رسانه‌های اجتماعی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای کاربران هستند، ویژگی‌های جدید همیشه به آن‌ها اضافه می‌شوند، و الگوریتم‌ها همیشه در حال به‌روزرسانی هستند، و این امر باعث می‌شود تا با بهترین شیوه‌های رسانه‌های اجتماعی همراهی کنید. طبق آمار اینستاگرام، هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر فعال و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون استوری فعال در این شبکه اجتماعی ارسال می‌شود. ۹۰ درصد حساب‌ها یک کسب‌وکار را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، و این پلتفرم را به گزینه‌ای اصلی برای همه نوع کسب‌وکار تبدیل می‌کند. استوری اینستاگرام یک ویژگی محبوب است که حتی خود اینستاگرام هم فکر نمی‌کرد، این ویژگی به این شکل مورد استقبال قرار بگیرد. “استوری‌های اینستاگرام به‌عنوان یک خروجی برای برند‌ها عمل می‌کند تا محصولات، خدمات یا موارد دیگر را به طور خلاقانه نشان دهند.” با پی بردن به اهمیت این موضوع، باید آماده باشید تا یک استراتژی برای استوری اینستاگرام خود ایجاد کنید. برای ایجاد این استراتژی، باید تصمیم بگیرید که چه نوع تصاویر یا ویدیو‌هایی را می‌خواهید پست کنید. در ادامه این مقاله، ابعاد سایز استوری اینستا و اینکه چرا استوری‌ها برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما مهم هستند را خواهید آموخت.

سایز استوری اینستا - هر آنچه که باید بدایند + آموزش تولید محتوا برای اینستا
سایز استوری اینستا – هر آنچه که باید بدایند + آموزش تولید محتوا برای اینستا

سایز استوری اینستا

سایز استوری اینستا۱۰۸۰ پیکسل عرض در ۱۹۲۰ پیکسل ارتفاع (x ۱۰۸۰ ۱۹۲۰ ) است. اندازه استوری اینستاگرام شما باید نسبت ابعاد 9:16 داشته باشد. حداقل عرض ۵۰۰ پیکسل، حداکثر طول ویدئو در آپدیت جدید اینستاگرام ۳۰ ثانیه و انواع فایل‌های ویدئویی پذیرفته شده MP۴، MOV یا GIF است. فرمت‌های فایل تصویری پشتیبانی شده PNG و JPG هستند. و تصویر استوری اینستاگرام شما باید کمتر از ۳۰ مگابایت حجم داشته باشد.

سایز استوری اینستا
سایز استوری اینستا

اگر با استفاده از گوشی خود یک ویدیوی استوری اینستاگرام بگیرید، سایز استوری اینستااحتمالاً ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل خواهد بود، بنابراین نیازی به تغییر اندازه آن ندارید. با این حال، اگر از دوربین دیگری یا تنظیمات سفارشی استفاده می‌کنید، باید از یک برنامه ویرایش ویدیو مثل اینشات در گوشی استفاده کنید تا مطمئن شوید که ویدیوی شما ابعاد درستی دارد. این کار برای تجربه کاربر و برای اطمینان از حداکثر تعامل در استوری شما بسیار مهم است.

شما می‌توانید برای دریافت آموزش‌های بیشتر در این رابطه و نحوه طراحی حرفه‌ای برای استوری و پست اینستاگرام، در آموزش‌های فرادرس جستجو کنید و به نتیجه برسید. برای ارسال یک استوری اینستاگرام مناسب و‌ایده‌آل نیاز دارید تا سایز دقیق استوری اینستا را بدانید تا محتوای خود را متناسب با آن به بهترین شکل ممکن تنظیم و ارسال کنید. با توجه به این موضوع مایلم آموزش تولید محتوای گرافیکی برای اینستاگرام را به شما معرفی کنم.

چرا  سایز استوری اینستا مهم است؟

اینستاگرام این ابعاد و اندازه‌ها را در اختیار شما قرار داده است تا مطمئن شود استوری شما با حداکثر کیفیت ممکن آپلود می‌شود. این ابعاد همچنین برای اکثر دستگاه‌های تلفن همراه ایده‌آل هستند و تضمین می‌کنند که ویدیو، تصویر یا گیف شما در سیستم‌عامل‌های مختلف و وضوح صفحه نمایش به درستی نمایش داده می‌شود. به همین دلیل سایز استوری اینستا دارای اهمیت زیادی میباشد.

استفاده از سایز دقیق استوری اینستا نیز شامل فوایدی می‌باشد:

  • به برند شما کمک می‌کند حرفه‌ای‌تر به نظر برسد
  • تضمین می‌کند که محتوا با کیفیت به نظر می‌رسد
  • از پیکسل‌سازی غیر ضروری جلوگیری می‌کند

اگر به این ابعاد پایبند نباشید، تصاویر یا ویدیو‌های شما بد به نظر می‌رسند و محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید آنطور که در نظر گرفته شده نشان داده نمی‌شود. به همین دلیل است که بهتر است با استفاده از برنامه ویرایش عکس اینستاگرام، تصاویر و ویدیو‌های خود را از قبل اندازه بگیرید.

اندازه تصویر استوری اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با نسبت تصویر ۹: ۱۶ است. این پلتفرم فرمت‌های فایل JPEG، PNG و GIF را می‌پذیرد. شما می‌توانید عکس‌ها را با استفاده از ویژگی Layout اینستاگرام جمع کنید یا حداکثر ۱۰ عکس به استوری خود اضافه کنید. چه ویدیو، تصویر یا ترکیبی از هر دو را در استوری خود آپلود کنید، بسیار مهم است که محتوای خود را در یک “منطقه امن” نگه دارید که در آن قطع یا پنهان نشود.

منطقه امن سایز استوری اینستا

“منطقه امن” به منطقه‌ای در استوری اینستاگرام شما اشاره دارد که در آن محتوا مسدود نشده است یا در معرض خطر قطع شدن نیست. اگر بخواهید محتوا را به خارج از منطقه امن منتقل کنید، اینستاگرام به طور خودکار خطوط آبی را نشان می‌دهد، به خصوص اگر استیکر یا GIF اضافه می‌کنید. در تستی که من برای ارسال استوری در اینستاگرام انجام دادم، وقتی سعی کردم استیکر زمانی را به لبه صفحه منتقل کنم، اینستاگرام به من اجازه نداد به سمت لبه بروم یا اجازه نداد عکس پروفایل خود را در بالا بپوشانم.

 

منطقه امن سایز استوری اینستا
منطقه امن سایز استوری اینستا

اینستاگرام همچنین زمانی که عناصر را در استوری خود قرار می‌دهید راهنما‌هایی ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد آن‌ها را کاملاً در مرکز قرار دهید.

نکات اندازه استوری اینستاگرام
نکات اندازه استوری اینستاگرام

با این حال، در یک حساب تجاری اینستاگرام، باید مطمئن شوید که همه ویدیو‌ها به صورت حرفه‌ای گرفته می‌شوند و موردی که می‌خواهید تبلیغ کنید در مرکز صفحه نمایش قرار می‌گیرد. مهمتر از همه، اگر قصد دارید نظرسنجی یا استیکر اضافه کنید، فضای کافی را در قاب بگذارید تا بتوانید این محتوا را بدون مانع شدن چیز دیگری به نمایش مخاطبین خود بگذارید. در زیر، نکات دیگری را برای اندازه‌گیری سایز استوری اینستا خدمت شما توضیح خواهیم داد.

نکات اندازه استوری اینستاگرام

1. قبل از آپلود، از کیفیت بالای محتوای خود اطمینان حاصل کنید.

اینستاگرام تصاویر را در طول فرآیند آپلود فشرده می‌کند، بنابراین یک تصویر نویز دار یا پیکسلی  زمانی بدتر می‌شود که در این پلتفرم ارسال شود. قبل از اینکه تصاویر خود را به اینستاگرام اضافه کنید، بررسی کنید که وضوح تصویر حداقل ppi 72  باشد.

2. اندازه، شکل و نسبت تصویر مناسب را آپلود کنید.

اینستاگرام در رابطه با  رعایت ابعاد  برای اطمینان از کیفیت عکس ها و فیلم ها سختگیر است. هنگامی که یک تصویر یا ویدیوی عمودی را از تلفن خود آپلود می کنید، به احتمال زیاد نیازی به فکر کردن به این ابعاد نخواهید بود زیرا اینستاگرام به طور خودکار آنها را فرمت می کند. با این حال، اگر عکس‌های افقی دارید که با ابعاد مناسب نیستند، اینستاگرام عکس‌های شما را برش می‌دهد، روی محتوا بزرگ‌نمایی می‌کند یا کوچک‌نمایی می‌کند (تصویر شما را کوچک نشان می‌دهد و آن را روی پس‌زمینه قرار می‌دهد). این معمولا منجر به تصاویر و ویدیوهای با کیفیت پایین تر می شود. بنابراین، مطمئن شوید که به نسبت تصویر 9:16 پایبند هستید.

نسبت تصویر 9:16
نسبت تصویر 9:16

 

۳. از برنامه‌های ویرایش عکس استفاده کنید.

برنامه‌های ویرایش عکس می‌توانند به شما کمک کنند کیفیت داستان‌های خود را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که همیشه از ابعاد مناسب استفاده می‌کنید. برای ویرایش سایز استوری اینستا و عکس‌های خود برای اینستاگرام می‌توانید از ابزار‌های زیر استفاده کنید:

اینشات

مطرح‌ترین نرم‌افزار موبایل که اکثر افراد برای طراحی پست و استوری‌های اینستاگرام در آیفون و اندروید از آن استفاده می‌کنند، برنامه محبوب و کاربرپسند Inshot می‌باشد. با استفاده از این برنامه می‌توانید سایز دقیق پست و استوری اینستا و سایر شبکه‌های اجتماعی را با کلی ابزار‌های کاربردی طراحی کنید. اینشات در دو نسخه پرو و رایگان عرضه می‌شود.

کانوا

این برنامه گزینه عالی برای ایجاد تصاویر برای استوری اینستاگرام شما است. برای شروع، Canva قالب‌هایی دارد که با در نظر گرفتن ابعاد اینستاگرام طراحی شده‌اند. Canva طرح‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهد.

Lumen۵

این نرم‌افزار تولید ویدئو برای استوری اینستاگرام را آسان می‌کند. هنگامی که شروع به ایجاد یک ویدیو کردید، می‌توانید ابعاد مناسب را روی پلت فرم انتخاب کنید. Lumen۵ برنامه‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهد.

Easil

Easil قالب‌هایی برای استوری اینستاگرام دارد تا به شما در ایجاد محتوای جذاب کمک کند. برنامه دارای الگو‌هایی برای تصاویر تکی و همچنین داستان‌های چند کارته دارد. Easil نسخه‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهد.

Adobe Spark

Adobe Spark ایجاد تصاویر و ویدئو‌های گرافیکی برای استوری اینستاگرام را آسان می‌کند. شما می‌توانید داستان‌های خود را با گزینه‌های تایپوگرافی و تصاویر خود بسازید. Adobe Spark دارای طرح‌های رایگان و پولی در دسترس است.

Embed Social

Embed Social ابزار متفاوتی برای استوری‌های اینستاگرام است – با Embed Stories، می‌توانید استوری‌های خود را با افزودن CTA و ایجاد کد قابل جاسازی که می‌توانید به وب سایت خود اضافه کنید، قابل خرید کنید. Embed Social طرح‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزار‌ها می‌توانید مشخصات را وارد کنید، تصاویر و فیلم‌ها را آپلود کنید و مراحل ویرایش را تکمیل کنید. اگر تصاویر باکیفیت‌تری دارید که با دوربین حرفه‌ای گرفته شده‌اند یا می‌خواهید گرافیک یا متن را به تصاویر یا ویدیو‌های خود اضافه کنید، این موارد به خوبی کار می‌کنند.

۴. محتوای عمودی را بارگذاری کنید.

در حالی که پست‌های اینستاگرام از نظر جهت و ابعاد انعطاف‌پذیرتر هستند، استوری‌های اینستاگرام در قالب عمودی بهترین عملکرد را دارند. قبل از ارسال، مطمئن شوید که عکس‌ها و ویدیو‌هایتان عمودی هستند. اگر محتوا خود را به جهت عمودی نمی‌رساند، در عوض باید آن را به عنوان یک پست عادی منتشر کنید.

۵. حجم فایل کمتر از ۳۰ مگابایت باشد.

مراقب اندازه فایل خود باشید؛ اینستاگرام فقط تا ۳۰ مگابایت فایل را می‌پذیرد. که همین مقدار باید فضای زیادی را برای بارگذاری عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد.

چگونه کیفیت استوری‌های اینستاگرام خود را اصلاح کنم؟

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که داستان‌های شما با کیفیتی که می‌خواهید آپلود نشود. بیایید به چند سؤال رایج درباره کیفیت، به علاوه چند نکته عیب‌یابی بپردازیم. چرا استوری‌های اینستاگرام من تار هستند؟ چرا کیفیت تصویر در استوری اینستاگرام من تغییر می‌کند؟

استوری اینستاگرام شما ممکن است به دو دلیل تار باشد:

  1. اینستاگرام ویدیو یا تصویر را تا حدی فشرده کرده است که تار به نظر برسد.
  2. ابعاد یا نسبت تصویر مناسب نیست.

برای رفع این مشکل، باید کیفیت تصویر یا ویدیویی که آپلود کرده‌اید را دوباره بررسی کنید. حجم فایلش چقدره؟ آیا حداقل ۷۲ ppi است؟ اگر اندازه فایل خیلی کوچک باشد یا ppi خیلی کم باشد، فرآیند فشرده‌سازی اینستاگرام آن را بدتر کرده است. ایجاد یک نسخه با کیفیت بالاتر را در نظر بگیرید تا وقتی اینستاگرام آن را فشرده می‌کند، پیکسلی به نظر نرسد. در مرحله بعد، ابعاد را دوبار بررسی کنید. برای اطمینان از بالاترین کیفیت ممکن، سعی کنید از اندازه کامل ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ استفاده کنید. اگر این دو مورد را بررسی کنید و استوری شما هنوز تار و بی‌کیفیت است، نکات زیر را برای حل مشکل دنبال کنید.

۱. بررسی کنید که آیا کیفیت در دستگاه‌های دیگر بهتر است یا خیر

اگر اتصال اینترنت شما ضعیف باشد، استوری‌های اینستاگرام نسبت به اتصال سریعتر با کیفیت پایین‌تری ظاهر می‌شوند. اینستاگرام این کار را برای صرفه‌جویی در منابع برای تجربه کاربری در حین تعامل با سایر قسمت‌های سایت انجام می‌دهد. از کسی که می‌شناسید بپرسید که آیا کیفیت استوری ارسالی شما پایین است یا خیر. مخاطبان شما – ممکن است داستان‌های شما را بدون مشکل مشاهده کنند.

۲. Data Saver را خاموش کنید

Data Saver قابلیتی است که از بارگیری ویدیو‌ها از قبل جلوگیری می‌کند و به کاهش مصرف داده شما کمک می‌کند. اگر اتصال شما خوب است اما همچنان با کیفیت مشکل دارید، این ویژگی ممکن است کیفیت فید شما را پایین بیاورد.

۳. تست عکس‌ها از دوربین‌های مختلف

به عنوان آخرین راه حل، بررسی کنید که آیا تفاوتی در کیفیت بین دوربین گوشی شما و دوربین اینستاگرام وجود دارد یا خیر. عکس‌هایی که با دوربین گوشی خود در مقابل دوربین درون برنامه‌ای (یا برعکس) می‌گیرید ممکن است تنظیمات فشرده‌سازی اینستاگرام را متفاوت‌تر ارائه نمایند.

سایز استوری اینستا  برای استراتژی بازاریابی ضروری است

همه بازاریابان باید از استوری اینستاگرام استفاده کنند. در حالی که پست کردن منظم در فید خود یک تاکتیک عالی است، افزودن استوری به استراتژی شما منجر به بازگشت سرمایه بهتری از زمان و منابعی که در پلتفرم صرف می‌کنید، می‌شود. استوری‌های اینستاگرام می‌تواند قابلیت کشف شما را بهبود بخشد، شهرت و آگاهی برند را افزایش دهند و به شما و کسب و کار شما کمک کنند تا بهتر رشد کنید. توجه داشته باشید که برای بازخورد بهتر باید طراحی استوری شما حرفه‌ای باشد، جهت دریافت آموزش‌های باکیفیت در رابطه با نحوه طراحی حرفه‌ای استوری و کار با نرم‌افزار‌های ویرایش استوری و پست اینستاگرام، می‌توانید به آموزش‌های فرادرس با یک جستجو ساده در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید.