قیمت بالای سوخت و استهلاک ماشین ، یکی از دغدغه های افرادی است که از وسیله نقلیه شخصی ، زیاد استفاده می کنند .
فراموش نکنید که سه عادت بد ، یعنی رانندگی خیلی سریع، شتاب گیری خیلی سریع و توقف خیلی ناگهانی باعث می شود که مصرف سوخت خودرو بالا رود.

دلایل مصرف بالای سوخت رنو چیست؟

اگر روزانه از خودروی خود استفاده می‌کنید و متوجه شده‌اید که بیش از حد معمول نیاز به سوخت گیری دارد ، نه تنها ممکن است وسیله نقلیه شما نیاز به تعمیر و سرویس نداشته باشد بلکه ممکن است فقط در نحوه رانندگی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید مشکل برطرف شود. دلایل مختلفی ممکن است منشاء بالا بودن مصرف سوخت در خودرو رنو شما باشد که در ادامه به بررسی برخی از آنها پرداخته ایم.

9 دلیل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو های رنو + راه حل
9 دلیل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو های رنو + راه حل

عدم سرویس دوره ای خودرو

عدم سرویس منظم خودرو می ‌تواند افزایش سوخت در این دستگاه ها را بالا ببرد ، زیرا در نتیجه گرفتگی فیلتر هوا، فرسودگی شمع ها یا عدم تعویض روغن ممکن است مصرف سوخت تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

 عدم تعمیر و نگهداری موتور خودرو

برای عملکرد بهینه موتور ، سیستم تزریق سوخت و هوا  در حین کارکرد موتور باید به درستی عمل کند.  بنابراین وجود اشکال در انژکتور می تواند منجر به بالا رفتن مصرف سوخت شود.

عدم تعویض به موقع روغن موتور و روغن گیربکس

تعویض روغن موتور و گیربکس در فواصل منظم و توصیه شده توسط سازنده می تواند به کاهش مصرف سوخت کمک کند . اگر متوجه شدید که راندمان سوخت خودرو شما رو به افزایش است و همچنین روغن موتور یا گیربکس خود را اخیراً تعویض نکرده اید ممکن است به علت فاسد یا خراب شدن روغن مصرف سوخت شما افزایش یافته باشد.

عدم تعویض به موقع روغن موتور و روغن گیربکس
عدم تعویض به موقع روغن موتور و روغن گیربکس

امروزه خودروسازان فناوری های سوخت و روغن را بهبود بخشیده اند ، به طوری که به طور تخمینی باید هر هفت هزار تا ده هزار مایل روغن خودرو خود را تعویض کنید که نه تنها مصرف سوخت را بهبود می بخشد بلکه در زمان و هزینه نیز صرفه جویی می شود.

مشکلات موجود در سنسورهای اکسیژن، فیلترهای هوا ، شمع ها و انژکتورهای سوخت

ممکن است به نظر برسد که این چهار قسمت از خودرو با مسافت پیموده شده و بنزین مصرف شده توسط خودرو ارتباطی نداشته باشند ، اما می توانند به طور جدی بر مصرف سوخت تاثیر بگذارند. اگر متوجه شده اید که مصرف سوخت خودرو شما در ماه های اخیر افزایش یافته است مطمئن شوید که این قطعات تمیز بوده و درست کار می ‌کنند.

کم باد شدن تایرهای خودرو

حتی اگر نشانگر فشار باد لاستیک ها روشن نباشد ممکن است تایر های شما کم باد شده و این مسئله باعث کاهش راندمان سوخت شود. برای بررسی فشار هر لاستیک باید از یک فشار سنج ساده استفاده کنید و مطمئن شوید که قبل از روشن کردن ماشین خود این کار را انجام می دهید، زیرا لاستیک های خنک دقیق ترین فشار را دارند.
اگر متوجه شدید که لاستیک های خودرو به طور مشهود کم باد به نظر می رسد حتماً تنظیم باد دستگاه را انجام دهید زیرا کم باد شدن لاستیک ها تاثیرات منفی بر مصرف سوخت دستگاه می گذارند.

استفاده از کولر یا تهویه مطبوع خودرو

در روزهای گرم استفاده از کولر خودرو می تواند فشار زیادی به موتور این دستگاه ها وارد کند. در نتیجه کارایی سوخت کاهش یافته و مصرف سوخت در این دستگاه ها بالا می رود. برای رفع این مشکل هنگامی که کولر خودرو را روشن می کنید یکی از شیشه های خودرو را مقداری پایین بکشید تا دمای داخل ماشین به دمای بیرون یا کمتر از آن برسد. اما فراموش نکنید که هنگام رانندگی با سرعت بزرگراه، شیشه های خودرو را بسته نگه دارید زیرا باعث کاهش کشش خودرو می شوند.

گرفتگی فیلتر هوا

در مورد فیلتر هوا هرچه قدیمی تر و گرفتگی آن بیشتر باشد نقش خود را کمتر ایفا می کند . فیلتر هوا در شرایط خوب، احتراق مناسب سوخت را تضمین می‌کند و به موتور خودرو این امکان را می‌دهند تا عملکرد خوبی داشته باشد . بنابراین برای جلوگیری از بالا رفتن مصرف سوخت خودرو رنو وضعیت فیلتر هوای خودرو را مرتباً بررسی کنید و به محض گرفتگی آن را تعویض کنید.

شمع های خودرو  را بررسی کنید

شمع های خودرو، مسئول احتراق جرقه در موتور هستند . خرابی شمع ها و کارکرد ضعیف آنها ممکن است بر مصرف بنزین در مسافت پیموده شده تاثیر منفی بگذارد و یا باعث بالا بودن مصرف سوخت در خودرو شود. همین امر در مورد دور موتور نیز صدق می کند.

سرویس و تعمیر تخصصی رنو در تعمیرگاه مجهز رنواتوماتیک

خودروهای رنو به دلیل ایمنی بالا  و مستحکم بودن ، از طرفداران زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند . اما گاهی اوقات مشکلاتی نظیر بالا بودن مصرف سوخت در خودروهای رنو اتفاق می افتد .
چنانچه با بررسی و انجام موارد فوق ، موفق به رفع مشکل مصرف بالای سوخت ، نشدید لازم است در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران مراجعه کرده تا نسبت به سرویس و تعمیر خودرو اقدام شود.
رنو اتومکاتیک به عنوان تعمیرگاه تخصصی ال 90 ، تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران و سایر محصولات رنو ، در کمترین زمان انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با رنواتوماتیک تماس بگیرید .

می کند.

رنواتوماتیک : تعمیرگاه رنو در تهران
تلفن : 09198833088
www.renoautomatic.com