تا چند سال پیش دانش‌آموزان و والدین آنها برای خرید کتاب شرایط سختی داشتند و حتی امکان داشت برخی کتاب‌ها به طور کامل از دسترس دانش‌آموزان بعضی از شهرها خارج باشد. در حال حاضر با توسعه شرایط و تکنولوژی، دانش‌آموزان خیلی راحت حتی بدون حضور در فروشگاه واقعی می‌توانند کتاب درسی مورد نظر خود را خریداری کنند.

خرید آنلاین کتاب کمک درسی سوم ابتدایی
خرید آنلاین کتاب کمک درسی سوم ابتدایی

بسیاری از والدینی که به دنبال خرید کتاب کمک درسی سوم ابتدایی هستند، کافی است به سایت‌های اینترنتی سر بزنند تا در کسری از ساعتی کتاب مورد نظر خود را دریافت کنند. البته همه سایت‌ها معتبر و خوش‌قول نیستند ولی به هر حال خرید اینترنتی و آنلاین کتاب‌های کمک درسی راحت‌ترین روش برای رسیدن خواسته خود است.

معرفی بهترین کتاب‌های کمک درسی سوم ابتدایی

از آنجایی که تنوع کتاب‌های کمک درسی بسیار بالا است، شاید انتخاب یک کتاب کمک درسی برای شما سخت باشد. از این‌رو باید از معلم خود نیز کمک بگیرید. در ضمن با توجه به درصد ضعفی که در هر درس احساس می‌شود، می‌توان کتاب کمک درسی مرتبطی را تهیه کرد.

توجه داشته باشید انتشارات زیادی در بازار نشر و کتاب حضور دارند که کتاب‌های کمک درسی منتشر می‌کنند ولی همه کتاب‌های کمک درسی جامع و کامل نیستند. به عبارت دیگر کتاب کمک درسی خوب است که نه تنها مسائل کلی را پوشش می‌دهد، بلکه به مسائل جزئی نیز اشاره دارد.

معرفی بهترین کتاب‌های کمک درسی سوم ابتدایی
معرفی بهترین کتاب‌های کمک درسی سوم ابتدایی

قبل از اینکه یکی از بهترین کتاب‌های کمک درسی سوم ابتدایی را انتخاب و مطالعه کنید، بهتر است از هدف نهایی خود اطمینان پیدا کنید. همچنین اگر به عنوان والدین دانش‌آموزان به دنبال پیدا کردن یک کتاب کمک درسی هستید، باید از نیاز، ضعف، و قوت فرزند محصل خود آگاه باشید تا بهترین کتاب کمک درسی را بخرید.

لیست کتاب‌های آموزشی مقطع سوم ابتدایی

مقطع سوم دبستان از قدیم یکی از مقاطع مهم و کاربردی به حساب می‌آمد زیرا دانش‌آموزان برای اولین بار با برخی از مفاهیم جدید تحصیلی روبه‌رو می‌شوند. یکی از این مفاهیم جدید درسی، جدول ضرب است.

کودکان در سنین 9 سالگی هنوز به بلوغ ذهنی کامل نرسیده‌اند و بدون‌شک درصد یادگیری بالایی نخواهند داشت. در واقع ظرفیت مغز هر دانش‌آموز با بالاتر رفتن سن او تغییر پیدا می‌کند.

با ورود به مقطع سوم ابتدایی فرد دانش‌آموز از دروس ساده اول و دوم دور شده و به مقطع متفاوت دیگری قدم می‌گذارد که نیاز به برنامه‌ریزی مشخصی دارد. اگر نگران وضعیت تحصیل فرزند خود در مقطع سوم هستید، توصیه می‌کنیم از همان ابتدای سال تحصیلی کتاب‌های کمک درسی برای او خریداری کنید.

فرزند شما با ورود به مقطع سوم دبستان با درس جدیدی به نام مطالعات اجتماعی روبه‌رو می‌شود، درسی که طی 2 سال پیش به هیچ‌وجه آن را تجربه نکرده است.

در نظر داشته باشید پایه سوم ابتدایی دارای 7 کتاب درسی است که هر یک از این کتاب‌ها بیش از 10 مدل کتاب کمک درسی دارند. در ادامه لیست این 7 درس را مشاهده خواهید کرد:

  • ریاضی
  • علوم تجربی
  • فارسی
  • نگارش فارسی
  • مطالعات اجتماعی
  • آموزش قرآن
  • هدیه‌های آسمانی

بهترین کتاب‌های کمک درسی ریاضی سوم ابتدایی

کتاب‌های کمک درسی ریاضی تنوع بالایی دارند ولی بهترین کتاب‌ها دارای طراحی و استاندارد خاصی هستند که برای دانش‌آموز جذابیت دارد. برای مثال کتاب ریاضی سوم سیر تا پیاز گاج از بخش‌های مجزایی تشکیل شده است که همین امر سبب می‌شود دانش‌آموز به هنگام مطالعه دچار ابهام یا سردرگمی نشود.

بهترین کتاب‌های کمک درسی ریاضی سوم ابتدایی
بهترین کتاب‌های کمک درسی ریاضی سوم ابتدایی

در ضمن این کتاب‌های کمک درسی، به طور معمول از 3 بخش کلی تشکیل می‌شوند. در واقع بخش اصلی و مهم کتاب‌های کمک درسی ریاضی مربوط به بخش درس‌نامه است که دانش‌آموز را با انواع سوالات غافلگیر می‌کند و همچنین روش حل این سوالات متنوع را دانش‌آموز شرح می‌دهد.

کافی است دانش‌آموز به طور دائم این کتاب‌ها را مطالعه کند و تمرین و تکرار داشته باشد. به زبان ساده با تمرین مکرر دانش‌آموزان می‌توانند به ریاضی سوم ابتدایی مسلط شوند. در بخش‌ دوم نیز نمونه سوالات تشریحی ذکر می‌شوند که دانش‌آموز می‌تواند جواب مفصل آنها را بخواند.

بخش آخر نیز مربوط به سوالات تستی و 4 گزینه‌ای است.این تست‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که دانش‌آموزان بتوانند با مطالعه آنها به توضیحات کامل و جامع درس ریاضی سوم دست پیدا کنند.

از دیگر کتاب‌های کمک درسی موفق در ریاضی مقطع سوم می‌توان به کتاب ریاضی سوم سری شاهکار اشاره کرد که از نکات و جزئیات با ارزش و کلیدی تشکیل شده است.

بهترین کتاب‌های کمک درسی علوم تجربی سوم ابتدایی

یکی از بهترین کتاب‌های کمک درسی علوم تجربی سال سوم کتاب کار علوم سوم دبستان خیلی سبز نام دارد. انتشارات خیلی سبز ثابت‌شده است و از دوران اولیه ظهور خود توانست کتاب‌های کمک درسی موفقی را به بازار کتاب عرضه کند. بیشتر کتاب‌های کمک درسی موفق مقطع سوم توسط همین انتشارات طراحی و چاپ شده‌اند.

از آنجایی که مقطع سوم دبستان هنوز جزء دوران کودکی به حساب می‌آید، کتاب‌های کمک درسی باید تصاویر جذابی برای کودکان داشته باشند و در کنار این تصاویر به نکات مهم و آموزشی نیز اشاره کنند. طرح جذاب به همراه نکات آموزشی از جمله فاکتورهای مهم هر یک از کتاب‌های کمک درسی به حساب می‌آید.

در ضمن درسنامه‌های مربوط به درس علوم تجربی سال سوم باید به قدری کاربردی و خاص طراحی شود که بتواند به دانش‌آموز حاضر در این مقطع بهترین نکات را آموزش دهد. به طور کلی هر چه کتاب کمک درسی پرمحتواتر باشد، دانش‌آموز از مطالعه این کتاب بیشتر لذت می‌برد و تشویق می‌شود.

 

بهترین کتاب‌های کمک درسی فارسی و نگارش سوم

درس زبان فارسی برای دانش‌آموزان سال سوم خیلی سخت نیست و در مقابل می‌توان گفت این درس جزء دروس شیرین به حساب می‌آید ولی به هر حال دانش‌آموز باید این کتاب را به درستی مطالعه کند و از تمام نکات ریز و جزئی آن آگاه شود.

برای این کار کافی است یکی از بهترین کتاب‌های کمک درسی فارسی سوم را بخرد. کتاب فارسی سوم سری شاهکار یکی از شاهکارهای حاضر در بازار کتاب‌های درسی است که به دانش‌آموز کمک می‌کند بیشتر با زبان فارسی آشنا شود. درسنامه‌های این کتاب به طرز جذابی به بخش‌های مختلف درسی اشاره دارند.

همچنین بخش سوالات این کتاب نیز هیچ موضوعی را از قلم نینداخته است. طی این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه خرید و مطالعه کتاب‌های کمک درسی سوم آشنا کنیم. امیدوار هستیم که این راهنما برای شما یا فرزند دلبتدتان کارآمد باشد.