معروف‌ترین سایت فروشگاهی ایران، دیجی کالا بوده و  قطعا هر خانواده‌ای حداقل تجربه یک بار خرید از دیجی کالا را داشته‌اند. دیجی کالا روزانه بیش از 5 میلیون بازدیدکننده داشته و دارای دسته بندی‌های مختلف بوده که توسط چند هزار فروشنده درون این سایت به فروش می‌رسد.
اولین بار در سال 1385 دو برادر به نام‌های حمید و سعید محمدی این شرکت را راه اندازی کردند و در ابتدا تنها 5 کارمند در این شرکت کار می‌کردند و پس از آن در سال 1392 این تعداد به 200 نفر رسید و همین‌طور تا سال 1397 این تعداد به 2200 نفر افزایش پیدا کرد. این شرکت بر پایه یک اعلام رسمی در سال 1397 اعلام کرد که کالاهای ممنوعه و اقلام منشوری و مغایر با شئونات اسلامی را درون این سایت به فروش نخواهد رساند.
از جمله جدیدترین اقدام دیجی کالا، معرفی سرویس جدیدی به نام “دیجی کالا جت” بوده که در تابستان سال 1400 معرفی شد و شامل سفارش‌های سوپرمارکتی مشتریان بدون هزینه ارسال و قرار گیری آنها در اختیار مشتریان با سرعت بالا است. در ابتدا تنها شهرهای بزرگ تحت پوشش این سرویس بوده‌اند و قرار است در آینده سایر شهرها نیز به این سرویس مجهز شوند.

دیجی کالا چگونه شکل گرفت و توانست به موفقیت امروز دست یابد؟
دیجی کالا چگونه شکل گرفت و توانست به موفقیت امروز دست یابد؟

آشنایی با شکل گیری دیجی کالا

شکل گیری این فروشگاه بزرگ از آنجایی آغاز شد که برادران محمدی علاقه‌مند به عکاسی بودند و قصد خرید یک دورین حرفه‌ای را داشتند اما متاسفانه اطلاع دقیقی از دوربین‌ها نداشتند، به همین دلیل به جستجو در سایت‌های ایرانی در خصوص خرید دوربین حرفه‌ای گشتند و هیچ سایت مناسبی را پیدا نکردند، به همین دلیل به جستجو در سایت‌های خارجی گشته و دوربین مورد نیاز خود را پیدا کرده و به جهت خرید آن به خیابان جمهوری رفتند و دوربین در نظر داشته را خریداری کردند.
آنها پس از تست دوربین متوجه شدند که دوربین دارای یک مشکل بوده چون نمی‌توانست تصاویر خوبی را عکسبرداری کند اما دقیقا نمی‌دانستند که مشکل از چیست. پس از برخورد با این مشکل متوجه شدند که اشکال از لنز دوربین بوده و نیاز به تعمیر دارد. این اتفاق باعث 2 تجربه مهم و متفاوت در زندگی آنها شد. تجربه اول که خوشایند بود این بود که توانسته بودند اطلاعات مفیدی را از طریق اینترنت پیدا کرده و تجربه دوم که از قضا ناخوشایند بود خرید محصول به شکل سنتی و قادر نبودن خرید به صورت اینترنتی بود.
پس از این رخداد آنها توانستند به خوبی متوجه یک مشکل اساسی در داخل کشور شوند و آن ممکن نبودن خرید اینترنتی در داخل کشور بود. این ایده باعث شد جرقه‌ای در ذهن آنها شکل گیرد که اگر یک فروشگاه اینترنتی در داخل کشور وجود داشته باشد که بتواند با ارائه اطلاعات مفید، منجر به خرید اینترنتی و صرفه‌جویی در بسیاری از هزینه‌های اضافی به جهت رفت‌و‌آمد و اتلاف وقت افراد شود، بسیار خوب خواهد بود.

نظرات برخی از کاربران در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

نظر کلی برخی از مشتریان دیجی کالا به شرح زیر است:

  • “بهترین سایت فروش اینترنتی ایرانی با فاصله بسیار زیاد “
  • “تا به امروز هربار کالایی را مرجوع کردم پول را برگشت دادند”
  • “با وجود برخی مشکلات اما همچنان جزو سایت‌های خوب اینترنتی است.”
  • “با اینکه، گاهی وقت‌ها خریدهایم به طور ایده‎ال به دستم نمیرسند، اما همچنان به نظرم بهترین فروشگاه اینترنتی است.”
  • “خرید نسبتا خوبی بود”
  • “بسته سالم و به موقع به دستم رسید.”

اگر برای اطلاع از تجربه خرید سایر فروشگاه های اینترنتی کنجکاو هستید و می خواهید قبل از خرید اطلاعات لازم را داشته باشید و خریدی مطمئنی تجربه کنید، کافیست به matority سر بزنید.