با گذشت زمان و افزایش سن کم کم پوست دیگر آن حالت سفتی خود را نخواهد داشت. در حقیقت با افزایش سن و یا در نتیجه بسیاری از بیماری‌ها، چربی‌های زیرپوست کاهش می‌یابد و همین موضوع باعث لاغر به نظر رسیدن صورت و افزایش چین و چروک‌های صورت خواهد شد. این روزها متدهای جدیدی برای رفع لاغری صورت وجود دارد از مهم‌ترین این روش‌ها تزریق چربی در “کلینیک دکتر لاغری” را می‌توان نام برد.

تزریق چربی از کم عوارض‌ترین کارهای زیبایی است زیرا چربی از بدن فرد استخراج می‌شود. تزریق چربی نه تنها برای صورت بلکه برای افزایش زیبایی بیشتر به سایر نقاط بدن نیز تزریق می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا با تزریق چربی به سایر نقاط بدن آشنا شوید.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی در تهران در کلینیک دکتر لاغری، به این لینک مراجعه کنید.

به کدام نواحی از بدن می‌توان تزریق چربی انجام داد؟

به کدام نواحی از بدن می‌توان تزریق چربی انجام داد؟
به کدام نواحی از بدن می‌توان تزریق چربی انجام داد؟

تزریق چربی از کم عوارض‌ترین روش‌های زیبایی است که به دلیل همین عارضه کم و دوره نقاهت کوتاه غیر از صورت برای بسیاری از نقاط دیگر نیز استفاده می‌شود. به دلیل استخراج چربی از بدن عوارض آن نسبت به سایر روش‌ها کمتر است. تزریق چربی در صورت برای از بین بردن خطوط خنده، از بین بردن چین و چروک‌های کنار بینی و چشم، پر کردن نواحی خالی صورت، برجسته کردن گونه و چانه، پر کردن لب‌ها استفاده می‌شود.

اما استفاده از چربی تنها منحصر به صورت نیست. بسیاری از افراد به مرور زمان دست‌هایشان دچار چروکیدگی می‌شود این به علت کاهش چربی‌های زیر پوست رخ می‌دهد. تزریق چربی به دست نیز این روزها محبوبیت زیادی در بین افراد دارد. از دیگر نقاطی که تزریق چربی به آن صورت می‌پذیرد نواحی سینه، باسن، واژن، لب است.

در حقیقت تزریق چربی بهترین انتخاب برای کسانی است که در ناحیه باسن و سینه خود دچار کاهش چربی شده‌اند؛ و با روش‌های ورزشی نیز به نتیجه نرسیده‌اند. تزریق چربی به باسن و سینه نقش مهمی در زیبایی این نقاط دارد.

خیلی از خانم‌ها همیشه از مشکل کوچک بودن سینه و برجسته نبودن باسن شکایت دارند. بسیاری از افراد علیرغم انجام انواع ورزش به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. تزریق چربی بهترین روش برای این افراد است.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت از جدیدترین متدهای از بین بردن لاغری صورت و افزایش حجم اجزای صورت است. علاوه بر این از این روش برای افزایش سایز گونه‌ها و چانه استفاده می‌شود. تزریق چربی با پر کردن نواحی خالی صورت باعث از بین رفتن چین و چروک‌های پوست شده و به چهره شما دوباره زیبایی و جوانی را هدیه می‌دهد.

بنا به دلایل مختلفی مانند افزایش و کاهش وزن، بیماری‌های مختلف، استرس، افزایش سن، کمبود مواد مغذی پوست فرد دچار شلی و افتادگی می‌شود. این شلی و افتادگی تأثیر بسیار بدی بر چهره فرد دارد. در حقیقت باعث می‌شود سن فرد بیشتر دیده شود. تزریق چربی با پر کردن نواحی خالی باعث می‌شود چهره شما باز دوباره به حالت اولیه در روزهای جوانی بازگردد.

به همین دلیل تزریق چربی به صورت در بین همه افراد اعم از خانم و آقا محبوبیت زیادی دارد. البته بسیاری از افراد به طور ژنتیکی صورت لاغری دارند و می‌خواهند صورت آن‌ها اندکی تپل‌تر شود. تزریق چربی مناسب‌ترین انتخاب برای این افراد است. علاوه بر این بعضی از افراد از عدم تقارن در دو طرف صورت رنج می‌برند که تزریق چربی به صورت می‌تواند تا حدود زیادی این نقص را برطرف نماید.

تزریق چربی به صورت چگونه است؟

تزریق چربی به صورت چگونه است؟
تزریق چربی به صورت چگونه است؟

فرآیند تزریق چربی به صورت تقریباً حدود نیم ساعت به طول می‌کشد. این زمان تا حد زیادی به مقدار چربی استخراج شده و مقدار چربی تزریقی به پوست بستگی دارد. در روش تزریق چربی به زیر پوست، ابتدا ناحیه مورد نظر توسط پزشک برای استخراج چربی مشخص می‌شود. سپس منطقه مورد نظر توسط مواد مخصوصی استریلیزه شده و با استفاده از مواد مخصوصی بی حس می‌شود.

معمولاً چربی از نقاطی مانند ران، شکم و کلاً نواحی که دارای چربی زیاد است استخراج می‌شود. بعد از استخراج چربی، این چربی فرآوری می‌شود و موادی مانند خون، مواد زائد از چربی‌ها جدا می‌شود و چربی به صورت خالص درمی‌آید. برای استخراج چربی خالص از دستگاه سانتریفوژ استفاده می‌شود.

سپس چربی آماده شده به ناحیه مورد نظر که از قبل توسط مواد مخصوصی استریلیزه شده تزریق می‌شود. معمولاً تزریق چربی بی عارضه است؛ زیرا چربی از بدن خود فرد استخراج می‌شود و طی فرآیند خاصی پس از خالص‌سازی وارد بعد می‌شود.

دوره نقاهت تزریق چربی بسیار کوتاه است. بعد از تزریق چربی فرد باید از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کند. آنچه در طول مدت تزریق و استخراج چربی مهم است میزان استخراج و تزریق چربی است. قطعاً هرچه میزان تزریق چربی بیشتر باشد زمان بیشتری مورد نیاز است.

تزریق چربی به گونه

داشتن گونه‌های برجسته و زیبا از مهم‌ترین عوامل زیبایی هر فرد است. این روزها بسیاری از افراد، برای افزایش بیشتر زیبایی صورت خود اقدام به استفاده از انواع روش‌های زیبایی برای گونه‌های خود می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین این روش‌ها داشتن گونه‌های زیبا تزریق چربی است. میزان تزریق چربی تا حد زیادی به میزان برجستگی گونه‌ها بستگی دارد. دوره نقاهت تزریق چربی بسیار کوتاه است و افراد به سرعت به زندگی روزمره برمی‌گردند.

معمولاً پزشک توصیه‌های در مورد آرایش و استفاده از بعضی از داروها بعد از تزریق چربی پیشنهاد می‌دهد که باید برای افزایش سرعت بهبودی رعایت شود. استفاده از حمام و سونا نیز باید با تائید و نظر پزشک باشد.

تزریق چربی به صورت از آن دسته کارهای زیبایی است که اثر آن دقیقاً بعد از تزریق قابل مشاهده است. کبودی‌های اطراف محل تزریق بعد از چند روز معمولاً از بین می‌روند. کاشت گونه از آن دسته کارهای زیبایی است که تا حد زیادی باعث جوانسازی صورت شما می‌شود. پس اگر به دنبال یک تغییر اساسی در چهره خود هستید تزریق چربی به گونه را در اولویت خود قرار دهید.

تزریق چربی به باسن

این روزها داشتن باسن گرد و برزیلی بسیار در بین خانم‌ها مد شده است. تزریق چربی به باسن برای داشتن این نوع از باسن محبوبیت زیادی دارد. در این روش از پروتز استفاده نمی‌شود. چربی بدن خود فرد به میزان زیاد استخراج شده و بعد از انجام یکسری کار مانند دفع مواد زائد و خون به ناحیه باسن تزریق می‌شود. چربی معمولاً از ناحیه شکم، پهلو، ران استخراج می‌شود. معمولاً ماندگاری تزریق چربی نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. برای تزریق چربی به باسن همانطور که گفتیم چربی از ناحیه مورد نظر استخراج شده و بعد از اینکه به حالت خالص درآمد با ایجاد 3 تا 5 برش کوچک چربی از نواحی مختلف به باسن تزریق می‌شود.

تزریق چربی به ناحیه باسن معمولاً به بیهوشی نیاز دارد. معمولاً پزشکان مقدار بیشتری از چربی را به ناحیه باسن تزریق می‌کنند زیرا این احتمال را می‌دهند که بعد از تزریق و جراحی مقداری از چربی جذب بدن فرد شود و باسن آن شکل دلخواه را نداشته باشد. استفاده از تزریق چربی برای باسن از مناسب‌ترین روش‌ها برای کسانی است که تمایلی به انجام پروتز ندارند و دخانیات مصرف نمی‌کنند. معمولاً هرچه افتادگی باسن کمتر باشد نتیجه کار بهتر درمی‌آید.

تزریق چربی به زیر چشم

اگر شما تمام کارهای زیبایی برای داشتن صورتی زیبا انجام دهید ولی دور چشم تیره، کبود و یا دارای گودی داشته باشید اصلاً زیبایی شما به چشم نمی‌آید. گودی زیر چشم از بزرگترین مشکلاتی است که این روزها بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. این گودی می‌تواند به علت ژنتیک، استرس و یا بیماری باشد.

گودی دور چشم از بزرگترین عواملی است که باعث می‌شود دور چشم شما و کلاً چهره شما بسیار خسته به نظر برسد. تزریق چربی به پلک و زیر چشم به صورت جراحی انجام می‌شود. انجام این عمل باعث رفع تیرگی دور چشم، رفع چین و چروک‌های دور چشم، از بین بردن گودی زیر چشم، رفع پف زیر چشم، رفع نازکی و فرورفتگی‌های اطراف دور چشم می‌شود.

همچنین تزریق چربی به زیر چشم بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها مانند توکشیدگی پلک و فلج صورت را درمان می‌کند.

تزریق چربی به سینه

بسیاری از خانم‌ها داشتن سینه‌های بزرگ و سفت را عامل زیبایی می‌دانند. این مسئله نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان برای همه خانم‌ها محبوبیت دارد. در گذشته از پروتز برای زیبایی سینه‌ها استفاده می‌شده است.

اما این روزها بیشتر از تزریق چربی برای زیبایی سینه‌ها استفاده می‌شود. این روزها تزریق چربی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی سینه است. تزریق چربی به سینه مانند تمام روش‌های زیبایی باعث لیفت سینه می‌شود. بسیاری از افرادی که دارای سینه‌های کوچک هستند می‌توانند با تزریق چربی به حجم دلخواه در سینه‌های خود دست یابند. چون چربی استخراج شده برای تزریق از بدن خود فرد است، معمولاً هیچگونه عوارض ندارد.

فرایند جراحی به گونه‌ای است که ابتدا برش‌های ریزی را در ناحیه سینه ایجاد می‌کنند. سپس از طریق این برش‌ها چربی‌ها را به زیر پوست تزریق می‌کنند. بعد از پایان جراحی و بهبود زخم‌ها هیچگونه اثر زخم بر روی پوست باقی نمی‌ماند؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید نگران زخم و جای زخم باشید. در ضمن تزریق چربی از آن دسته کارهایی زیبایی است که دور نقاهت کوتاه دارد.

تزریق چربی به لب

داشتن لب‌هایی زیبا از بزرگترین آرزوهای هر خانمی است. لب در زیبایی صورت نقش بسزایی دارد. این روزها انواع مدل‌ها مختلف لب مانند روسی، قلوه‌ای، قلبی و… در بین خانم‌ها باب شده است. برای تزریق لب دو روش وجود دارد: تزریق ژل و تزریق چربی. این روزها از تزریق چربی بیشتر برای لب‌ها استفاده می‌شود زیرا چربی استخراج شدن متعلق به بدن خود شخص است و هیچ نوع عارضه‌ای ندارد. از سویی ماندگاری تزریق چربی این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار بیشتر است. برای تزریق چربی به لب ابتدا باید یک کلینیک معتبر با پزشکان متخصص را انتخاب کنید.

سپس با مشاهده نمونه کارها و همچنین نظر و سلیقه و خود و پزشک مدل لب را انتخاب کنید. در مرحله بعد پزشک چربی لازم را از نقاط مختلف بدن شما مانند ران و یا شکم استخراج می‌کند. پس از تصفیه چربی و رفع مواد زائد با استفاده از سوزن‌های مخصوصی چربی به داخل لب‌ها تزریق می‌شود. هرچه سوزن مورد استفاده برای تزریق نازک‌تر باشد، درد کمتری متوجه شما خواهد شد.

تزریق چربی به واژن

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ازدواج داشتن یک رابطه زناشویی باکیفیت است به نحوی که رضایت زوجین تأمین شود. داشتن ناحیه تناسلی زیبا عاملی مؤثر در داشتن رابطه زناشویی موفق است. در حقیقت نداشتن ناحیه تناسلی زیبا از مهم‌ترین عوامل دلسرد کننده مردان در رابطه جنسی است. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های زیادی برای زیبایی ناحیه تناسلی ابداع شده است. از جدیدترین روش‌های زیبایی واژن تزریق چربی است.

این روش به خاطر جوانسازی واژن محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها دارد. در ناحیه خارجی واژن خانم‌ها ناحیه‌ای به نام لابیاماژورها وجود دارد. با افزایش سن و انجام زایمان این نواحی چربی خود را از دست می‌دهند و شکل ظاهری واژن تغییر می‌کند. از دست دادن چربی ناحیه واژن معمولاً در خانم‌های بالای 40 سال اتفاق می‌افتد و موجب کاهش اعتماد به نفس خانم‌ها در رابطه جنسی می‌شود.

تزریق چربی به واژن به خانم‌ها کمک می‌کند تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را پیدا کنند. از مهم‌ترین مزیت‌های جوانسازی واژن می‌توان به جوان شدن واژن، تحریک کلاژن‌سازی بافت واژن، افزایش حجم لابیاماژور، جوانسازی واژن، افزایش اعتماد به نفس، افزایش رابطه زناشویی، داشتن واژنی زیبا اشاره کرد.

تزریق چربی به دست

افزایش سن و یا کاهش شدید وزن باعث می‌شود بافت چربی دست کاهش یابد. کاهش چربی دست از مهم‌ترین عواملی است که دست‌ها را پیر و مسن نشان می‌دهد. برای اینکه دوباره دست‌هایی جوان و شاداب داشته باشید باید زیرپوست دست شما پر شود. برای پر کردن دست معمولاً از چربی خود بدن فرد استفاده می‌شود زیرا چربی بدن فرد معمولاً عوارض کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به دست به این بخش مراجعه کنید.

این روزها تزریق چربی از پرطرفدارترین راه‌های جوان کردن دست است. در حقیقت پوست دست به خاطر، از دست رفتن چربی و نازک شدن پوست دچار چروک و شبیه دست‌های افراد مسن می‌شود. تزریق چربی باعث از بین رفتن این مشکل و جوان کردن پوست‌ها می‌شود.

مانند سایر روش‌های تزریق چربی، ابتدا چربی از بدن خود فرد استخراج می‌شود و بعد از پالایش چربی و رفع خون و مواد زائد، این چربی خالص به دست‌ها تزریق می‌شود. روش تزریق چربی دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد و فرد بعد از تزریق چربی با رعایت توصیه‌های پزشک می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد.

منبع: drlaghari.com