دهند، استفاده می شود. این نوع کفپوش ها یکی از مقرون به صرفه ترین کفپوش های ورزشی سالن ورزشی به شمار رفته و همچنین بسیار با دوام و مقاوم هستند.
خاصیت ضد آب و لکه، دارا بودن ظاهری بدون درز، برخورداری از خاصیت ضربه گیری و نگهداری آسان این نوع کفپوش ها باعث پر طرفدار بودن آنها شده است. نصب کفپوش های لاستیکی نیز بسیار آسان است.

2. کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی نوع دیگری از کفپوش برای ورزش های داخل سالن بوده که بیشتر برای زمین های بسکتبال و والیبال بشمار می روند . این کفپوش ها بادوام و زیبا هستند و در طرح های مختلف و رنگ های متفاوت تولید شده و دارای ساختاری هستند که به جذب ضربه کمک می کنند.
کفپوش های ورزشی چوبی قابل حمل نیز بوده و به راحتی می ‌توان آنها را برداشته و دوباره نصب کرد.

3. کفپوش ورزشی پلی اورتان

کفپوش پلی اورتان یکی از بادوام ترین نوع کفپوش های سالن ورزشی است که می‌ تواند ضربه‌ های سنگین ورزشکاران و وزن زیاد تجهیزات ورزشی مانند دستگاه های سنگین بدنسازی را تحمل کند.
کفپوش پلی اورتان تنها کفپوشی است که کاملاً بدون درز می باشد.
استفاده از کفپوش پلی اورتان در سالن های ورزشی چند منظوره که چندین ورزش مختلف در آن انجام می شود رایج بوده و می توان آن را برای هر نوع سالن بدنسازی و مرکز تناسب اندام تنظیم نمود.
از نمونه این کفپوش میتوان کفپوش ورزشی پایافلور را نام برد که بصورت فوم دار برای داخل سالن و فضای باز تولید می شود .کفپوش پایافلور بسیار بادوام بوده و خاصیت ضربه گیری بالایی دارد.
لذا به عنوان انتخابی ایده آل برای کفپوش باشگاه بدنسازی ، طرفداران زیادی دارد.

4. کفپوش ورزشی تاتامی

کفپوش های ورزشی تاتامی کفپوشی از جنس نوعی فوم است که بصورت مربع های کوچک بوده که این مربع ها همانند قطعات پازل در یکدیگر فرورفته و نصب می شوند .از این کفپوش ها برای ورزش‌های مانند جودو، جیوجیتسو و غیره استفاده می شود.
لایه های داخلی این تشکچه ها ایمنی کسانی را که حرکات ورزشی سخت و گاهاً خطرناک انجام می دهند، تامین می کند.
رویه تشک های تاتامی از فوم بسیار سفت و متراکم بوده در حالی که لایه داخلی نرم تر است و راحتی و ایمنی را برای افرادی را که در حال انجام فعالیت بر روی تشک هستند فراهم می کند.
این کفپوش ها دارای نصب بسیار ساده ای بوده و از مقاومت بالایی برخوردارند و در طیف گوناگونی از طرح ها و رنگ ها تولید می شوند.

هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای سالن ورزشی باید به چه نکاتی توجه نمود؟

در هنگام انتخاب کفپوش سالن های ورزشی بسیار مهم است که نوعی انتخاب شود که نیازهای شما را برآورده کند . فرقی نمیکند کفپوش ورزشی پی وی سی باشد یا چوبی و ..  برای اینکه انتخاب کفپوش ورزشی تا حد امکان برای گروه‌های  کاربری مورد نظر موثر باشد توجه به عوامل زیر ضروری است:
راحتی
کفپوش مورد نظر باید متناسب با نیازهای کاربر طراحی شده باشد تا بتواند بخوبی از رباط ها و مفاصل بدن در حین ورزش محافظت کند.

ایمنی

کفپوش ورزشی باید مقدار مناسبی اصطکاک ایجاد کند، زیرا این امر برای اطمینان از حرکت سریع و ایمن ورزشکاران اهمیت دارد.

دوام و طول عمر بالا

خرید کفپوش ورزشی یک سرمایه‌ گذاری بزرگ بوده و هزینه بالایی دارد ، بنابراین باید از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشد.

برای مشاوره و خرید انواع کفپوش ورزشی ، می توانید با پایافلور تماس بگیرید . پایافلور تولیدکننده انواع کفپوش فوم دار ورزشی است و هم اکنون بسیاری از سالن های ورزشی بدنسازی و چند منظوره در نقاط مختلف کشور از کفپوش های پایافلور استفاده می کنند .
۰۹۱۲۳۱۰۰۷۳۶

www.payafloor.com