کراس فیت نوعی تمرین تناوبی با شدت و قدرت بالا و همچنین نوعی آماده سازی است که از حرکات عملکردی در سطح شدید تشکیل شده است. به عبارت دیگر کراس فیت یک سبک زندگی است که با ورزش ایمن، موثر و تغذیه سالم مشخص می شود و می تواند برای دستیابی به هر هدفی از بهبود سلامت گرفته تا کاهش وزن و عملکرد بهتر مورد استفاده قرار گیرد .
این برنامه برای همه افراد موثر است از افرادی که تازه شروع به کار نموده گرفته تا افرادی که سالها آموزش دیده اند. کراس فیت به دلیل اثر بخشی فوق‌العاده‌ای که به عنوان یک سیستم تناسب اندام دارد، در ابتدا توسط آکادمی های نظامی متعدد ،نیروهای پلیس، رزمی کاران و صدها ورزشکار نخبه در سراسر جهان به عنوان یک برنامه تمرین قدرتی و آمادگی جسمانی استاندارد انتخاب شد.
این برنامه به گونه ای طراحی شده است که به راحتی قابل انطباق بوده و آن را به یک سیستم آموزشی عالی برای افراد با انگیزه صرف نظر از سن ، جنسیت، توانایی ها یا تجربه قبلی تبدیل می کند.

یکی از ویژگی های شگفت انگیز کراس فیت این است که در حین تمرین می ‌توان همه تمرین ها را به طور همزمان برای یک سالمند با مشکل قلبی عروقی یا افراد بدون تحرک و همچنین یک آتش نشان در حال آماده کردن بدن خود انجام داد ولی سطح و شدت انجام تمرینات برای هر فرد متفاوت می باشد.
تمرینات کراس فیت هر روزه متفاوت بوده و برای هر فرد به صورت منحصر به فرد طراحی می شود. این حرکات،  اعمالی هستند که فرد در زندگی روزمره خود انجام می دهند مانند چمباتمه زدن، کشیدن، هل دادن و غیره.

بسیاری از تمرینات دارای تغییراتی از اسکوات و وزنه برداری هستند که برای مدت زمان معینی برای کمک به ساخت عضلات استفاده می شوند و با یک تمرین سنتی که ممکن است به شما بگوید و در هر دوره زمانی چند تکرار انجام دهید متفاوت است.
انجام تمرینات در کراس فیت به دلیل تاکید بر عناصر بار ،مسافت و سرعت بسیار موثر هستند و باعث سطوح بالایی از قدرت در شرکت کنندگان می شوند.

برای انجام این تمرینات ممکن است از تجهیزات مختلفی مانند دوچرخه، توپ های پزشکی، طناب های سرعتی، حلقه، جعبه های پلیو و غیره استفاده شود. علاوه بر این  ،در این رشته ممکن است برخی از تجهیزات تناسب اندام کمتر معمول که شامل طناب برای کوهنوردی و لاستیک تراکتور برای چرخاندن است نیز مورد استفاده قرار گیرد.
کراس فیت یک راه حل ایده آل برای کاهش وزن است. در صورتی که در کراس فیت سخت کار کنید و رژیم غذایی سالمی را با آن ترکیب کنید به هدف خود دست خواهید یافت.

کراس فیت چیست؟ از کجا شروع کنیم ؟
کراس فیت چیست؟ از کجا شروع کنیم ؟

از کجا شروع کنیم ؟

بی گمان ، در دسترس ترین راه آموزش و یادگیری اصولی ، کتاب های ورزشی هستند.یکی از بهترین منابع برای شروع کراس فیت ، کتاب  راهنمای آموزش سطح 1 کراس فیت ، تألیف سمانه افشاری و میثم میرزایی شهرابی در252 صفحه مصور در قطع وزیری ،  از سوی انتشارات حتمی به بازار نشر عرضه شده است.

راهنمای آموزش سطح 1 کراس فیت مجموعه ای از مقالات مجله کراس فیت است که در ابتدا توسط موسس و بنیانگذار کراس فیت، مربی جرج گلاسمن، در زمینه حرکت های پایه و روش شناسی کراس فیت نوشته شده است. این کتاب در رابطه با دوره سطح 1 طوری طراحی شده است که به منظور توسعه دانش و مهارت های مربی، برای شرکت کنندگان مورد استفاده قرار گیرد و همچنین آنها را برای آزمون سطح 1 آماده کند. برای هر کسی که علاقه مند به بهبود سلامت و تناسب اندام خود می باشد این کتاب یک منبع اصلی است. برخی دانش مورد نیاز برای قبولی در این آزمون از این مقالات است و برخی دیگر به طور مستقیم از دوره 2 روزه بدست میآید.

کتاب های ورزشی را از کجا بخریم ؟

انتشارات حتمی ، نزد بسیاری از ورزشکاران و دانشجویان رشته های مختلف علوم ورزشی آشنا است . این ناشر بطور تخصصی به انتشار کتاب های علوم ورزشی می پردازد .  علاوه بر کتاب فوق ، کتاب های بدنسازی و آمادگی جسمانی متعددی در فهرست ، کتاب های منتشر شده انتشارات حتمی قرار دارد.
برای خرید کتاب های انتشارات حتمی ، می توانید آن را در سایت انتشارات حتمی ، سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید .

تلفن: ۶۶۴۰۳۱۶۲

www.hatmipg.com