گاز شیشه ای اخوان یکی از مهمترین لوازم آشپزخانه به حساب می‌آید که برای خرید آن باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید چرا که کیفیت و نوع اجاق گاز بسیار مهم است. اولین نکته برای خرید اجاق گاز توکار توجه به شکل اجاق گاز است. اجاق گاز توکار درون کار قرار می‌گیرد و در مدل‌های چند ضلعی، دایره و مستطیلی تولید می‌شود. اگر انتخاب شما اجاق گاز توکار است دقت داشته باشد که این نوع اجاق گاز درون کابینت قرار می‌گیرد و بعد‌ها اگر قصد تغییر اجاق گاز را داشته باشید، امکان تغییر دادن و جابجایی آن وجود ندارد. چرا که مانند سایر اجاق گاز‌های روکار قابل حمل و نقل نیستند و حتما باید درون کار قرار بگیرند.

همچنین برای خرید گاز شیشه ای اخوان حتما به تعداد شعله‌ها توجه کنید. بعضی از اجاق گاز‌ها شعله‌های کمی دارند و برای مکان‌هایی که استفاده از اجاق گاز در آن محدود است یک گزینه بسیار عالی به حساب می‌آیند. اما اگر قصد شما خرید گاز توکار برای محیط خانه است توجه داشته باشید که اگر خانواده پرجمعیت دارید بهتر است از اجاق گازهای چند شعله استفاده کنید. چرا که در این صورت در هنگام آشپزی با محدودیت تعداد شعله‌ها روبرو نمی‌شوید.

برای خرید گاز شیشه ای اخوان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
برای خرید گاز شیشه ای اخوان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

گاز رومیزی اخوان

گاز توکار اخوان نام دیگری دارد و به آن گاز رومیزی اخوان می‌گویند. این گونه از محصولات حجم بسیار کمی را اشغال می‌کنند و برای آشپزخانه‌های کوچک یک گزینه بسیار عالی به حساب می‌آیند. امروزه به دلایل مختلفی میزان استفاده از اجاق گازهای صفحه‌ای بسیار زیاد شده است. در واقع این گونه از محصولات بر اساس جنس و عملکرد و حتی سایز به چند دسته تقسیم بندی شده‌اند و خریداران در هنگام خرید اجاق گاز صفحه‌ ای دایره انتخاب گسترده‌تری در پیش رو دارند.

از دو نوع اجاق توکار اخوان می‌توانیم به گاز شیشه‌‌ ای اخوان و اجاق گاز استیل اشاره کنیم که از لحاظ متریال استفاده شده متفاوت هستند. اجاق گاز‌های شیشه‌ ای همان اجاق گاز‌های توکار هستند که مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. چرا که دارای ظاهر بسیار زیبا و چشم نواز هستند. اما اجاق گازهای استیل به علت این که دوام بالاتری دارند و تمیز شدنشان بسیار راحت‌تر است محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل‌های اجاق گاز صفحه‌ای دارند. در حقیقت در هنگام خرید اجاق گاز حتماً از جنس و مدل آن اطلاع یابید.

خرید گاز توکار اخوان

گاز توکار اخوان در مدل‌های گوناگونی تولید شده است. لذا در انتخاب اینگونه از محصولات ابتدا باید اطلاعاتی در مورد هر یک از مدل‌های آن داشته باشید تا در هنگام خرید موفق‌تر عمل کنید. اجاق گازهای صفحه‌ای به سه دسته اجاق گاز صفحه‌ای الکتریکی، برقی، اجاق صفحه‌ای گاز سوز و اجاق صفحه‌ای القائی تقسیم بندی می‌شوند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که کنترل حرارت برایتان اهمیت بسیار بالایی دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اجاق گاز صفحه‌ای القائی استفاده کنید. در اجاق گازهای القائی از خاصیت الکترومغناطیسی استفاده شده است.

خرید گاز توکار اخوان
خرید گاز توکار اخوان

اما نکته مهم این است که قیمت گاز اخوان القائی نسبت به سایر مدل‌های برقی و الکتریکی کمی بالاتر است. اما در مورد اجاق گاز صفحه‌ای برقی باید ذکر کنیم که این محصولات با استفاده از انرژی الکتریسیته یا همان برق شروع به کار می‌کنند. در واقع شعله گاز مستقیم بر روی ظرف وجود ندارد چرا که حرارت از طریق المنت‌ها انتقال می‌یابد در این صورت امنیت این مدل از اجاق گازها بیشتر است. اجاق گاز‌های صفحه‌ای گاز سوز قدرت بسیار بالایی دارند و بهترین انتخاب برای آن دسته از افرادی‌‌ است که به دنبال حرارت با قدرت بالا هستند.

 

نتیجه گیری

گاز توکار اخوان یکی از مهمترین لوازم آشپزخانه به حساب می‌آید که برای خرید آن باید به یک سری از نکات توجه کنید تا در هنگام خرید عملکرد مثبتی داشته باشید. به عنوان مثال در هنگام خرید این گونه از محصولات حتماً باید به مدل و سایز اجاق گاز دقت کنید. همچنین باید بدانید که اجاق گاز‌های توکار قابل حمل و نقل نیستند. یعنی هر زمان که دلتان بخواهد نمی‌توانید آنها را جابجا کنید چرا که باید درون کار قرار بگیرند.

افزون بر این در هنگام خرید از قیمت گاز رومیزی اخوان و تعداد شعله‌های اجاق گاز غافل نشوید. اگر قصدتان استفاده از اجاق گاز در محیط خانه است، اجاق گازهای چند شعله را انتخاب کنید. چرا که گازهایی که دو شعله دارند برای مکان‌هایی که کمتر از گاز استفاده می‌کنند مانند محیط اداری مناسب اند. اما برای محیط‌های خانگی به هیچ عنوان مناسب نیستند. علاوه بر این توجه کنید که اجاق گاز‌ها به سه نوع برقی و گازی و القائی تقسیم بندی می‌شوند. با توجه به مشخصات هریک از این مدل‌ها گاز مورد نظر خود را انتخاب کنید.