نکات طلایی برای بهترین فنگ شویی اتاق خواب
نکات طلایی برای بهترین فنگ شویی اتاق خواب

ممکن است در مورد فنگ شویی و مزایای استفاده از آن در خانه خود برای ایجاد فضایی آرام تر شنیده باشید. فواید آن به بهترین وجه در اتاق خواب شما احساس می شود، جایی که برای استراحت به آنجا می روید.

ممکن است متوجه نشوید که چگونه این هنر باستانی می تواند به خواب شما کمک کند. اما می تواند کل محیط خواب شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد.

آیا به دنبال ایجاد جریان بهتر با چیدمان سرویس خوابِ اتاق خواب خود هستید؟ تصور می شود که اتاق خواب فنگ شویی باعث بهبود خواب، شادی و سلامت کلی فرد می شود.

به عنوان یکی از اتاق‌هایی که بیشترین زمان را در آن می‌گذرانیم. توجه به نحوه چیدمان اتاق‌خواب‌هایمان اهمیت ویژه‌ای دارد. اتاق خواب مهمترین اتاق خانه در فلسفه فنگ شویی است زیرا چیدمان مناسب می تواند تضمین کند که خواب کافی داریم.

فنگ شویی را کشف کنید که چگونه چیدمان مبلمان اتاق خواب فنگ شویی امتحان شده و مورد اعتماد ما می تواند برای شما مفید باشد .

فنگ شویی چیست؟

شاید بپرسید فنگ شویی چیست؟ در لغت به معنای باد و آب است. این عناصر با سلامتی و ثروت همراه هستند. هنر فنگ شویی که در اصل در چین مشتق شده و اجرا می شود، در سراسر جهان اجرا می شود. از چیدمان فضا و اشیا در محیط به گونه‌ای است که گفته می‌شود هماهنگی و تعادل حاصل می‌شودفنگ شویی یک منطقه هماهنگ ایجاد می کند که گفته می شود از سلامت، رفاه و شادی حمایت می کند.

فنگ شویی فلسفه چینی باستانی و هنر چیدمان فضاهای زندگی است. “فنگ” کلمه چینی برای باد و “شوی” به معنای آب است. در ترکیب، اینها نماد جریان زندگی است که افراد باید در آرزوی ایجاد آن در خانه خود باشند .

قدمت فنگشویی

فنگ شویی که قدمت آن به 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد، هدفش به حداکثر رساندن جریان «چی» (همچنین به نام چی) است. چی انرژی طبیعی و نیروی حیاتی است که منبع نهایی ایمنی و بهره وری را فراهم می کند.

فنگ شویی بر اساس روانشناسی تمرکز بر جنبه های مختلف زندگی ما، به ویژه خانه، و استفاده از این تمرکز برای رسیدن به اهداف است.

حتی تصور می شود که تمرین فنگ شویی در اتاق خواب، اگر یک اتاق خواب با شریک زندگی مشترک دارید . با تقویت پیوندها و جذب عشق، رابطه شما را بهبود می بخشد.

بنابراین، برای بهتر خوابیدن، سلامتی، بهره وری و حتی روابط خود، برخی از این چیدمان مبلمان اتاق خواب فنگ شویی را در نظر بگیرید:

 

آیا فنگ شویی به بهبود خواب شبانه کمک می کند؟

بسیاری از مردم بر این باورند که دارد گفته می شود که فنگ شویی برای ایجاد یک انرژی شفابخش و پرورش دهنده کار می کند که به طور چشمگیری سلامت خواب شما را بهبود می بخشد. وقتی اتاق دارای یک فنگ شویی خوب باشد، گفته می شود که سطح آرامش را بهبود می بخشد . و همه ما می دانیم که آرامش برای یک خواب خوب شب چقدر مهم است.

گفته می شود فنگ شویی فضایی را ایجاد می کند که به شما احساس دوست داشتن و امنیت می دهد . برای داشتن یک خواب سالم به چه چیز دیگری نیاز دارید؟

پس چگونه به فنگ شویی برسیم؟

فنگ شویی ممکن است برای شما گیج کننده به نظر برسد، اما لازم نیست که چالش برانگیز باشد. در این مقاله، چند ایده ساده در مورد اینکه چگونه می توانید به فنگ شویی در اتاق خواب خود برسید، به شما می دهیم و بیشتر توضیح می دهیم که چگونه می تواند خواب شما را بهبود بخشد.

از قرار دادن تخت فنگ شویی مناسب استفاده کنید

نکته اصلی طراحی هر اتاق خواب البته تخت است. هنگام قرار دادن تخت، متخصصان فنگ شویی از اصل “موقعیت فرماندهی” استفاده می کنند. سطوح مختلفی از فنگ شویی وجود دارد، اما در مورد موقعیت فرماندهی تخت چند اصل اساسی وجود دارد.

  1. تخت خود را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید در اتاق خواب را ببینید، اما مطمئن شوید که مستقیماً در جلوی در یا در راستای آن نباشد. موقعیت ایده آل این است که تخت شما به صورت مورب از در دور باشد. با توجه به فنگ شویی، داشتن منظره از در اما نزدیک نبودن به آن می تواند احساس امنیت را ایجاد کند که عامل بزرگی در آرامش و خواب است.
  2. اگر می توان از آن اجتناب کرد، پای تخت نیز نباید به سمت در باشد. این به عنوان موقعیت “تابوت” شناخته می شود.
  3. سر تخت باید در مقابل یک دیوار محکم باشد تا اطمینان حاصل شود که از پشت حمایت می کنید. از قرار دادن سر تخت خود به پنجره، به خصوص پنجره از کف تا سقف خودداری کنید. قرار دادن سر به سمت پنجره می تواند به چی اجازه دهد تا به بیرون جریان پیدا کند و خواب را مختل کند. داشتن تکیه گاه یک دیوار محکم بسیار بهتر است.
  4. پرهیز از وجود یک آیینه که می توانید در آن خود را ببینید . اگر می توانید بازتاب خود را در رختخواب ببینید، ضمیر ناخودآگاه شما از این موضوع آگاه است و می تواند خواب شبانه با کیفیت پایینی ایجاد کند. اگر نمی توان از این کار اجتناب کرد، وقتی به رختخواب می روید، آینه خود را با پرده یا پارچه بپوشانید.
  5. اطمینان حاصل کنید که در هر دو طرف تخت فضای خالی وجود دارد. برای بزرگسالان، بهترین حالت تخت خواب برای فنگ شویی، در سمت چپ و راست تخت شما فضایی وجود داشته باشد. فضای دو طرف تخت باعث تعادل یین و یانگ* شما می شود. اگر این امکان وجود ندارد، یک آینه روی دیواری که تخت در مقابل آن قرار دارد قرار دهید تا احساس فضا بیشترایجاد کنید و دید را گسترش دهید. این امر برای کودکان اهمیت کمتری دارد، زیرا قرار دادن تخت کودک روی دیوار می تواند امنیت و ایمنی را به همراه داشته باشد.
  6. از تیرها و سقف های شیبدار دوری کنید. قرار دادن تخت فنگ شویی نشان می دهد که ناحیه بالای تخت شما تمیز باشد. ویژگی‌های معماری مانند تیرها و سقف‌های شیبدار می‌توانند فشار غیرضروری ایجاد کنند.

* هنگامی که انرژی بین یین و یانگ به طور مناسب متعادل شود . به آرامی جریان می یابد که به ارتقاء و حفظ سلامت جسمی و عاطفی کمک می کند.

 

از قرار دادن تخت فنگ شویی مناسب استفاده کنید
از قرار دادن تخت فنگ شویی مناسب استفاده کنید

باز کردن پنجره ها در طول روز یک تکنیک فنگ شویی است که نور و هوا را قادر می سازد از اتاق خواب شما عبور کند و قبل از اینکه به رختخواب بروید آن را تمیز می کند. اگر می توانید سعی کنید این کار را هر روز انجام دهید.

حذف اشیاء ناخواسته

برای رسیدن به فنگ شویی باید وسایل یا اشیاء ناخواسته را در اتاق خواب خود حذف یا دور کنید. هر چیزی که در اتاق خود دارید باید احساس آرامش، عشق و هماهنگی را ایجاد کند.

استرس الکتریکی خود را کاهش دهید

اتاقی بدون برق بهترین است، با این حال ما می دانیم که این برای همه مناسب نیست، بنابراین کاهش مصرف برق شروع خوبی است. منظور ما از الکتریسیته تکنولوژی شامل تلویزیون، تلفن های هوشمند و لپ تاپ است.

میدان های مغناطیسی تولید شده توسط آن ها توانایی ایجاد مشکلات سلامتی و مشکلات خواب را دارند.

هدف اتاق خواب صرفاً آرامش و خواب سالم است، بنابراین از پیمایش در خبرگزاری یا اطلاع از اخبار خودداری کنید. اگر باید کاری انجام دهید، مراقبه یا خواندن کتاب می‌تواند جایگزین‌های خوبی باشد.

سپاسگزاری کنید

این کارممکن است احمقانه به نظر برسد، اما واقعا کار می کند. تا جایی که می توانید از فضای تمیز و آرامش بخش خود تشکر کنید. فنگ شویی یک سنت شمنی است که معتقد است همه چیز زنده است که شامل اتاق خواب شما نیز می شود. اتاق خواب شما به شما استراحت می دهد. بنابراین باید آن را گرامی بدارید و آنچه را که ارائه می دهد جشن بگیرید. ابراز قدردانی شما را قادر می سازد بیشتر با این فضا ارتباط برقرار کنید.

ترکیب زیبایی طبیعت

هنر واقعی زندگی مادر طبیعت می تواند آرامش را به ارمغان بیاورد. این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید در هنگام تلاش برای رسیدن به یک خواب سالم شبانه در اتاق خواب فنگ شویی خود جذب کنید. زندگی طبیعی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. اما قرار دادن چندین گیاه داخلی، سنگ های صاف در یک ظرف روی میز کنار تخت شما یا طرح های طبیعی می تواند تاثیر مثبتی بر خواب شما داشته باشد.

یک تصویر آرام ترسیم کنید

ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که رنگ آمیزی را شروع کنید، اما رنگ هایی که در اتاق خواب خود قرار می دهید باید رنگ های آرام و آرامش بخش باشند. به چوب، آتش، زمین، فلز و آب فکر کنید و هنگام انتخاب پالت رنگ خود از این عناصر استفاده کنید.

هر آنچه را که انتخاب می کنید، باید برخی از پیوندهای زمین را، چه به صورت رنگی یا اشیایی، ترکیب کنید. زیرا اینها انرژی مغذی ایجاد می کنند. تقریباً مثل کسی است که شما را در آغوش می گیرد.

یک تشک ساخته شده از مواد طبیعی برای اتاق خواب فنگ شویی شما مناسب است و به شما کمک می کند تا خواب خوبی داشته باشید .

هنگامی که بر موقعیت تخت فنگ شویی خود تسلط پیدا کردید. چند ملاحظات اساسی دیگر برای چیدمان اتاق خواب فنگ شویی وجود دارد. .

اگر هنوز خوب نمی خوابید، تمام آینه ها را از اتاق خواب خود بردارید

حتی با بهترین چیدمان اتاق خواب، آینه ها همچنان می توانند خواب خوب شبانه شما را از نظر فنگ شویی مختل کنند. اعتقاد بر این است که آینه ها انرژی را به اطراف اتاق خواب می تابانند که می تواند افکار مزاحم و نگرانی ها را افزایش دهد و در نتیجه باعث بی قراری شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، از قرار دادن آینه در مقابل تخت خود دوری کنید. متخصصان فنگ شویی همچنین بیان می کنند که در یک رابطه، یک آینه در جلوی تخت شما می تواند شخص ثالث را وارد رابطه کند و به طور بالقوه خیانت را تشویق کند (به هر قیمتی شده اجتناب کنید!).

زیر تخت و اطراف اتاق خود را شلوغ کنید


همه ما مقصریم که از فضای ذخیره سازی زیر تخت خود برای دور ریختن وسایل و اشیایی که دیگر هرگز نور روز را نمی بینند استفاده می کنیم. اما، وقت آن است که بی نظمی نکنید، زیرا طبق فنگ شویی، به هم ریختگی می تواند جریان چی را مسدود کند. خواب شما را مختل کند و مانع از پیشروی زندگی شما شود.

قسمت های مختلف اتاق خواب خود را که هم می توانید و هم نمی توانید آن را ببینید مرتب نگه دارید. در صورت امکان، توصیه می شود که زیر تخت خود به هیچ وجه بهم ریختگی یا اشیا نباشد. به هم ریختگی زیر تخت مانع از جریان آزاد چی در اطراف شما در هنگام خواب می شود و می تواند از بهبودی جلوگیری کند.

همچنین به شدت توصیه می شود که به طور مرتب کمد لباس های خود را شلوغ نکنید و لباس هایی را که نمی پوشید بردارید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که درب کمد لباس را در شب بسته نگه دارید.

از میزهای کنار تخت در دو طرف تخت استفاده کنید

علاوه بر داشتن فضایی در دو طرف تخت، سعی کنید میزهای یکسانی در دو طرف آن داشته باشید. دو پاتختی برای ایجاد تقارن ایده آل تر برای یک تخت هستند. دو تختخواب همچنین فضای ذخیره سازی خود را برای هم اتاقی ها فراهم می کند و در عین حال هارمونی و فضایی را برای یک رابطه ایجاد می کند.

کتاب ها را حذف کنید

کتاب ها برای ذهن آگاهی، آرامش و گسترش دانش عالی هستند. با این حال، اگر در اتاق خود تعداد زیادی کتاب یا قفسه کتاب دارید و در خوابیدن مشکل دارید. ممکن است ارزش آن را داشته باشد که کتاب های خود را به جای دیگری منتقل کنید. کتاب‌ها انرژی فعالی هستند، زیرا ذهن ما را تحریک می‌کنند. بنابراین حذف آن‌ها ممکن است به شما کمک کند بیشتر آرام شوید.

رنگ دیوار اتاق خواب فنگ شویی را انتخاب کنید که به شما کمک کند نیازهای اتاق خواب خود را برآورده کنید

آخرین، اما نه کم اهمیت، رنگ دیوار اتاق خواب است. طبق فنگ شویی، رنگ دیوار اتاق خواب شما می تواند به شدت بر خواب و خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

کارشناسان فنگ شویی پیشنهاد می کنند که رنگ های گرم که یادآور رنگ پوست هستند. بهترین رنگ ها برای دیوار اتاق خواب هستند زیرا آرامش بخش هستند. این رنگ ها شامل رنگ هایی مانند کرم، هلویی، بژ، مرجانی، قهوه ای مایل به زرد، کاکائویی و قهوه ای تیره پررنگ است.

رنگ دیوار اتاق خواب فنگ شویی را انتخاب کنید که به شما کمک کند نیازهای اتاق خواب خود را برآورده کنید
رنگ دیوار اتاق خواب فنگ شویی را انتخاب کنید که به شما کمک کند نیازهای اتاق خواب خود را برآورده کنید

برخی از رنگ‌های روشن مانند آبی روشن، سبز و اسطوخودوس می‌توانند برای خواب مفید باشند، اما تصور می‌شود که بسیاری از آنها در آرامش اختلال ایجاد می‌کنند.

برای ایجاد انرژی مثبت و آرامش بخش در اتاق خود، تعادل رنگ پوست گرم و رنگ های روشن را هدف قرار دهید.

فنگ شویی از چندین دهه دانش و باور تشکیل شده است .اما امیدواریم که به شما بینشی در مورد اصول اصلی داده باشد که می تواند به شما در چیدمان مبلمان اتاق خواب شما کمک کند.

به طور خلاصه:

 

  • هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین جای تخت از موقعیت فرمان استفاده کنید
  • تخت خود را روی یک دیوار محکم و تخت نگه دارید
  • تا حد امکان شلوغ کنید
  • در اطراف تخت خود فضایی ایجاد کنید
  • اشیایی که انرژی شما را پرت می کنند را بردارید
  • رنگ های اتاق خواب را انتخاب کنید که از خواب و انرژی شما پشتیبانی کند.