دکتر بهرام بدوحی متخصص زانو و لگن و همچنین تخصص ویژه در امر ارتوپدی به طور اختصار ، به توضیحاتی در رابطه با زانو درد و انواع و تبعات آن اشاره کرده که خواندن و دانستن آن برای هر فردی خالی از لطف نیست .

به طور کلی زانو درد از جمله دردهائیست که بیش از همه دردها حضور دردمندش را نشان داده و به خاطر اذیت کنندگی ، یک دَم فرد مبتلا را رها نمیکند .

زانو درد رابطه مستقیمی به سن و جنسیت افراد داشته و علتهای مختلفی برای آن دیده شده است .

علتهای زانو درد از نگاه یک متخصص
علتهای زانو درد از نگاه یک متخصص

زانو درد به دو دسته تعریف میشود  زانو درد اولیه  و  زانو درد ثانویه

افرادی که دچار التهاب در مفصل شده و غضروف مفصل زانو تخریب شده باشد در دسته (زانو درد اولیه ) قرار دارند . التهاب در مفصل را  آرتریت  میگویند .

افرادی که دچار شکستگی زانو میشوند در دسته  زانو درد ثانویه  تعریف شده اند .

زانو درد بیشتر در بانوان شایع میشود
زانو درد بیشتر در بانوان شایع میشود

هنگامیکه درد در ناحیه زانو پدید می آید ، به سرعت حرکات مفصل مختل میشود . متاسفانه باید گفت که زانو درد بیشتر در بانوان شایع میشود . البته این تفاوت در آناتومی جنسیتی و جسمی نهفته است .

در بانوان طراحی استخوانها و مفاصل به گونه ای است که نسبت به مردان انعطاف پذیری بیشتری داشته و میتوان گفت که استخوان و مفصل در بانوان از امتیاز کشسانی برخوردار میباشند . اما این امتیاز همیشه به نفع بانوان نمیباشد چون احتمال خطر و آسیب دیدگی در زانوان آنها بیشتر است .

همچنین به وجود آمدن آرتروز زانو در زنان بیشتر دیده شده است چون مواردی که بانوان با آن درگیرند مانند قائدگی و دوران یائسگی ، غضروفهای پوشاننده مفصل قابلیت پایداری و ترمیم پذیری و ترمیم کنندگی خود را از دست میدهند . همینطور در دوران یائسگی به علت پایین بودن هورمونها ، خطر آرتروز زنان را تهدید میکند .

این مطالب گوشه ای از دنیای استخوانها و مفاصل و غضروفها بود که توسط دکتر بهرام بدوحی آورده شد . برای بیشتر از آنچه که در دنیای استخوان لگن هیپ میخواهید بدانید مطالب دکتر بهرام بدوحی را در سایت https://drboddouhi.ir دنبال کنید .

دکتر بهرام بدوحی  متخصص در جراحی و تعویض مفصل زانو و لگن ، اصلاح پاهای پرانتزی و متخصص ارشد در ارتوپدی میباشد  و همچنین ایشان عضو انجمن جراحان ارتوپدی در ایران و عضو انجمن جراحان در آمریکا میباشد .

دکتر بهرام بدوحی  متخصص در جراحی و تعویض مفصل زانو و لگن
دکتر بهرام بدوحی  متخصص در جراحی و تعویض مفصل زانو و لگن

اطلاعات تماس :

آدرس وبلاگ : https://drboddouhi.ir/blog

آدرس اینستاگرام :  https://www.instagram.com/dr.boddouhi

شماره تماس: 09107214135  –   02126720739

آدرس : تهران . خیابان شریعتی . روبروی خیابان ظفر ( دستگردی) . برج نگین ظفر . طبقه 9 . واحد 15