تمیز کردن صفحه تلویزیون ال ای دی یک اصل مهم در نگهداری و افزایش عمر این دستگاه ها می باشد . صفحه تلویزیون باید تمیز و عاری از گرد و خاک یا هرگونه لکه ای باشد که ممکن است دید را تار کند ، زیرا نمایشگر تلویزیون یکی از حیاتی ترین بخش های این دستگاه ها می باشد.

هر چند وقت یکبار باید صفحه تلویزیون خود را تمیز کنید؟

تمیز کردن صفحه تلویزیون ال ای دی یکی از مواردی است که باید حداقل هر دو یا سه هفته یکبار آن را انجام دهید . اما در انجام این کار توجه ویژه‌ای به صفحه نمایش داشته باشید ،زیرا اگر تلویزیون خود را به طور مرتب تمیز کنید همیشه کاملاً نو به نظر رسیده و تصاویر به صورت روشن ، واضح و رنگارنگ نمایش داده می شوند.
با در نظر گرفتن این موارد راه هایی برای انجام یک تمیزکاری فوق العاده وجود دارد. متاسفانه همه نمی دانند که چگونه باید دستگاه خود را به طور موثر تمیز کنند و بسیاری از افراد فکر می ‌کنند با استفاده از یک حوله مرطوب شده در آب باید این کار را انجام دهند ، اما این باور اشتباه است . زیرا صفحه نمایش تلویزیون بسیار حساس بوده و باید با مراقبت زیاد  نظافت شود . همچنین باید در هنگام انجام این کار باید دستگاه را در برابر آسیب فیزیکی محافظت نمود.
اگرچه تمام تلویزیون ها صدا و تصاویر را پخش می‌کنند اما  با توجه به اینکه دستگاه های تلویزیون ساخت متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند بنابراین رویکرد تمیز کردن آنها نیز باید متفاوت باشد.

راهنمای تمیز کردن صفحه تلویزیون های ال ای دی

  1. مطالعه کتابچه راهنمای دستگاه

همه تجهیزات الکترونیکی با کتابچه راهنما ارائه می شوند که در این کتابچه اطلاعات کافی در مورد نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه برای کاربر توضیح داده شده است . این مسئله در مورد تلویزیون های ال ای دی نیز صدق می کند، بنابراین پس از خرید دستگاه و نصب آن در خانه با مطالعه دفترچه راهنما می توانید درک بیشتری در مورد نحوه مراقبت از تلویزیون در خانه، محل کار یا هر جایی که از آن استفاده می کنید بدست آورید. خواندن کتابچه راهنمای تلویزیون بسیار مهم است، زیرا سازندگان مختلف تلویزیون رویکردهای متفاوتی برای تمیز کردن دستگاه های خود ارائه می دهند که با عمل بر طبق این دستورالعمل ها عمر دستگاه افزایش می‌یابد.

  1. تلویزیون خود را خاموش کنید.

قبل از آنکه کار تمیز کردن تلویزیون ال ای دی را شروع کنید ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. پس از انجام این کار به دستگاه زمان بدهید تا کاملا خنک شود . این زمان برای تلویزیون های ال ای دی ۲ تا ۵ دقیقه می باشد.

  1. از یک پارچه میکرو فیبر برای تمیز کردن صفحه تلویزیون ال ای دی استفاده کنید.

توصیه دیگری که در خصوص تمیز کردن صفحه تلویزیون باید به آن توجه کنید این است که هرگز از دستمال کاغذی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون خود استفاده نکنید. استفاده از دستمال کاغذی یا حوله های کاغذی به خصوص زمانی که خیس و مرطوب شده اند باعث ایجاد لکه هایی بر روی صفحه نمایش می‌ شوند. استفاده از دستمال کاغذی برای صفحه ال ای دی تلویزیون مضر نیز است.
پارچه های میکروفیبر برای پاک کردن صفحه ال ای دی تلویزیون بهترین گزینه هستند. این پارچه‌ها به‌ سادگی لکه ها و گرد و غبار را از بین برده و پرز نیز برجای می گذارند. توجه داشته باشید که برای استفاده از این پارچه ها برای پاک کردن تلویزیون کافی است آنها را با حرکت دایره ای روی سطح  صفحه دستگاه خود بکشید.

5 نکته برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی

  1. اجتناب از مواد شیمیایی مضر

برای پاک کردن صفحه نمایش ال ای دی استفاده از مواد شیمیایی ممنوع است ، زیرا مواد شیمیایی می‌ توانند به این صفحه نمایش آسیب بزنند. صفحه نمایش های ال ای دی بسیار حساس و شکننده هستند و باید از اعمال مواد شیمیایی بر روی آنها اجتناب شود . همچنین باید از اعمال پدهای ساینده نیز اجتناب شود ، زیرا استفاده از آنها ممکن است منجر به خراش صفحه و آسیب پوشش ضد تابش دستگاه با گذشت زمان شود.
توجه داشته باشید که از اسپری کردن آب یا مواد شوینده بر روی صفحه تلویزیون نیز اجتناب کنید و هنگام پاک کردن صفحه دستگاه این کار را به آرامی انجام دهید زیرا در صورت فشار ممکن است صفحه نمایش تلویزیون بشکند.

  1. از سواب پنبه‌ای برای پاک کردن گوشه ها و نزدیک لبه های نمایشگر استفاده کنید.

پارچه میکروفیبر نمی ‌تواند بطور کامل گوشه ها و نزدیک به لبه‌های نمایشگر را پاک کند و در صورتی که که این لبه ها تمیز نشوند گرد و غبار ابتدا در این قسمت ها جمع شده و پس از مدتی باعث ایجاد لکه و خراب شدن صفحه نمایش می شوند و ممکن است کیفیت تصویر نمایش داده شده توسط تلویزیون پایین بیاید.
برای تمیز کردن موثر لبه ها و گوشه ها از سواب هاب پنبه ای استفاده کنید. سواب پنبه ای را به آب آغشته نموده و با کشیدن آنها به گوشه‌های تلویزیون کثیفی ها را تمیز کنید و این کار را برای چهار گوشه دستگاه انجام دهید. در مورد لبه ها سواب را بطور سیستماتیک بالا و پایین بکشید.

امداد تی وی مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون سامسونگ  در تهران

در صورتی که برای تعمیر تلویزیون سامسونگ خود نیاز به مرکزی معتبر با امکان تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل دارید  می توانید با امداد تی وی تماس بگیرید. این مرکز دارای بیش از ۳۰ سال سابقه و تجربه کاری در زمینه تعمیر انواع مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون بوده و می تواند مشکلات دستگاه را به سادگی برطرف کند.
تعمیر تلویزیون سامسونگ در شهریار ، تعمیر تلویزیون سامسونگ در شهر قدس و تعمیر تلویزیون سامسونگ در شهرری ، از مهمترین خدمات امداد تی وی است. تعمیر تلویزیون در امداد تی وی با گارانتی و تعرفه ای اتحادیه، انجام می شود.

۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲ – ۶۶۹۷۱۲۱۲ -۰۲۱
www.emdadtv.com