احراز هویت ثنا با یوآیدی، راحت‌ تر از گذشته

حتما به خاطر دارید که درگذشته، تمام ابلاغیه هایی که از قوه قضاییه توسط یک سرباز و یا پیک نامه رسان به دستمان می رسید که با مشکلات زیادی مواجه می شدیم.

اغلب کسی که می خواست نامه قوه قضاییه را به صاحب آن برساند به دلایلی نمی توانست موفق شود و ابلاغیه را به او برساند.

این موضوع باعث می شود، پرونده های مرجوعی در قوه قضاییه می شود. به همین دلیل کارشناسان قوه قضاییه به فکر راه حلی افتاد، که در نتیجه از سامانه ثنا برای حل این مشکلات رو نمایی شد. در حال حاضر کلیه ی ابلاغیه های قضایی و دادرسی از طریق همین سامانه به اطلاع مردم می رسد. برای ثبت نام در این سامانه که با احراز هویت ( نام و نام خانوادگی، کد ملی) انجام می شود.

اشخاصی که هر پرونده ای در قوه قضاییه دارند باید یکبار احراز هویت سامانه ثنا را در کافی نت و یا در خود دادگستری ها انجام دهند، که پس از آن تمامی ابلاغیه ها از طریق همین سامانه به اطلاع ایشان خواهد رسید. ضمنا در این زمینه یوآیدی با قوه قضایی در راستای احراز هویت همکاری می کند.

احراز هویت ثنا با یوآیدی، راحت‌ تر از گذشته
احراز هویت ثنا با یوآیدی، راحت‌ تر از گذشته

مراحل احراز هویت ثنا با یوآیدی به‌ صورت کاملاً غیر حضوری و آنلاین

برای ثبت نام در سامانه ثنا باید چند مرحله آسان را انجام دهید. برای شرکت در سامانه ثنا کافی است یک تلفن همراه که قابلیت گرفتن ویدیو و عکس سلفی را دارد داشته باشید تا به راحتی وارد سامانه شوید. در مرحله اول برای ثبت نام اقدام کنید. برای ثبت نام باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید، پس از تمام شدن ثبت نام اول وارد صفحه احراز هویت ثنا خواهید شد.

پرداخت کارمزد

مطلع باشید که جهت ثبت نام در فرآیند احراز هویت ثنا حتما باید پرداخت کارمزد را انجام دهید، در غیر این صورت به مرحله بعدی نخواهید رفت. بعد از آن گزینه احراز هویت غیر حضوری را انتخاب کنید تا این که فرآیند احراز هویت ثنا با یوآیدی انجام شود.

ثبت نمونه امضا در سامانه ثنا

در مرحله بعد از پرداخت کارمزد باید نمونه امضای خود را در کادری که سامانه نشان می دهد ثبت کرده و برای این کار لازم است که اینترنت پرسرعتی داشته باشید تا انجام شود که به هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید. برای ثبت نام، احراز هویت و درکل وارد شدن در سامانه ثنا بهترین و راحت ترین مرورگر گوگل کروم می باشد که در همه ی موبایل های همراه هوشمند وجود دارد.

ضبط ویدیوی سلفی و آخرین مرحله

مرحله آخر و سومین مرحله احراز هویت سامانه ثنا: در این مرحله سامانه ثنا از شما می خواهد که در یک ویدیوی سلفی پنج ثانیه ای گردی صورت خود را به صورت کامل در گردی که شبیه به صورت است و مشاهده می کنید بگذارید و به صورت واضح تمام صورت شما در آن کادر باشد، به آسانی این کار را انجام دهید. بعد از آن بر روی گزینه شروع کلیک کنید، آن ویدیوی پنج ثانیه ای از صورت شما برای همیشه ذخیره می شود.

هنگامی که مراحل انجام شده توسط سامانه ثنا تایید شود پیام و یا اس ام اسی برای شما خواهد آمد که در آن ( درخواست احراز هویت شما با موفقیت ارسال شد) ارسال می شود. سپس بعد از تایید شدن پیامکی مجددا ارسال می شود که در آن رمز شخصی شما که برای سامانه ثنا وجود دارد. این گونه فرایند احراز هویت ثنا با یوآیدی را انجام داده اید.

نکات مهم در خصوص احراز هویت ثنا با یوآیدی

 

نکات مهمی که وجود دارد:

  1. در صورتی که بعد از پرداخت کارمزد یعنی مرحله دوم احراز هویت به مشکل برخوردید، نترسید و نگران نشوید، می توانید از اول مراحل را انجام دهید. و نگران کارمزدی که پرداخت کرده اید نباشید، سامانه به صورت خودکار هزینه ای از شما گرفته نمی شود.
  2. اگر دچار مشکل شده اید در نظر داشته باشید که یک کاربر بیش از سه دفعه نمی تواند وارد سامانه ثنا شود. اگر به دلایلی پس از سه دفعه موفق نشدید می توانید کاربر خود را تغییر دهید.
  3. هنگام ضبط ویدئوی پنج ثانیه ای چهره خود حتما در نظر داشته باشید که در نور کافی باشید تا صورت شما واضح باشد و تنها خودتان در مادر تصویر باشید.
  4. بدانید و اشتباه نکنید سامانه های ثنا و سنا از لحاظ خوانده شدن شبیه به هم هستند ولی از نظر املایی و کاربردی با هم فرق می کنند. تخصص سامانه ثنا در ابلاغیه های الکترونیک قضایی است ولی تخصص سامانه ثنا ثبت روزمره مبادلات ارزی زیر نظر بانک مرکزی است.
  5. اگر از موبایل اندروید استفاده می کنید از مرورگر کروم و اگر از موبایل ios و یا اپل از مرورگر سافاری (safari) استفاده کنید.

یوآیدی گامی بزرگ در مسیر دولت الکترونیک

دولت الکترونیک همیشه یک مشکلی که داشت این بود که، مسئله احراز هویت مردم برای استفاده کردن از خدمات دستگاه های مختلف بود. با ساختن زیرساخت احراز هویت دیجیتال یک مانع خیلی بزرگ اد یوآیدی کاملا برطرف کرد. و میشود گفت خیلی از مشکلات به همین ترتیب حل شد. ثبت نام احراز هویت در سامانه ثنا آن هم به صورت غیر حضوری با هزینه بسیار کمی باعث شد که مردم هم هنگام ثبت نام هم معطل نشود و وقت با ارزششان را از دست نمی دهند.

بعد از اینکه سامانه ثنا به وجود آمد گفته میشود که مردم از مراجعه کردن به حاکم های قضایی دست کشیده اند. یعنی افراد به یوآیدی و سامانه ثنا برای ایجاد احراز هویت خود اعتماد کرده اند که این بسیار عالی است، چرا که با آنلاین شدن کار های بانکی و احراز هویت صرفه جویی در وقت و جلوگیری از تجمع غیر ضروری می شود. این نه تنها برای مراجعین امتیاز مثبت است چرا که دیگر نیازی به صرف هزینه برای رفت و آمد نیست بلکه به نفع کارمندان نیز می باشد.

اولین سرویسی که احراز هویت دیجیتال را در کل کشور، بدون هیچ خطایی تا الان انجام داده یوآیدی است. همچنین مسئله ای که یوآیدی برای راحت تر کردن بانک ها ایجاد کرده این است که بانک ها می توانند به راحتی احراز هویت کاربران خود را توسط سرویس یوآیدی تایید کنند و از آن استفاده کنند.