خشکشویی به فرآیند تمیز کردن لباس ها و پارچه ها با استفاده از یک حلال شیمیایی بدون آب یا توسط مقدار آب کم اطلاق می شود . هنگام تمیز کردن سطح پارچه توسط خشکشویی مانند شستشو در ماشین لباسشویی آب به الیاف پارچه نفوذ نمی ‌کند.
از این روش معمولاً برای تمیز کردن لباس ها و پارچه هایی استفاده می شود که توسط آب به خوبی تمیز و لکه گیری نمی شوند . به عنوان مثال ، لباس ها یا پارچه های پشمی با آب آمیخته نمی شوند .همچنین انواع مختلفی از لکه ها نیز وجود دارند که با آب و مواد شوینده معمولی پاک نمی شوند در این صورت استفاده از خشکشویی ایده‌آل است .
این  فرایند کیفیت مطلوب بسیاری از پارچه ها را حفظ نموده و به جلوگیری از جمع شدن یا کشیدگی پارچه نیز کمک می کند . همچنین زمانبر بودن شستشوی لباس ها با دست را برطرف می کند.
به عبارت دیگر می توان گفت در فرایند خشکشویی، به جای استفاده از آب و مواد شوینده از حلال های شیمیایی استفاده می شود که آلودگی و لکه های موجود بر روی پارچه را از بین می برد.

مواد مورد استفاده در خشکشویی ها از دیرباز تا کنون

خشک شویی کردن پارچه ها و لباس ها از زمان رومیان انجام می شده است . در آن زمان از آمونیاک برای تمیز کردن رداهای پشمی استفاده می‌شد تا از چروک شدن آنها در معرض آب داغ جلوگیری شود. به مرور زمان پاک کننده ها به سمت حلال های مبتنی بر نفت مانند بنزین و نفت سفید رفتند که ثابت شد این گونه پاک کننده ها بسیار قابل اشتعال بوده و استفاده از آن ها خطرناک است.
در دهه 1930 برای خشکشویی لباس ها شروع به استفاده از پروکلرواتیلن شد . این حلال کلردار بسیار موثر بوده و امروزه در بسیاری از پاک کننده های تجاری وجود دارد، اما این حلال شیمیایی به عنوان حلال های سرطان زا برای انسان طبقه بندی می شود.
در دهه ۱۹۹۰ آژانس حفاظت از محیط زیست در ایالات متحده شروع به تنظیم مواد شیمیایی خشکشویی و تشویق پاک کننده های تجاری به استفاده از حلال های ایمن تر و سازگارتر با محیط زیست کرد.
خشکشویی سبز بر اساس سیستم شوینده دی اکسید کربن و دستگاه‌های است که فشار وارد می کند تا دی اکسید کربن مایع را از پارچه رد نموده و کثیفی های آن را پاک کند . از آنجایی که در این فرایند هیچ حرارتی وجود ندارد آن را برای پارچه ها ملایم تر می کند.
موادی که به عنوان حلال در خشکشویی مورد استفاده قرار می گیرند جدا از محلول ها و فرایندهای خشکشویی هم به عنوان پاک کننده و هم به عنوان عامل چربی زدایی در صنعت استفاده می‌شوند.

خشکشویی حباب ، راه حل فوری و با کیفیت شستشوی لباس در تهران
خشکشویی حباب ، راه حل فوری و با کیفیت شستشوی لباس در تهران

مزایای خشکشویی شامل چیست؟

ویژگی اصلی خشکشویی جلوگیری از آسیب ناشی از شستشوی پارچه یا لباس توسط آب است. در این روش لباس ها بدون چروکیدگی ، تغییر شکل و با محافظت از رنگ آنها تمیز شده و اتوکشی آنها آسان می شود .
خشکشویی می ‌تواند انواع لکه و چربی را به راحتی از روی لباس یا پارچه حذف نموده و این روش برای تمیز کردن انواع پارچه هایی مناسب است که برای شستشو با آب مناسب نیستند و بدون تغییر شکل الیاف پارچه و حفظ رنگ اصلی الیاف طول عمر لباس را افزایش می‌ دهد.
بنابراین می توان مزایای خشکشویی را در سه مورد خلاصه کرد که شامل تمیز کردن راحت پارچه و صرفه جویی در زمان و انرژی، توانایی حذف لکه های قوی و محافظت از الیاف لباس می باشد.
این روش برای از بین بردن لکه های عمیق که به عمق الیاف پارچه نفوذ کرده‌اند و استفاده از مواد شوینده استاندارد برای آنها بی اثر است بسیار موثر است.
با توجه به اینکه لکه‌های غذا و نوشیدنی ، آسیب بیشتری به پارچه لباس ها وارد می کند و این لکه ها به مرور زمان باعث از دست رفتن رنگ اصلی پارچه می‌شوند، با استفاده از فرآیندهای خشکشویی به سادگی می توان این لکه ها را برطرف نموده و از خرید یک لباس جدید بی نیاز شد.
به لطف خشکشویی همچنین شستن محصولات نساجی خانگی، لباس شب، کت شلوار، لباس هایی با جنس پلی استر پشمی و نخی و حتی لباس عروس و بسیاری از انواع لباس ها که به صورت معمول امکان شستشوی آنها وجود ندارد و ممکن است پارچه لباس ها با قرار گرفتن در معرض آب و مواد شوینده تغییر شکل بدهند بدون تغییر شکل آنها امکان پذیر است.

خشکشویی در تهران با خشکشویی آنلاین حباب

یکی از مهمترین مزیت های خشکشویی در کلانشهر ها ، صرفه جویی در زمان است . بدون شک تنها گزینه در شستشوی انواع لباس در تهران  با بالاترین کیفیت ، سپردن آنها به خشکشویی است .
برخلاف گذشته برای رساندن البسه به مراکز خشکشویی و اتوشویی ، نیازی به رفتن و ماندن در ترافیک و اتلاق وقت نیست .
خشکشویی در تهران ، تنها با چند کلیک و تماس ، میسر است . در محل تحویل گرفته شده و در محل تمیز و اتو شده تحویل داده می شود . در کمترین زمان و بهترین کیفیت !
خشکشویی آنلاین ، از رایج ترین خدمات اینترنتی و در دسترس همه است . خشکشویی حباب ، یکی از قویترین مراکز خشکشویی در چیتگر است که طی سالها ، انواع خدمات خشکشویی ، اتوشویی و مبل شویی را ارائه می دهد .
تلفن ویژه :   91092732 – 021
وبسایت  www.hobabb.com