آلمان یکی از مقاصد تحصیلی جذاب برای متقاضیان بین المللی است. این کشور توسعه یافته، قطب صنعتی اروپا محسوب می‌شود و تأثیرات مهمی ‌بر اوضاع و احوال این قاره سبز دارد. مهاجرت تحصیلی به آلمان و ورود به دانشگاه‌های‌ این کشور یکی از مهم‌‌ترین‌ تصمیماتی است که متقاضیان باید بگیرند؛ اما برای تحصیل در آلمان کدام رشته ها بهتر هستند؟ اگر این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده است، با ما در طول این مطلب که از سایت لتسگو یونی تهیه شده است همراه باشید.

برای تحصیل در آلمان بهترین رشته ها کدامند؟

بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

انتخاب رشته دانشگاهی بسیار حساس و پراهمیت بوده و زندگی افراد را تحت شعاع قرار خواهد داد؛ در نتیجه باید در انتخاب آن حساسیت زیادی به خرج داد. داشتن تحصیلات در یک رشته خوب با درآمد بالا همراه است. کشور آلمان جزو کشورهای پرطرفداری است که فرصت تحصیل در محبوب‌‌ترین‌ رشته‌های‌ تحصیلی را فراهم کرده است. بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان به شرح زیر می‌باشند:

  1. پزشکی

پزشکی یکی از بهترین رشته‌های‌ دنیاست و کشور آلمان یکی از کشورهایی است که شرایط تحصیل برای متقاضیان بین المللی این رشته را فراهم کرده است. تحصیل پزشکی در آلمان انتخاب مناسبی می‌باشد و فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی از جایگاه اجتماعی بالا و درآمد مناسبی برخوردار خواهند بود. طبق گزارشات صورت گرفته میانگین درآمد پزشکان در آلمان در سال 80 هزار یورو می‌باشد و باتوجه به این که جمعیت این کشور رو به پیری رفته و میزان تولد با کاهش روبه‌رو شده، فرصت شغلی این حرفه نیز تا سال 2029 با رشد 15 درصدی مواجه خواهد شد.

  1. پیراپزشکی

در کنار پزشکی، تحصیل رشته پیراپزشکی در آلمان طرفداران زیادی را دارد. این رشته نقش مهمی‌ در زمینه بهداشت، درمان و سلامت بر عهده دارند. شرایط ورود به رشته پیراپزشکی مانند پزشکی است و متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. این رشته ها نیز از فرصت‌های‌ کاری بی نظیری برخوردارند. بهترین رشته ها در حوزه پیراپزشکی شامل پرستاری، مامایی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، روانشناسی، کار درمانی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری، شنوایی سنجی و بینایی سنجی می‌شوند.

  1. مهندسی
بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان
بهترین رشته ها برای تحصیل در آلمان

نباید فراموش کرد که آلمان یکی از قطب‌های‌ صنعتی دنیاست و کار در این کشور می‌تواند بهترین گزینه برای مهندسین باشد. در حال حاضر، 25 درصد از دانشجویان بین المللی این کشور در رشته‌های‌ مهندسی تحصیل می‌کنند. از میان شاخه‌های‌ مختلف مهندسی، رشته‌هایی مانند مکانیک، خودرو و الکترونیک بیشترین تقاضا را دارند. در واقع، فارغ التحصیلان کار بلد در این کشور بیکار نمی‌مانند.

  1. مدیریت

با این که امروزه رشته‌های‌ مهندسی در صدر رشته‌های‌ تحصیلی هستند؛ اما نمی‌توان منکر نقش حیاتی رشته‌های‌ مدیریتی شد. پس از رشته مهندسی، مدیریت زندگی جوامع امروزی را متحول کرده است. رشته مدیریت دارای اهمیت ویژه‌ای است که در هر کاری بسته به اهداف مجموعه، سبب نظم و انسجام امور شده و باعث می‌شود تا مجموعه به هدفی واحد برسد. هم اکنون مدیریت جزو پردرآمدترین مشاغل است و دارای گرایش‌های‌ متنوعی می‌باشد که محبوب‌‌ترین‌ آن ها به شرح زیر هستند:

  • مدیریت مالی
  • منابع انسانی
  • بازاریابی بین المللی
  • هتلداری و گردشگری
  • لجستیک
  • MBA
  • استراتژیک
  • پروژه
  1. ریاضیات و کامپیوتر

یکی دیگر از بهترین رشته‌های‌ تحصیلی، ریاضیات و علوم کامپیوتر می‌باشد که تاکنون در حدود 30 هزار نفر در دانشگاه‌های‌ این کشور به تحصیل در رشته‌های‌ ریاضیات و علوم کامپیوتر مشغول هستند. دانشگاه‌های‌ آلمان دارای آزمایشگاه‌های‌ پیشرفته‌ای بوده ودانشجویان می‌توانند تمام جنبه‌های‌ کاربردی رشته تحصیلی خود را یاد بگیرند. علوم کامپیوتر جزو تاپ‌‌ترین‌ رشته ها در تمام دنیاست و تحصیل در این رشته می‌تواند بازار کار خوبی را در سراسر جهان برای فارغ التحصیلان ایجاد کند.

  1. علوم انسانی

علوم انسانی نیز جزو بهترین رشته‌های‌ تحصیلی در کشور المان شناخته می‌شود. حقوق، مدیریت و اقتصاد شناخته شده‌‌ترین‌ رشته‌های‌ علوم انسانی می‌باشند. در دنیای امروزی برخورداری از دانش مدیریتی برای اداره یک شرکت و توانایی تدوین استراتژی‌های‌ کاربردی مهم‌‌ترین‌ فاکتور موفقیت است. حقوق از دیگر شاخه‌های‌ علوم انسانی است که از درآمد بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

  1. هنر

علی رغم این که مهندسی مهم‌‌ترین‌ رشته برای تحصیل در این کشور است؛ اما 24 هزار دانشجوی بین المللی در شاخه‌های‌ هنری به ادامه تحصیل مشغول هستند. آموزش هنر صرفاً به صورت تئوری نیست و دانشجویان فرصت کسب تجربه به صورت عملی را خواهند داشت و به آن ها اجازه داده می‌شود تا در جلسات بحث و گفتگوی کلاس‌های‌ درسی مشارکت داشته و پروژه‌های‌ خود را ارائه دهند.

تحصیل در آلمان با لتسگویونی
تحصیل در آلمان با لتسگویونی

تحصیل در آلمان با لتسگویونی

تحصیل در کشور آلمان رویا و هدف بسیاری از متقاضیان ایرانی است. برای رسیدن به این هدف باید با شرایط اخذ پذیرش آشنا بود. لازم به ذکر است که گاهی پروسه اپلای گیج کننده شده و ساده‌‌ترین‌ اشتباهات می‌تواند متقاضیان را از رسیدن به این هدف بازدارد. از این رو، مشاورین مجرب مجموعه اعزام دانشجوی لتسگویونی آماده کمک و مشاوره به هم وطنان عزیز هستند. اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، بدون فوت وقت به سایت لتسگویونی سر زده و اولین قدم را برای رسیدن به رویاهایتان و تحصیل در کشور آلمان بردارید.

منبع: https://letsgouni.com/blog/best-degrees-for-study-in-germany