هر ورزشکار، بعد از تمرین مداوم برای بازسازی بافت عضلانی خود به مصرف پروتئین وی و محصولات جانبی آن نیاز دارد. اینکه هر ورزشکا چه میزان از این مکمل را باید مصرف کند بسیار متغیر و بستگی به شدت تمریناتش دارد، از همین‌رو هم مصرف و خرید پروتئین وی از داروخانه آنلاین در کنار برنامه غذایی، جزئی جدانشدنی از زندگی هر ورزشکار است.

حالا چند سؤال مهم که احتمالاً از مربی خود پرسیده‌اید، کیفیت پروتئین وی خارجی، تفاوتی که با محصولات ایرانی دارد و از همه مهم‌تر اورجینال بودن محصول است که در ادامه بیشتر درباره‌اش صحبت خواهیم کرد.

خرید پروتئین وی خارجی نسبت به پروتئین وی ایرانی چه مزیتی دارد؟
خرید پروتئین وی خارجی نسبت به پروتئین وی ایرانی چه مزیتی دارد؟

پروتئین وی چیست؟

به بخش مایع شیر پروتئین وی گفته می‌شود. کافیست که هنگام خرید ماست بعد از باز کردن درب آن به مایع بی‌طعمی که روی ماست را گرفته است نگاهی بیندازید، این مایع همان وی است و به‌عنوان منبع پروتئین شناخته می‌شود.

شرکت‌های تولیدکنندۀ مکمل‌های ورزشی با افزودن اسانس‌های خوش‌طعمی مثل شکلات یا وانیل آن را به‌صورت پودر در بازار عرضه می‌کنند و هر ورزشکار بر اساس شدت تمرینش باید بعد از تمرین برای ریکاوری و بازسازی عضلاتش پروتئین وی مصرف کند.

دلایل ممنوعیت ورود پروتئین وی خارجی
دلایل ممنوعیت ورود پروتئین وی خارجی

دلایل ممنوعیت ورود پروتئین وی خارجی

بد نیست بدانید که سه سال پیش خبرگزاری ایسنا ممنوعیت واردات پروتئین وی خارجی مربوط به برندهای آمریکایی را اعلام کرد. سازمان غذا و دارو پیرامون چرایی صدور چنین دستوری اعلام کرد که به دلیل افزایش نظارت این ممنوعیت را صادر کرده است. از سویی هم ، مکمل‌های داخلی در بالاترین کیفیت تولید شده و می‌توانند با محصولات آمریکایی رقابت کنند.

تنها مراکز خرید پروتئین وی خارجی، داروخانه های معتبر است.

متأسفانه مسئله ممنوعیت ورود پروتئین وی خارجی از برندهای آمریکایی به همین مورد ختم نشد و سازمان غذا و دارو به‌صورت رسمی اعلام کرد که بسیاری از مکمل‌های بدنسازی واردات قاچاق است و در شرایط بسیار بد کارگاهی نگهداری می‌شوند. بسیاری از این پودرهای پروتئین بعد از قاچاق دیگر پلمب نیستند و ناخالصی بسیاری به آن‌ها افزوده می‌شود. مجموع این اخبار ناخوشایند حاصلش این توصیه جدی است که

چنانچه قصد خرید پروتئین وی خارجی دارید، به خاطر داشته باشید که :

  1. حتماً از داروخانه تهیه کنید.
  2. به هولوگرام و برچسب زردرنگ محصول توجه کنید.

این برچسب‌ها فقط روی محصولات خارجی پلمب نصب می‌شوند، در نتیجه خریدار مطمئن است که پودر پروتئین افزودنی آسیب‌زننده و غیرمجاز ندارد.

  1. سیب سبز سلامت و کد رهگیری 16 رقمی برای بررسی اصالت محصول را چک کنید.

این دو نشان فقط روی مکمل‌ها و محصولات داروخانه‌ای دیده می‌شود.

شرایط نگهداری از پروتئین وی خارجی یکی از معیارهای تشخیص کیفیت مطلوب مکمل

اگر پروتئین وی موردنظرتان را خریده‌اید، دومین نکته که باید به آن توجه کنید، شرایط مناسب نگهداری از آن است. اگر می‌خواهید برای طولانی‌مدت پروتئین و مکمل‌های شما سالم بماند، در نگهداری آن موارد زیر را فراموش نکنید:

  • در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید؛ اما لزومی ندارد حتما در یخچال قرار دهید.
  • دور از تابش مستقیم نور نگه دارید.
  • از اجاق‌گاز و سینگ ظرف‌شویی با فاصله قرارشان بدهید.

در دام مراکز غیرقانونی تهیه محصولات تقلبی نیفتید.

متأسفانه هنوز جای دقیقی که محل نگهداری و تولید پروتئین وی تقلبی و مکمل‌های غیر اصل باشد، شناسایی نشده است. بیشتر این محصولات در کارگاه‌های کثیف و غیراستاندارد تولید و در شرایط بدی نگهداری می‌شود. کارگاه‌های دورافتاده و حاشیه شهر به دلیل امنیت و دوری از بازرسی از مراکز شناخته شده نگهداری محصول قاچاق و پخش این مکمل‌های غیر اصل است. در بیشتر پلمب مکمل‌ها باز شده و محصول نهایی ترکیبی از مواد افزودنی غیرمجاز است که مصرف آن‌ها می‌تواند عواقب غیرقابل‌جبرانی داشته باشد. در نتیجه بهتر است که حتماً محصول موردنظرتان را از داروخانه معتبر با مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تهیه کنید.

معرفی چند نمونه پروتئین وی خارجی باکیفیت به انتخاب کارشناسان

بعد از انجام تمرین ورزشی خود خوردن یک شیک پروتئینی خارجی با طعم لذیذ می‌تواند موجب استراحت و ترمیم عضلاتتان شود. برویم تا به این منظور با سه محصول خارجی که تاییدیه وزارت بهداشت را دارند آشنا شویم:

پروتئین وی 100 گلدکر لاین ترک نوتریشن

پروتئین وی 100 گلدکر لاین ترک نوتریشن
پروتئین وی 100 گلدکر لاین ترک نوتریشن

یکی از بهترین پودرهای پروتئین وی خارجی در بازار پروتئین وی ترک نوتریشن است که برای افزایش حجم عضلات استفاده می‌شود. این محصول از پروتئین وی، وی ایزوله، وی هیدرولیزه و گلوتامین تهیه شده و به‌راحتی هضم می‌شود. بهترین زمان مصرف آن برای بانوان و آقایان بعد از تمرین است، در ضمن میزان چربی fat این پروتئین وی بسیار پایین است.

پروتئین وی آی اس اس

پروتئین وی آی اس اس در دو طعم شکلاتی و شکلات نارگیلی با کمترین میزان کربوهیدرات یکی دیگر از مکمل‌هایی است که هر ورزشکاری برای ترمیم و ریکاوری عضلاتش به آن نیاز دارد.

پروتئین وی آی اس اس سرعت هضم بالایی دارد و اگر ورزشکاری به لاکتوز حساسیت داشته باشد، با خیال راحت می‌تواند از این محصول استفاده کند.

پروتئین دلیشس وی کیو ان تی

 

سومین پیشنهاد پروتئین دلیشس وی کیو ان تی است که با 90% پروتئین وی، یکی از بهترین مکمل‌های بازار با هضم سریع برای ترمیم فوری عضلات بعد از تمرین است. این محصول برای افزایش حجم عضلات پیشنهاد می‌شود و با فرمولاسیون ویژه به ورزشکارانی که دچار کمبود پروتئین هستند، کمک شایانی می‌کند.

نگاهی به پروتئین وی و مکمل‌های ایرانی

در حال حاضر شرکت‌های خوشنام ایرانی هم انواع پروتئین وی حیوانی و حتی گیاهی با فرمولاسیون ویژه را برای ورزشکاران حرفه‌ای تهیه کردند که هم ریسک قاچاق و نگهداری در شرایط غیربهداشتی را ندارد و هم بلافاصله بعد از تولید به دست مصرف‌کننده می‌رسد و تاریخ انقضای طولانی دارد.

تمامی محصولات ایرانی در کارخانه‌های پیشرفته با به‌روزترین روش‌ها و زیر نظر متخصصین حرفه‌ای تولید می‌شود. این پودرهای پروتئین و سایر مکمل‌ها در داروخانه‌های رسمی به فروش می‌رسند و از سازمان غذا و دارو مجوز دارند. در ضمن مواد اولین مکمل‌ها از برندهای معتبر و دسته اول خارجی وارداتی است و به‌صورت تحت لیسانس در داخل کشور تولید می‌شود.