آیا شما هم علاقه زیادی به آشنایی با برندهای معروف لباس در ترکیه دارید؟ ترکیه بدلیل داشتن موقعیت جغرافیایی فوق العاده از روزگار باستان بعنوان پل بین اروپا و آسیا شناخته می شده است. به همین دلیل این منطقه همیشه نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ هر دو قاره داشته و تاکنون نیز توانسته جایگاه خود را حفظ نماید. در سال های اخیر صنعت مُد و فَشن نیز در این کشور بسیار توسعه پیدا کرده به نحوی که برندهای معروف لباس در ترکیه در حال حاضر جزو محبوب ترین برندها در میان بسیاری از مردم جهان از جمله کشور ما ایران محسوب می شوند. اساسا صنعت پوشاک در دهه های اخیر به یکی حوزه های پولساز در کشور ترکیه تبدیل شده، بطوریکه برندهای معروف ترک در گوشه و کنار کشورهای جهان شعبه داشته و هر روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. بعلاوه این صنعت با گردشگری ترکیه نیز ارتباط بسیار نزدیکی داشته، بطور مثال از کشور ما ایران همه ساله در فصل های مختلف سال برای خرید لباس به آنجا سفر می کنند. ما در این مقاله قصد داریم برترین برندهای لباس در ترکیه را به شما معرفی کنیم. اگر شما قصد سفر به کشور ترکیه را دارید اما به زبان کافی تسلط کافی ندارید میتوانید برای یادگیری این زبان به آموزش زبان ترکی – سطح مقدماتی فرادرس مراجعه کنید. برای دریافت این آموزش روش لینک زیر کلیک کنید:

آموزش زبان ترکی – سطح مقدماتی A1 و A2 — کلیک کنید

چرا برندهای معروف لباس در ترکیه انقدر در جهان محبوب هستند؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره مختصری کردیم، ترکیه به دلیل هم جواری با اروپا و آسیا موقعیت فوق العاده ای در جذب توریست پیدا کرده است. از طرفی نزدیکی به کشورهای مهد مُد مثل ایتالیا، فرانسه و انگلیس، همچنین گرفتن فرهنگ پوشاک سنتی از کشورهایی مثل ایران، هند و لبنان باعث شده تا زمینه برای رشد برندهای معروف ترک کاملا فراهم باشد. همچنین سیستم توزیع لباس بسیار دقیق در شعبه های خارج از ترکیه، فروشگاه های لباس آنلاین جذاب، حراج های متنوع و تبلیغات گردشگری گسترده بویژه در شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا، موجب رونق بیش از پیش برندهای ترک شده است.

برندهای معروف لباس در ترکیه

از آنجاییکه صنعت پوشاک به یکی از رقابتی ترین حوزه های تجارت در کشور ترکیه تبدیل شده است، برندهای معروف ترک نیز بطور مداوم با طراحی های متفاوت و جذاب، از طرفی ارائه آفرها و پیشنهادات وسوسه انگیز سعی در کشاندن مشتریان به طرف خود دارند. در حاضر بیش از صدها تولیدی کوچک و بزرگ در ترکیه مشغول به تولید لباس هستند که برخی از آن ها اکنون بسیار مشهور و موفق هستند. برندهای مثل LC WAIKIKI، KOTON، DEFACTO تنها بخشی از این برندهای جذاب هستند. در بازار کنونی پوشاک ترکیه شما می توانید به سادگی تمام نیازهای خود از لباس های راحتی تا مهمانی، بچه گانه و بزرگسال، کیف و کفش و لباس زیر را تهیه کنید. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، پس با ما همراه باشید!

برند ال سی وایکیکی LC WAIKIKI
برند ال سی وایکیکی LC WAIKIKI

برترین برندهای معروف لباس در ترکیه کدام ها هستند؟

  1. برند ال سی وایکیکی LC WAIKIKI

هر کسی شایسته خوب پوشیدن است! برند “ال سی وایکیکی” در سال 1988 در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرد، اما در سال 1997 توسط تجار ترک خریداری شد و به یکی از موفق ترین برندهای معروف ترک تبدیل شد. این فروشگاه هم اکنون بیش از هشتصد شعبه فعال در سراسر جهان دارد. در سال های اخیر LC WAIKIKI با اضافه کردن لوازم تزئینی خانگی کار خود را در زمینه مد و فشن بیش از قبل گسترش داد. در حال حاضر این برند به تولید لباس های مردانه، زنانه، بچه گانه و همچنین کیف و کفش و اکسسوری می پردازد. در واقع آن ها دقیقا سعی دارند مطابق شعارشان عمل کنند، پس همواره در حال نوآوری و طراحی لباس های زیبا هستند. البته یکی دیگر از دلایلی که ال سی وایکیکی در صدر فهرست برندهای معروف لباس در ترکیه ما قرار دارد حراج های بی نظیر آن می باشد. به این ترتیب شما در هر فصل از سال می توانید با قیمت های مناسب زیباترین لباس ها را بخرید.

  1. برند دیفکتو DEFACTO

برند محبوب DEFACTO  در سال 2005 پا به عرصه مد گذاشت و به سرعت پیشرفت کرد بطوریکه در حال حاضر علاوه بر کشور ترکیه در بسیاری از کشورهای جهان شعبه دارد. این برند همچنین جزء محبوب ترین برندهای معروف ترک در میان ایرانیان نیز محسوب می شود. یکی از دلایل شهرت “دی فکتو” کیفیت بالا در کنار قیمت های بسیار مناسب می باشد، همین علت باعث شده تا بسیاری از خانواده ها به راحتی بتوانند پوشاک مورد نیاز خود را تهیه کنند. تنوع محصول برای کودکان، زنان و بزرگسالان و همچنین سازگاری با محیط زیست از دیگر دلایل جذابیت برند DEFACTO می باشد. همچنین دی فکتو هم در فروشگاه آنلاین خود و هم در شعبات خود مرتبا حراج های جذاب برگزار می کند، پس پیگیری حراج های آن را از دست ندهید.

  1. برند ایپکیول IPEKYOL

یکی از قدیمی ترین برندهای معروف ترک IPEKYOL می باشد که در سال 1989 شروع به کار کرده است. آن ها هم اکنون جزء برندهای محبوب در کشورهای آسیایی بویژه خاورمیانه محسوب می شوند. همچنین از سال 2016، “ایپکیول” همکاری گسترده ای را با طراحان مد مشهور آغاز و سعی کرد تا همواره نوآوری و خلاقیت را در ارائه کارها مورد توجه قرار دهد. این برند هم اکنون تولید کننده پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، اکسسوری و حتی لباس های رسمی بوده و به راحتی می تواند هر سلیقه ای را به خود جذب کند.

ایپکیول، برند معروف ترک در میان مردم آسیا و خاورمیانه

  1. برند ماوی MAVI

برند MAVI یکی از متفاوت ترین برندهای معروف لباس در ترکیه محسوب می شود.  این برند محبوب که در سال 1991 تاسیس شده، در محصولاتش از جین استفاده می کند. به همین دلیل پوشاکی کاملا متفاوت با سایر رقبا در بازار عرضه می کند. پس شما هم اگر به دنبال مدهای متفاوت هستید، حتما برند “ماوی” را دنبال کنید. علی رغم حضور خوب شعبات MAVI در بازارهای بین المللی، اما آن ها اولین برندی به حساب می آیند که در شهرهای مشهوری مثل نیویورک، فرانکفورت و لندن نمایندگی دارند. اگر چه ماوی بیشتر برندی جوان پسند محسوب می شود، اما در میان نسل های قبل هم طرفداران زیادی دارد.

آموزش اصول طراحی نشانه Sign design
آموزش اصول طراحی نشانه Sign design
  1. برند کوتون KOTON

نوبتی هم که باشد نوبت به معرفی یکی دیگر از برندهای معروف لباس در ترکیه می رسد. بله درست حدس زدید، در این فهرست KOTON هم قرار دارد. برندی فوق العاده مشهور و محبوب که در سال 1988 کار خود را در ترکیه آغاز کرده و در حال حاضر بیش از 100 شعبه در کشورهای مختلف جهان دارد. خط تولید پیشرفته در کنار ارتباط صمیمانه با مشتریان، و همچنین طراحی و تولید لباس های باکیفیت، باعث شده تا “کوتون” در بین بسیاری از مردم جای داشته باشد. یکی از افتخارات جالب توجه کوتون برنده شدن جایزه ویژه توجه به زنان بوده که نشان دهنده تمایل زیاد خانم ها به استفاده از پوشاک آن ها می باشد. البته برند کوتون برای کودکان و مردان نیز لباس هایی بسیار زیبا طراحی می کند.

  1. برند واکو VAKKO

برند VAKKO یکی از جنجالی ترین عناوین در میان فهرست برندهای معروف ترک محسوب می شود. این برند در سال 1934 توسط یک طراح ایتالیایی به نام ویتالی هاکو افتتاح شد. سپس او اولین شعب فروشگاه خود را در آنکارا و ازمیر به راه انداخت. از تخصص های ویژه برند “واکو” تولید کفش ها و لباس های بسیار شیک و مجلسی است. از طرفی آن ها همیشه بطور منظم در فشن شوهای مختلف که در سرتاسر اروپا بویژه شهرهای مهمی مثل رم، پاریس و بروکسل برگزار می شود، حضوری فعال دارند. اگر چه قیمت های این برند در مقایسه با برندهایی که تاکنون معرفی کرده ایم گرانتر بنظر می رسد، اما برای کسانی که مشکل پسند هستند، قطعا انتخابی ایده آل خواهد بود.

  1. برند رُمان ROMAN

برند ROMAN یکی دیگر از برندهای معروف ترک می باشد که محبوب بسیاری از چهره های سرشناس هالیوودی مثل کامرون دیاز و جنیفر لوپز محسوب می شود. این برند کار خود را در سال  1980 با تمرکز بر روی محصولات باکیفیت و دوام بالا آغاز کرد و بسرعت در میان رقبای بزرگ نام و نشان مهمی برای خود دست و پا کرد. برند “رمان” برای خانوم ها و آقایان مشکل پسند طرح هایی جذاب و بدور از کلیشه های رایج در طراحی مد و فشن دارد. البته شعار طراحان رمان این است که آن ها همواره بدنبال خانم های با اعتماد به نفس بالا و کسانی که خود را هرگز محدود به یک طرح خاص نمی کنند، هستند.

  1. برند پنتی PENTI

برند PENTI یکی دیگر از برندهای معروف ترک است که در سال های اخیر نام بلندآوازه ای در صنعت مد و فشن در میان علاقه مندان به حساب می آید. در سال 1950 برند “پنتی” توسط دو برادر در استانبول آغاز به کار کرد. آن ها با تلفیق طراحی های سنتی و مدرن و تمرکز بر روی نیازهای افراد مختلف جامعه بویژه خانم ها توانستند در میان قشرهای مختلف محبوب شوند. برند پنتی بیشتر تولید کننده جوراب، لباس شب، لباس شنا و لباس های راحتی مخصوص خانه می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید PENTI با داشتن شعبات مختلف در کشورهای جهان از بزرگترین تولید کنندگان قاره اروپا محسوب می شود.

  1. برند دِسا DESA

وقتی صبحت از مد و فشن می شود هیچوقت نباید از چرم غافل شد. بنابراین اگر از طرفداران پر و پاقرص چرم هستید پس هرگز از برند فوق العاده DESA غلفت نکنید. ابتدا برند “دسا” کار خود را با تولید کیف های دستی چرمی کوچک شروع کرد اما بسرعت برند خود را گسترش داد به نحوی که حالا یکی از برندهای معروف ترکیه در زمینه لباس های چرم می باشد. برند DESA با داشتن تیم طراحی بسیار جسور همواره در حال نوآوری و ارائه ایده های خلاقانه است، به این ترتیب همیشه در میان علاقه مندان به مد جایگاه ویژه ای دارد. البته قطعا قیمت محصولات چرم نسبت به مدل های با جنس های دیگر بالاتر می باشد، اما زیبایی و دوام آن ها باعث می شود تا افراد زیادی عاشق آن شوند.

  1. برند کالنیز COLINS

یکی از برندهای معروف ترک که شاید کم تر از آن صحبت می شود، COLINS است که در میان ایرانی ها و سایر دوست داران مد طرفداران زیادی دارد. برند “کالینز” در سال 1983 در ترکیه تاسیس شد و هم اکنون با داشتن شعبه در بیش از 30 کشور جهان مشغول به ادامه تجارت خود است. برند کالنیز طیف وسیعی از لباس های راحتی، لباس های مخصوص مهمانی و اکسسوری ها را تولید می کند.

برندهای معروف ترک
برندهای معروف ترک
  1. برند لوفیان LUFIAN

یکی دیگر از برندهای معروف ترک که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده برند LUFIAN می باشد. برند “لوفیان” با تولید انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه سهم بسزایی در بازار مد و فشن ترکیه دارد. در واقع شما با مراجعه به شعبات لوفیان می توانید به راحتی مدل ها و طرح های دلخواه خود را با قیمت های مناسب پیدا کنید. همچنین اکسسوری های تولیدی برند لوفیان نیز از تنوع بی نظیری برخوردار هستند به نحوی که شما را از گشتن در فروشگاه های دیگر بی نیاز می کنند.

  1. برند کلزیون COLLZIONE

اگر از پیروان مد و فشن هستید و در عین حال به قیمت و هزینه خرید لباس هم توجه می کنید، ما به شما برند COLLZIONE را پیشنهاد می دهیم. چون در میان برندهای معروف لباس در ترکیه، این برند بدلیل همکاری با طراحان جوان و خوش سلیقه توانسته علاوه بر تولید محصولات با کیفیت، قیمت هایی منصفانه هم تعیین کند، تا همه بتوانند از آن خرید کنند. همچنین برند “کلزیون” در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی مثل آلمان و ایتالیا هم خریداران بیشماری دارد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن استراتژی های مدیران آن است. از ویژگی های جالب برند کلزیون همگامی آن با مسائل مربوط به حقوق بشر و محیط زیست می باشد تا به این ترتیب نقش خود را در فرهنگسازی نیز نشان داده باشد.

نتیجه گیری

صنعت مد و فشن یکی از پرطرفدارترین حوزه ها در بین تمام اقشار جامعه محسوب می شود. در حقیقت همه ما از پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودکان علاقه داریم تا همیشه خوش لباس و با وضعیت عالی بنظر برسیم. بنابراین دانستن برندهای معروف ترک می تواند به شما هنگام سفر به ترکیه کمک کند تا بدون اتلاف وقت به دنبال پوشاک مورد علاقه خود بگردید. همچنین اگر به یادگیری بیشتر زبان ترکی علاقه مند هستید، برای آغاز مسیر با کمک فرادرس، آموزش زبان ترکی – ویژه ترک زبانان میتواند برای شما مناسب باشد.

آموزش زبان ترکی – ویژه ترک زبانان — کلیک کنید