اغلب افرادی که به تازگی اقدام به تأسیس یک دفتر اداری نموده اند، دغدغه خرید بهترین صندلی اداری را دارند. در این مقاله تصمیم داریم با معرفی مشخصات صندلی های اداری با کیفیت، شما را در خرید بهترین مدل صندلی اداری با قیمت مناسب یاری کنیم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

خرید بهترین مدل صندلی اداری با قیمت مناسب
خرید بهترین مدل صندلی اداری با قیمت مناسب

مشخصات بهترین مدل صندلی اداری

صندلی اداری یکی از اصلی ترین تجهیزات یک شرکت به شمار می رود. مشخصات یک صندلی اداری تأثیر بسزایی در روحیات و سلامت کارمندان می گذارد. عدم استفاده از یک صندلی خوب و با کیفیت، عملکرد کارکنان را تحت تأثیر قرار داده و راندمان شرکت را کاهش می دهد.

تنها اگر یکبار تجربه نشستن بر روی صندلی های غیر استاندارد را داشته باشید، به اهمیت این موضوع پی می برید. بنابراین می توان مهمترین مشخصه صندلی های خوب و ایده آل را بهره مندی آنان از استانداردهای طراحی و ساخت دانست. سایر مشخصات صندلی های اداری خوب شامل موارد زیر می شود.

·        دارای استانداردهای ارگونومیک هستند

بخشی از استانداردهای صندلی به قابلیت های ارگونومیک اختصاص می یابد. صندلی هایی که دارای استانداردهای ارگونومی هستند، شرایط مناسبی برای نشستن ایجاد می کنند. این صندلی ها دارای بخش های پشتیبانی کننده از کمر و گردن هستند و می توانند عوارض ناشی از نشستن های طولانی مدت را کاهش دهند.

از سوی دیگر این صندلی ها به قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی، زاویه تکیه گاه و همچنین ارتفاع دسته مجهز شده اند. از این رو کارمندان می توانند مشخصات صندلی را بر اساس قد خود تنظیم کنند. پیداست زمانی که ارتفاع صندلی را در تناسب با قد خود تنظیم می کنید و امکان تنظیم زاویه تکیه گاه را دارید، احساس آسایش بیشتری خواهید داشت.

مشخصات صندلی های اداری خوب
مشخصات صندلی های اداری خوب

·        دارای متریال با کیفیت و مقاوم هستند

بهره مندی از متریال کیفیت و با دوام از دیگر مشخصات صندلی های اداری خوب است. از آنجایی که صندلی های اداری مورد استفاده کارمندان با مشخصات فردی مختلف قرار می گیرد، دوام کافی برای تحمل وزن آنان را دارد. این دوام و ماندگاری از طریق استفاده از متریال با کیفیت تضمین شده است.

در صندلی های اداری ایده آل، کیفیت بدنه در کنار کیفیت اتصالات مورد توجه است. همه بخش های صندلی در برابر ضربه، خراش و شکستگی مقاوم بوده و می توانند خطرات مربوط به آسیب های محیطی را مهار کنند. جنس فریم اصلی و اتصالات متصل به آن از پلاستیک مقاوم انتخاب می شود تا اسباب کشی و یا جابجایی صندلی در فضاهای مختلف، موجب خرابی آن نشود.

برخی برندهای خوش نام همچون برند داتیس، کیفیت رویه صندلی را نیز مورد توجه قرار می دهند. در صندلی داتیس، رویه نشمین و تکیه گاه از متریال تنفس پذیر انتخاب می شود تا نشستن طولانی مدت بر روی صندلی موب تعریق بیش از حد نشود. این نوع متریال دارای بافتی متخلخل بوده و هوا را به راحتی از الیاف خود عبور می دهد. از این رو در اثر رطوبت تغییر حالت نداده و بو نمی گیرد.

·        دارای طرح زیبا و جذابی هستند

بهره مندی از طراحی زیبا و جذاب از دیگر مشخصات صندلی های خوب است. تنها یکبار حضور در بورس لوازم اداری شما را با تنوع گسترده ای از طرح و رنگ روبرو می کند. در این بین برخی صندلی ها طراحی چشمگیرتری داشته و شما را به خود جذب می کنند.

این دسته از صندلی ها الگوهای قبلی را کنار زده و با ایده های جدید ساخته می شوند. قرارگیری صندلی های زیبا و کارآمد در محیط اداری، حس پویایی و شادابی را به محیط تزریق می کند. در ساختار صندلی های خوب یک هارمونی زیبا در طرح و رنگ دیده می شود و هیچ عنصر نازیبایی ساختار کلی را به هم نمی زند.

چگونه یک صندلی اداری خوب بخریم؟

حال که با مشخصات صندلی های اداری خوب و ایده آل آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با نحوه خرید آنان آشنا شوید. برای اینکه تجربه دلنشینی از خرید صندلی اداری به دست آورید، لازم است به چند نکته مهم دقت داشته باشید.

در صورتی که در خرید صندلی اداری کیفیت را فدای قیمت کنید، بدون شک متضرر می شوید
در صورتی که در خرید صندلی اداری کیفیت را فدای قیمت کنید، بدون شک متضرر می شوید

·        فاکتور قیمت را در اولویت قرار ندهید

همه ما دوست داریم اجناس مورد نیاز خود را با کمترین قیمت تهیه کنیم. اما گاهی این روحیه کار دستمان می دهد و هزینه مازادی را به ما تحمیل می کند. در صورتی که در خرید صندلی اداری کیفیت را فدای قیمت کنید، بدون شک متضرر می شوید. خرید صندلی های ارزان قیمت که فاقد قابلیت های ارگونومی هستند، نمی تواند در طولانی مدت نیاز شما را برطرف کند.

این دسته از صندلی ها به واسطه نداشتن کیفیت مناسب، به مرور از چرخه مصرف خارج می شوند. در این حالت چاره ای جز تعمیر صندلی و یا تعویض آن نخواهید داشت. از این رو توصیه می شود حتی اگر بودجه محدودی دارید، سراغ خرید صندلی های ارزان قیمت نروید.

·        قابلیت های صندلی را مورد توجه قرار دهید

بسیاری از خریداران ظاهر صندلی را بیش از قابلیت های موجود در آن مورد توجه قرار می دهند. این مسئله در آینده شما را با مشکلات متعددی مواجه می کند. اگرچه ظاهر صندلی اهمیت زیادی دارد، اما آنچه که آسایش شما را در زمان استفاده از صندلی فراهم می کند، قابلیت های به کاررفته در صندلی اداری است.

بدون داشتن قابلیت هایی همچون تنظیم ارتفاع، تنظیم زاویه، تنظیم ارتفاع دسته و … نمی توانید مشخصات صندلی را تغییر دهید. در اینصورت یا بیش از حد به پایین خم می شوید و یا خود را برای دیدن مانیتور به بالا می کشید. در هر دو حالت به مرور با احساس درد در ناحیه کمر و گردن روبرو می شیود.

·        از فروشگاه های معتبر خرید کنید

خرید از فروشگاه های معتبر خیال شما را از بابت خدمات پس از فروش راحت می کند. در فروشگاه ها و نمایندگی های مجاز می توانید صندلی های ساخته شده توسط برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و خریدی هوشمندانه را تجربه کنید.

سخن پایانی

برای خرید بهترین مدل صندلی اداری با قیمت مناسب، لازم است با مشخصات اصلی صندلی های با کیفیت آشنا شوید. سپس این مشخصات را در صندلی منتخب خود جستجو کنید. در این صورت به راحتی یک صندلی اداری ایده آل و با کیفیت خریداری می کنید.