آیا مایل به اپلای یکی از انواع مختلف ویزای انگلیس از جمله توریستی، تحصیلی، کاری و غیره از داخل ایران هستید، اما نمی‌دانید که روند درخواست این مجوز ارزشمند به چه صورت بوده و یا اصطلاً امکان انجام آن از ایران وجود دارد یا خیر؟ برای دریافت پاسخ و اطلاع از جدیدترین جزئیات دریافت ویزای انگلیس از ایران، همراه ما باشید.

راهنمای دریافت ویزای انگلیس
راهنمای دریافت ویزای انگلیس

ویزای انگلیس

در ابتدا، برای اطلاع از انواع ویزاهای قابل ارائه توسط سفارت و کنسولگری کشور انگلستان، باید به وبسایت رسمی و دولتی visas-immigration.services انگلیس مراجعه کنید.

اگر مایل به مراجعه حضوری به سفارت انگلیس در تهران و اپلای به صورت سنتی و فیزیکی دارید، باید بگوییم که با وجود فعال بودن سفارت این کشور، تمامی امور مربوط به درخواست ویزا به صورت آنلاین و از طریق سامانه رسمی و دولتی اداره مهاجرت و شهروندی کشور انگلیس انجام می‌شود و بخش از پروسه درخواست ویزا که با نام (انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک) شناخته می‌شود، باید توسط متقاضی ویزا و به صورت حضوری در یکی از مراکز وی اف اس گلوبال داخل و یا خارج از ایران انجام شود.

یعنی، چه مایل به انجام شخصی درخواست ویزا و یا محول کردن انجام صفر تا صد اپلای ویزای انگلیس به یک موسسه مهاجرتی معتبر باشید، در هر صورت موظف هستید تا به آدرسvisas-immigration.service.gov.uk مراجعه کرده و با انتخاب نوع ویزا (مثلاً ویزای توریستی Standard UK visitor)، ایمیل و رمز عبور ارائه داده و یک حساب کاربری ایجاد کنید.

سپس باید فرم درخواست آنلاین را به زبان انگلیسی تکمیل کرده و مدارک زیر را بعد از آماده سازی و ترجمه رسمی در حساب کاربری خود آپلود نمایید:

  • کپی پاسپورت متقاضی با حداقل دو صفحه خالی و یک سال اعتبار
  • کپی گذرنامه‌های قبلی به همراه ویزا و تاریخچه سفر
  • ارائه نامه تمکن مالی بانکی به دلار آمریکا و یا پوند انگلیس با حداقل اعتبار 150 میلیون تومان
  • پرینت گردش حساب 3 تا 6 ماه اخیر متقاضی
  • ارائه کپی ترجمه رسمی شناسنامه
  • ارائه دعوت‌نامه (در صورت وجود)
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو و واچر هتل محل اقامت
  • ارائه انواع گواهی ترجمه شده اشتغال به کار، اشتغال به تحصیل
  • ترجمه سوابق بیمه تامین اجتماعی
  • ارائه کلیه اسناد ترجمه شده مالی و ملکی، منقول و غیرمنقول
  • مدارک اشتغال مثل فیش حقوقی و یا برگه رسمی و سربرگ‌دار مرخصی از کار
  • برنامه دقیق و هدف از سفر
  • ترجمه اظهارنامه مالیاتی
  • ترجمه مدارک پزشکی و مدیکال (در صورت درخواست سفارت)
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • فرم تکمیل شده الکترونیکی درخواست ویزا

با تکمیل مدارک درخواستی و آپلود آنها به سایت رسمی سفارت انگلیس، نوبت به تائید نهایی و پرداخت هزینه‌های ارزی ویزا از طریق یک کردیت کارت معتبر می‌رسد.

از آنجایی که اغلب شهروندان ایرانی دسترسی به کردیت مسترکارت و ویزاکارت ندارند، باید از خدمات یک صرافی استفاده کرده و یا انجام امور رزرو وقت سفارت و اپلای ویزا را به یک موسسه مهاجرتی نظیر نیلگام محول نمایند.

ویزای انگلیس
ویزای انگلیس

زمانی که امور تکمیل فرم درخواست ویزا و آپلود مدارک درخواستی ترجمه شده را در وب سایت مهاجرت و شهروندی انگلیس انجام دادید به صورت خودکار به وب سایت وی اف اس گلوبال ارجاع داده می‌شوید که در این بخش باید با انتخاب نزدیک‌ترین شعبه کارگزاری خدمات ویزا (ایران، ترکیه، ارمنستان، امارات) یک وقت سفارت و کارگزاری رزرو کنید.

رزرو وقت سفارت که در واقع همان کارگزاری خدمات ویزای وی اف اس گلوبال است برای انجام مراحل انگشت نگاری و بیومتریک متقاضی بوده و شما ملزم به ارائه مجدد مدارک آپلود شده نداشته و الزامی به انجام مصاحبه نخواهید داشت.

لازم به ذکر است که هزینه خدمات کارگزاری از هزینه اخذ ویزای انگلیس مجزا بوده و بنابر شعبه وی اف اس گلوبال، چیزی در حدود 30 تا 32 یورو برای هر نفر خواهد بود.

شما این امکان را دارید تا حداقل 3 ماه قبل از زمان سفر و برنامه ریزی خود برای حضور در کشور انگلیس برای اپلای ویزا و رزرو وقت سفارت این کشور اقدام کنید. هزینه اخذ ویزای انگلیس بنابر نوع آن و میزان اعتبار آن متغیر است.

مثلاً اگر مایل به اخذ ویزای توریستی انگلستان باشید، می‌توانید برای این نوع از ویزای محبوب با حداکثر اعتبار 3 تا 6 ماهه درخواست داده و برای اپلای ویزا مبلغ 100  پوند پرداخت کنید.

چنانچه قصد دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلیس را داشته باشید، اپلای ویزای شما به طور آنلاین 363 پوند از خارج از انگلیس هزینه داشته و این امکان را به شما می‌دهد تا حداکثر 5 سال در این کشور حضور داشته و به تحصیل بپردازید.

باید به این نکته توجه کنید که زمان ارزیابی معمول پرونده‌های درخواست ویزای انگلیس حداقل 6 هفته کاری بوده و بنابر نوع و مدت زمان ویزا، ممکن است این مقدار بیشتر و یا کمتر شود. این در حالی است که در صورت ریجکت شدن درخواست ویزا از سوی کنسولگری، امکان درخواست اعتراض به تصمیم‌گیری وجود نداشته و شما باید برای یک ویزای جدید اقدام کنید.

چنانچه از تمکن مالی مناسب، مدارک کامل و سابقه سفر کافی به کشورهای معتبر دنیا برخوردار نباشید، احتمال ریجکت درخواست ساده‌ترین نوع ویزای کشور انگلیس یعنی ویزای توریستی نیز برای شما زیاد بوده و احتمال موفقیت شما کم است.

برای همین، بهتر است پیش از اقدام برای هر یک از انواع ویزای انگلیس، به خوبی مدارک اصلی و پشتیبان خود را آماده نموده و به همراه سابقه سفر و تمکن مالی مناسب برای مجوز ورود به انگلستان اقدام نمایید.

در یک جمع‌بندی کلی، برای دریافت ویزای انگلیس، شما ملزم به ایجاد حساب کاربری در وب سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی UK داشته، باید مدارک ترجمه رسمی خود را آپلود کرده، فرم درخواست ویزا را به زبان انگلیسی تکمیل کنید و بعد با پرداخت هزینه ارزی ویزا، یک وقت کارگزاری وی اف اس رزرو کرده و انگشت نگاری و عکس بیومتریک درخواست ویزا را انجام دهید.

در نهایت، جواب اپلای ویزای انگلیس به صورت اینترنتی و از طریق ایمیل برای شما ارسال شده و شما باید با داشتن شماره پیگیری کارگزاری وی اف اس برای پیوست ویزا بر روی پاسپورت خود در محل کارگزاری حاضر شوید.

ویزای انگلیس یکی از انواع مجوز معتبر در سراسر دنیا است که به شما اجازه سفر همزمان و بدون ویزا به سایر مقاصد دنیا از جمله مکزیک، جمهوری دومینیک، آمریکای جنوبی، ایرلند، صربستان، عمان، قطر، امارات، سنگاپور، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا را می‌دهد.

شما این امکان را دارید تا انجام صفر تا صد خدمات ویزای انگلیس از جمله آماده‌سازی مدارک، رزرو وقت سفارت و اپلای ویزا را به موسسه مهاجرتی نیلگام سپرده و با اطمینان بیشتری در این مسیر قدم بگذارید.

منبع: nilgamsafar.com/visa/uk