تفاوت بین خط چشم ماژیکی و خط چشم مویی در چیست؟

چشم‌ها مهم‌ترین اجزای صورت هستند و آرایش آن‌ها مساوی با آرایش تمام صورت است. برای داشتن یک چهره زیبا و جذاب به لوازم آرایشی برای چشم‌ها نیاز دارید و این وسیله آرایشی خط چشم است.

تفاوت بین خط چشم ماژیکی و خط چشم مویی در چیست؟
تفاوت بین خط چشم ماژیکی و خط چشم مویی در چیست؟

آشنایی با انواع خط چشم کمک می‌کند تا شما محصول مناسب خود را انتخاب کرده و آرایش بسیار جذابی را انجام دهید. به همین منظور، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با دو نوع رایج خط چشم یعنی نوع ماژیکی، مویی و تفاوت‌های آن‌ها تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خط چشم ماژیکی چیست؟

خط چشم ماژیکی چیست؟
خط چشم ماژیکی چیست؟

خط چشم‌های ماژیکی شبیه به ماژیک و از انواع خط چشم‌های مایع است. این نوع خط چشم‌ها نوک نسبتا ضخیمی دارند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که نمی‌خواهند زمان زیادی را صرف آرایش کردن کنند از این نوع خط چشم استفاده کنند.

مزایا و معایب خط چشم ماژیکی

در ادامه به مزایا و معایب نوع ماژیکی اشاره خواهیم کرد:

مزایا

  • استفاده از نوع ماژیکی بسیار راحت است. با این نوع خط چشم به راحتی می‌توانید چشمان خود را آرایش کنید.
  • اگر به دنبال یک محصول مقاوم و با ماندگاری بالا هستید، خط چشم یا Eye Liners ماژیکی را انتخاب کنید.
  • این نوع خط چشم‌ها سریع‌تر از نوع مویی خشک می‌شوند و برای کسانی که نیاز دارند آرایش خود را سریع تکمیل کنند بسیار مناسب است.

معایب

  • اگر به دنبال یک خط چشم با غلضت بالا هستید، این نوع محصول برای شما مناسب نخواهد بود. غلظت این نوع خط چشم کم بوده و لازم است تا چند بار خط چشم بکشید.
  • این نوع خط چشم‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند و برای کسانی که به دنبال شست‌و‌شوی راحت آرایش هستند مناسب نیست.
خط چشم مویی چیست؟
خط چشم مویی چیست؟

خط چشم مویی چیست؟

سر این نوع خط چشم‌ها از جنس مو بوده و نوک آن‌ها بسیار ظریف است. ظرافت سری خط چشم و مویی بودن آن سبب می‌شود تا آرایش کردن با آن سخت بوده و افراد وقت زیادی را صرف آرایش کنند. البته، اگر در کشیدن خط چشم مهارت دارید، نوع مویی چشمان شما را بسیارجذاب خواهد کرد.

مزایا و معایب خط چشم مویی

با خط چشم ماژیکی آشنا شدیم و حال نوبت به مزایا و معایب نوع مویی می‌رسد:

مزایا

  • ماندگاری این نوع خط چشم نیز بسیار بالا است.
  • سری نوع مویی بسیار ظریف است و برای کشیدن انواع مدل‌‌های خط چشم عربی، گربه‌ای و … مناسب است.
  • از آنجایی که جنس نوک خط چشم از مو است، کشیده شدن آن بر روی پلک آسیبی به چشم وارد نمی‌کند.
  • پاک کردن این جنس خط چشم بسیار راحت است. این مزیت برای افرادی که به دنبال شست‌و‌شوی سریع صورت هستند مناسب است.

معایب

  • خشک شدن این نوع خط چشم کمی زمان‌بر است و برای کسانی که عجله به تکمیل آرایش خود دارند مناسب نیست.

تفاوت خط چشم مویی و ماژیکی

با خط چشم مویی و ماژیکی آشنا شده و شما را با مزایا و معایب هریک از آن‌ها آشنا کردیم. حال، به سراغ تفاوت این دو محصول آرایشی رفته و به صورت خلاصه به تفاوت‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • غلظت خط چشم: غلظت خط چشم‌های مویی از نوع ماژیکی بهتر است. نوع ماژیکی بعد از مدتی خشک شده و قابل استفاده نخواهد بود.
  • راحتی در استفاده: اگر در آرایش کردن مبتدی باشید، استفاده از نوع ماژیکی برای شما مناسب‌تراست. خط چشم‌های مویی بسیار ظریف هستند و به مهارت بالایی برای آرایش چشم نیاز دارند.
  • ماندگاری بالا: ماندگاری هر دو خط چشم بالا است و تفاوت آنچنانی با هم ندارند.
  • پاک شدن راحت: خط چشم‌های مویی راحت‌تر از نوع ماژیکی پاک می‌شوند. اگر به دنبال پاک کردن و شست‌و‌شوی سریع صورت هستید، نوع مویی را انتخاب کنید.
  • خشک شدن خط چشم: خشک شدن سریع خط چشم از پخش شدن بر روی پلک و خراب شدن آرایش جلوگیری می‌کند. خط چشم‌های ماژیکی به سرعت خشک می‌شوند و برای ادامه آرایش مشکل ایجاد نمی‌کنند.

نحوه استفاده از خط چشم مویی و ماژیکی

در پایان مطلب، نحوه استفاده از هر دو خط چشم را برای شما بیان می‌کنیم:

نوع ماژیکی: برای کشیدن خط چشم ماژیکی ابتدا خطوط آن را روی پلک مشخص کرده و سپس داخل آن را پرکنید. همچنین، برای کشیدن این نوع خط چشم از وسط پلک شروع کنید.

نوع مویی: خط چشم کشیدن با نوع مویی کمی سخت‌تر است. این نوع خط چشم را به صورت مایل بر روی پلک بگیرید و دقت کنید که نحوه قرارگیری آن عمود نباشد. از قسمت داخلی چشم شروع کرده و کشیدن خط چشم را تا انتهای چشم ادامه دهید. شما می‌توانید برای داشتن یک خط چشم منظم از چسب نواری نیز استفاده کنید.

چشمان شما مرکز توجه اند…

آرایش صورت بدون آرایش چشم تکمیل نشده و یک چهره زیبا و جذاب نیازمند استفاده از یک خط چشم مناسب است. ما سعی کردیم تا در این مقاله به دو نوع خط چشم پرطرفدار در بازار بپردازیم و شما را با تفاوت‌های نوع مویی و ماژیکی آشنا کنیم. امیدواریم که مقاله تهیه شده موردتوجه شما قرار گرفته باشد و شما را در انتخاب یک محصول آرایشی مناسب راهنمایی کند.  همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت تخصصی لوازم آرایشی mootanroo مراجعه نمائید.