شهر اصفهان یکی از قطب های گردشگری در ایران و حتی جهان است که افراد زیادی در ایام مختلف سال آن را برای سفر انتخاب می کنند. در صورتی که ایام تعطیلات را برای سفر به این شهر توریستی انتخاب کرده باشید، ممکن است اجاره ویلا اصفهان کمی شما را به دردسر بیاندازد. از این رو در این مطلب می خواهیم با روش های اجاره ویلا و نکات مهم هنگام اجاره آشنا شویم.

روش های اجاره ویلا اصفهان
روش های اجاره ویلا اصفهان

مزایای اجاره ویلا

اجاره ویلا در سفر چه مزایایی برای شما به عنوان مسافر به دنبال خواهد داشت؟

  • اگر تعداد شما در سفر زیاد باشد و به همراه چند خانواده به سفر رفته باشید، اجاره ویلا می تواند به شما این امکان را بدهد که در هر ساعت که بخواهید دور یکدیگر جمع شده، صحبت کرده و یا بازی های دسته جمعی انجام دهید. بدون شک انجام این کارها لذت سفر شما را چند برابر خواهد کرد.
  • اجاره ویلا در سفر می تواند هزینه های اجاره مسکن را برای شما تا حد زیادی کاهش دهد. از آن جا که شما هزینه اجاره ویلا را بین چند نفر یا چند خانواده تقسیم می کنید، هزینه پرداختی برای شما در مقایسه با رزرو هتل کم تر خواهد شد.
  • دست شما برای انتخاب ویلا باز است. شما می توانید با توجه به بودجه خود یک ویلای لاکچری و یا یک ویلای کوچک و جمع و جور انتخاب کنید.
  • اگر شما در سفر یک ویلا را اجاره کرده باشید، آزادی عمل بیشتری برای شلوغی، رفت و آمد، طرز پوشش و چیزهای دیگر دارید.

روش های اجاره ویلا

به دلیل مزایای گفته شده در بالا بسیاری از افراد ترجیح می دهند که در سفر برای تامین مسکن خود یک ویلای مناسب اجاره کنند. اما برای اجاره ویلا چه روش هایی در اختیار شما قرار دارد؟

روش های اجاره ویلا
روش های اجاره ویلا

استفاده از سایت های اجاره آنلاین ویلا

در حال حاضر وب سایت های مختلفی در ایران وجود دارد که به طور اختصاصی در زمینه خدمات سفر به افراد فعالیت می کند. یکی از خدمات این وب سایت ها اجاره ویلا به مسافران است. شما می توانید وارد این سایت ها شده، در هر شهر ویلاهای موجود را دیده و عکس های آن را مشاهده کنید. امکانات ویلا و مشخصات آن را بخوانید و در نهایت برای تاریخ مورد نظرتان یک ویلا را رزرو کنید.

اپلیکیشن های اجاره ویلا

برای خدمات سفر در کنار وب سایت های مختلف، اپلیکیشن هایی نیز طراحی و ساخته شده که روز به روز به تعداد کاربران آن ها افزوده می شود. خدمات این نرم افزارها تا حد زیادی مشابه با سایت ها است و شما می توانید به تفکیک هر شهر ویلاهای موجود، امکانات و عکس های آن ها را دیده و انتخاب کنید. در برخی از این نرم افزارها امکان چت با صاحب ملک نیز وجود دارد تا شما بتوانید به راحتی تمامی سوال های خود را از او بپرسید.

بنگاه های معاملاتی

در موارد خاص به خصوص در مورد ویلاهای لوکس و لاکچری، اجاره ویلا اصفهان و شهرهای دیگر به بنگاه های معاملاتی سپرده می شود. در صورتی که وب سایت این بنگاه ها فعال باشد، شما می توانید قبل از سفر خود وارد وب سایت بنگاه شده، ویلاهای اجاره ای را دیده و برای اجاره با املاک تماس بگیرید. در غیر این صورت شما برای اجاره ویلا باید به صورت حضوری اقدام کنید.

اجاره حضوری ویلا

یکی از قدیمی ترین روش ها برای اجاره ویلا، تماس گرفتن با افرادی است که در مسیر حرکت مسافران با پلاکاردهایی ویلاهای اجاره ای خود را معرفی می کنند. شاید اجاره ویلا با این روش برای شما هزینه کم تری داشته باشد اما این روش می تواند دردسرهایی نیز برای شما به دنبال داشته باشد. مهم ترین مساله اجاره ملک یعنی امنیت در این روش می تواند در مقایسه با روش های دیگر کم تر باشد.

در اجاره ویلا به چه نکاتی توجه کنیم؟
در اجاره ویلا به چه نکاتی توجه کنیم؟

در اجاره ویلا به چه نکاتی توجه کنیم؟

در صورتی که به هر کدام از روش های بالا به دنبال اجاره ویلا هستید، بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید تا هیچ مشکلی سفر را به کام شما تلخ نکند!

  • به نزدیکی ویلا به مرکز شهر و جاذبه های گردشگری توجه کنید. در نظر داشته باشید که شما هر روز برای بازدید از مکان های مختلف از ویلا خارج می شوید، از این رو اگر ویلای شما از شهر دور باشد، احتمالا زمان زیادی را از دست خواهید داد.
  • امکانات ویلا را بررسی کنید. حتی ساده ترین ویلاها هم باید دارای امکانات رفاهی اولیه و مناسبی باشند تا شما بتوانید اسکانی راحت و بی دردسر داشته باشید.
  • بهداشت ویلا نکته بسیار مهمی است که قبل از اجاره حتما باید آن را در نظر بگیرید. اتاق ها، آشپزخانه و به خصوص سرویس بهداشتی باید به اندازه کافی تمیز و بهداشتی باشد.
  • حتما در مکانی ویلا را اجاره کنید که محیط آن امنیت کافی داشته باشد. بهتر است از اجاره ویلاهای دور از شهر و دور از مکان های عمومی خودداری کنید.