بعد از کاشت ابرو چه روغنی و دارویی استفاده کنیم؟
بعد از کاشت ابرو چه روغنی و دارویی استفاده کنیم؟

یکی از ملاک‌های جذابیت چهره هم در خانم‌ها و در آقایان، ابروهای زیبا و حالت‌دار است. در گذشته ابروهای نازک بسیار طرفدار داشت و امروزه ابروهای پرپشت عکس روی جلد مجلات زیبایی شده است. ریزش ابروها یا بی‌حالت بودن آن‌ها ممکن است تاثیرات ناخوشایندی روی زیبایی و شادابی چهره افراد بگذارد. یا حتی ممکن است افرادی در یک حادثه تصادف، آتش‌سوزی و… قسمتی از ابروی خود را از دست بدهند. در سال‌های گذشته شاید تنها راه برای درمان و حالت دادن به ابروها و حتی پرپشت کردن آن‌ها تاتو و هاشور بود. اما این روش‌ها چهره را از حالت طبیعی خارج می‌کنند و ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشند. پس کاشت ابرو به‌عنوان یک راه‌حل موثر با نتیجه‌ای تضمینی و دائمی ارائه شد که در آن موها از پشت سر برداشته شده و با حالت دلخواه روی ابروها کاشته می‌شوند. اگر شما هم چنین درمانی انجام داده باشید، باید خیلی از ابروهای خود مراقبت کنید و به تقویت آن‌ها بپردازید. در این مقاله راه‌های تقویت ابرو بعد از کاشت را به شما توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تقویت ابرو بعد از کاشت

بعد از کاشت ابرو باید مراقبت‌های ویژه‌ای از ابروهای خود داشته باشید تا بتواند در سریع‌ترین زمان بهترین نتیجه را به دست آورید. استفاده از راه‌های تقویت ابرو می‌تواند در این راه به شما کمک کند. با انجام کارهای زیر می‌توانید ابروهای خود را بعد از کاشت تقویت کنید:

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن‌هایی است که برای تقویت ابروها و موها مانند معجزه عمل می‌کند. بعد از کاشت ابرو هم بهترین زمان است تا استفاده از آن را امتحان کنید. البته در روزهای ابتدایی کاشت ابرو به هیچ عنوان نباید دست به ابروهای خود بزنید. پس وقتی ابروهای شما استحکام کافی را به دست آوردند، یعنی بعد از گذشت ۶ ماه از کاشت ابرو می‌توانید با خیال راحت با استفاده از روغن نارگیل ابروهای خود را ماساژ دهید و از مزایای روغن نارگیل برای تقویت ابروهایتان بهره ببرید.

استفاده از روغن بادام

از دیگر روغن‌های مفید برای تقویت ابروها و موها روغن بادام تلخ است. روغن بادام را هم می‌توانید مانند روغن نارگیل روی ابروهای خود ماساژ دهید تا از نتایج شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید. با ماساژ ابروها با روغن بعد از ماه ششم، به بهبود گردش خون در ابروها کمک می‌کنید. با این کار مواد مغذی از طریق خون به ریشه‌ها رسیده و آن‌ها را تقویت می‌کنند.

استفاده از روغن رزماری

بعضی از روغن‌ها به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان در رشد و تقویت ابروها بسیار موثر هستند و گردش خون را در ناحیه ابروها افزایش می‌دهند. روغن رزماری یکی از گیاهان دارویی است که ماساژ دادن ابروها با آن بعد از کاشت ابرو بسیار توصیه می‌شود. معمولا توصیه می‌شود روغن رزماری با یک روغن دیگر مانند روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید، سپس روی ابروها ماساژ دهید. همان‌طور که می‌دانید بعد از کاشت ابرو، ناحیه تحت‌درمان ممکن است پوسته پوسته و خشک شود. پس استفاده از این روغن‌ها بعد از کاشت علاوه بر تقویت ابروها، در جلوگیری از خشک شدن پوست هم بسیار موثر است.

استفاده از روغن رزماری
استفاده از روغن رزماری

استفاده از ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یکی از پمادهای معروف برای تقویت موها و ابروها است که احتمالا اسم آن را زیاد شنیده‌اید. این دارو که به‌صورت محلول است و موضعی استفاده می شود، دارای درصدهای دو و پنج است. در بیشتر مواقع ماینوکسیدیل دو درصد برای ابروها استفاده می‌شود. اما نکته مهم اینجا است که تحت هیچ شرایطی نباید بدون تجویز پزشک از این محلول استفاده کنید. چون در بعضی از مواقع باعث ریزش شدید ابروها و موها می‌شود. برای استفاده از آن باید مقدار مشخصی از آن را روی ابروهای خود قرار دهید و چند دقیقه به‌طور کامل ماساژ دهید.

استفاده از سرم‌های ابرو

سرم‌های زیادی در بازار وجود دارند که برای تقویت ابروها و موها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعد از کاشت ابرو ممکن است پزشک برای شما سرم ابرو تجویز کند تا ویتامین‌های مورد نیاز ابروهای خود را از این طریق تامین کنید. همچنین ماساژ دادن و استفاده از سرم‌های ابرو می‌تواند گردش خون را در ابروها بیشتر کرده و در رشد آن‌ها موثر باشد. در ماه‌های ابتدایی استفاده از سرم روی ابروها باید به صورت ضربه‌ای باشد و بعد از گذشت چند ماه می‌توانید مانند روغن‌ها، سرم را هم روی ابروهای خود ماساژ دهید. البته نحوه استفاده از هر کدام از سرم‌ها یا تقویت‌کننده‌های ابرو ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

تغذیه درست

تغذیه درست و اصولی در طول زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما در دوران بعد از کاشت به شکل ویژه‌تری به تغذیه خود توجه کنید و یک رژیم غذایی کامل برای خود بسازید. در این زمان باید آب کافی بنوشید تا بدنتان بهترین عملکرد را داشته باشد و از عوارض کاشت ابرو در امان باشید.

کلینیک صدف در ارتباط با اهمیت تغذیه بعد از کاشت ابرو می‌گوید: «تغذیه سالم برای رشد موهای ابرو بسیار مهم است. مصرف پروتئین و ویتامین‌های کافی و استفاده از میوه و سبزیجات فراوان در رژیم غذایی می‌تواند در رشد و تقویت ابرو بعد کاشت موثر باشد. معمولا بعد از کاشت ابرو قرص‌های تقویتی توسط پزشک تجویز می‌شوند.»

مصرف مکمل ها و ویتامین ها

تغذیه درست تنها تا حدودی می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. در بعضی از مواقع ویتامین‌ها و مواد مغذی کافی یا در رژیم غذایی وجود ندارند یا تنها از طریق غذا جذب بدن نمی‌شوند. در این مواقع پزشک شما ممکن است برایتان ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی تجویز کند تا کمبود بدن شما جبران شود. پس توصیه می‌کنیم استفاده از این مکمل‌ها و ویتامین‌ها را جدی بگیرید. فولیک اسید، ویتامین B، امگا ۳ و … از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌هایی هستند که ممکن است پزشک برای شما تجویز کند.

کلام آخر

با کمک کاشت ابرو می‌توانید جای خالی ابروهای خود را پر کنید یا به ابروهایتان حالت دلخواهی بدهید. نتیجه این روش تا همیشه ماندگار است و کاملا طبیعی است. چون موهایی از جنس و رنگ موهای خودتان کاشته می‌شود. مراجعه به کلینیک معتبر و انجام کاشت توسط پزشک ماهر تنها یک عامل برای رسیدن به نتیجه‌ای عالی است. بعد از کاشت ابرو هم باید مراقب ابروهایتان باشید و آن‌ها را تقویت کنید. شما از چه راهی برای تقویت ابروهایتان استفاده می‌کنید؟ تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.