لیفت مژه یا لمینت مژه کدام را انتخاب کنیم
لیفت مژه یا لمینت مژه کدام را انتخاب کنیم

اگر فردی هستید که به زیبایی و آراستگی چهره‌ی خود اهمیت می‌دهید و تمایل دارید زیباتر به نظر برسید، بدون شک نام لیفت مژه و لمینت مژه به گوش شما رسیده‌است.‌ خیلی از ما این دو روش را اشتباه می‌گیریم و نمی‌توانیم آن‌ها را از هم تفکیک کنیم. در واقعیت، این دو روش بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند که هر کدام از آن‌ها را برای قشر خاصی متناسب می‌کند. این که کدام روش را انتخاب کنید و با استفاده از کدام روش بر زیبایی مژه‌ها و چشم‌های خود بیفزایید، نیازمند شناخت کامل این دو روش است.

مژه‌ها از زیباترین اعضای چهره هستند و با آراستن آن‌ها، به سادگی می‌توان تغییرات ملموسی در چهره ایجاد کرد. اگر می‌خواهید با کم‌ترین هزینه و کم‌ترین انرژی در چهره‌ی خود تغییر ایجاد کنید، بهتر است از مژه‌ها شروع کنید. با استفاده از لمینت مژه و لیفت مژه می‌توان به این مقصود دست یافت.

مژه‌های زیبا تأثیر بسزایی در زیبایی صورت و چهره افراد دارند . مژه‌های بلند و ضخیم باعث زیبایی و جذابیت بیشتر چهره می‌شود. افرادی که مژه‌های کوتاه و افتاده دارند، سعی می‌کنند با استفاده از ابزار و محصولات آرایشی مثل فر مژه یا ریمل‌های گوناگون، مژه‌های خود را بالا ببرند و به آن‌ها حالت بدهند و همچنین آن‌ها را پررنگ‌تر و ضخیم‌تر یا بلندتر جلوه دهند. اما استفاده بیش‌ازاندازه از وسایل و محصولات آرایشی ازجمله ریمل، می‌توانند منجر به عوارضی مانند ریزش مژه ‌شوند .

در صورتی که تمایل دارید با لیفت مژه و لمینت مژه بیشتر آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیفت مژه و لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه و لیفت مژه روش های جدید و بسیار خوبی برای بلندتر کردن و حالت دادن به مژه‌ها هستند. این دو متد جایگزین مناسبی برای اکستنشن مژه‌ها هستند و عوارض بسیار کمتری دارند. از این دو متد به‌منظور درمان مژه‌های کم‌پشت و بی‌حالت استفاده می‌شود که علاوه بر سالم کردن مژه‌ها، آن‌ها را بلند، پرپشت و خوش‌فرم می‌کنند. در این مقاله سعی شده است اطلاعاتی در مورد این دو روش در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

لیفت مژه و لمینت مژه هر دو از روش‌های زیباسازی مژه‌ها هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بر زیبایی چهره‌ی خود بیفزایید. اما چه اقداماتی در این دو فرایند انجام می‌گیرد؟ با لیفت و لمینت، چه تغییراتی بر روی مژه‌ها ایجاد می‌شود؟

لیفت مژه

لیفت مژه
لیفت مژه

لیفت مژه، همانند لیفت ابرو، باعث بالا قرار گرفتن موهای مژه در سر جای خود می‌شود. با لیفت مژه‌های شما فرتر، پرتر و بلندتر به نظر می‌رسند. لیفت در لغت به معنای بالا کشیدن است. در این مورد نیز، مژه‌های شما بالا‌کشیده‌شده و در جای خود نگه‌داشته می‌شوند. اگر می‌خواهید بدون نیاز به لوازم آرایش، مژه‌های فر و حالت دار داشته باشید، می‌توانید از لیفت مژه بهره ببرید.

لیفت مژه تکنیکی جدید است که باعث می‌شود مژه‌ها به شکل کاملا طبیعی حجم پیدا کرده و حالت بگیرند. پزشک متخصص زیبایی از یک لایه سیلیکونی اطراف چشم استفاده می‌کند. این محافظ از تماس مواد لیفت با سطح پوست جلوگیری می‌کند. شاید با دیدن تصاویر این فرآیند تصور کنید لیفت دردناک است. اما از این بابت نگران نباشید؛ زیرا هیچ‌گونه آسیبی به شما نمی‌رسد. تنها کاری که در زمان لیفتینگ باید انجام دهید، این است که چشمان خود را بسته نگه دارید. انجام لیفت مژه بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

https://doctoreto.com/blog/lash-lift/

لیفت مژه شامل آغشته کردن مواد خاصی به مژه‌هاست که برای مدتی بر روی آن‌ها می‌مانند و مانند یک چسب عمل کرده و مژ‌ه‌ها را در جای خود فیکس می‌کنند. کسانی که مژه‌های کوتاه، صاف و بدون حالت دارند، بهترین انتخاب برای آن‌ها لیفت مژه است.

لمینت مژه

لمینت مژه
لمینت مژه

لمینت مژه برای تقویت مژه به‌منظور بلند شدن، فر شدن و مشکی‌تر شدن مژه‌های طبیعی فرد به کار می‌رود. در این روش هیچ‌گونه چسب و مژه اضافی به مژه‌ها اضافه نمی‌شود. این روش گزینه مناسبی برای افرادی است که مژه‌های صافی دارند. این متد باعث می‌شود که مژه‌ها بلندتر، پرپشت‌تر و با قوس زیباتری دیده شوند.

لمینت مژه نیز همانند لیفت مژه، در نهایت به شما مژه‌هایی فر، بلند و حالت‌دار تحویل می‌دهد. اما با لیفت مژه تفاوت‌هایی نیز دارد که در ادامه درباره‌ی آن خواهیم‌گفت. در لمینت مژه، مواد خاصی به مژه‌ها آغشته می‌شوند که باعث فر شدن، ضخیم‌شدن و بلندتر نشان‌داده‌شدن مژه‌ها می‌شوند. لمینت مژه بسیار طبیعی‌تر از مژه‌ی مصنوعی است و در صورتی که تمایل داشته‌باشید مژه‌های فر اما طبیعی داشته‌باشید، لمینت انتخاب خوبی است.

درواقع لمینت مژه، مکمل کننده لیفت مژه است. این متد یا استفاده از ابزارهای فر کننده مژه انجام می‌گیرد که جایگزینی مناسب برای اکستنشن مژه است.

لمینت مژه یک روش نوین برای بلندتر کردن و حالت دادن به مژه است. درواقع لمینت مژه روشی شبیه ریمل زدن است با این تفاوت که این روش برای چند ماه دوام دارد و شما احتیاج به ریمل زدن نخواهید داشت. این روش باعث ضخیم‌تر شدن مژه شما می‌شود و چشم‌هایتان را برجسته تر و پررنگ تر جلوه می‌دهد. در این روش از محصولات و مواد خاصی برای تقویت و ضخیم کردن مژه‌ها استفاده می‌شود.

https://doctoreto.com/blog/eyelash-lamination/

کاربرد لیفت و لمینت مژه

آیا از مژه‌های خود خسته شده‌اید؟ آیا مژه‌های شما کوتاه و صاف است و دلتان می‌خواهد مژه‌های فر و بلند و تاب‌دار داشته باشید؟ از مژه‌های کم‌رنگ خود خسته شده‌اید؟ دوست دارید مژه‌های پرپشت و ضخیم داشته باشید؟

تمام کسانی که خواسته‌های ذکرشده در بالا را داشته باشند، می‌توانند از لیفت مژه و لمینت مژه استفاده بکنند. لیفت مژه باعث تابدار شدن و حالت دادن به مژه‌ها می‌شود. لمینت مژه نیز مژه‌های کم‌رنگ و نازک را به مژه‌هایی ضخیم و کلفت تبدیل می‌کند.

بسیاری از بانوان با استفاده از لوازم آرایش و یا مژه‌های مصنوعی، مژه‌های بی‌حالت و نازک خود را به مژه‌هایی فر و کلفت تبدیل می‌کنند. برخی دیگر نیز با جراحی کاشت مژه به این خواسته دست پیدا می‌کنند. اما کسانی که نمی‌خواهند همه‌روزه درگیر آرایش و مژه‌ی مصنوعی باشند و یا کسانی که تمایل به پذیرفتن ریسک‌ها و خطرات جراحی نیستند، می‌توانند از روش‌هایی نیمه موقت و نیمه دائمی همچون لیفت مژه و لمینت مژه استفاده کنند.

این روش‌ها به اندازه‌ی جراحی پرخطر نیستند و به سادگی و بدون تهاجم می‌توان مژه‌ها را برای مدت قابل قبولی حالت داد. همچنین نیازمند تمدید در مدت زمان کوتاهی همچون آرایش و مژه‌ی مصنوعی نیستند. از طرفی استفاده از مژه مصنوعی غیرطبیعی‌تر از لمینت و لیفت به نظر می‌رسد. این در حالی است که لیفت مژه و لمینت به طبیعی بودن جراحی کاشت مژه نیست، زیرا در این روش فولیکول مو در داخل بافت کاشته می‌شود.

تفاوت لیفت و لمینت مژه

نام این دو روش به یکدیگر شباهت دارند و این شباهت موجب شده است که بسیاری از افراد تفاوت آن‌ها را به‌خوبی تشخیص ندهند و عملکرد آن‌ها را اشتباه بگیرند. گرچه در کار آن‌ها یک شباهت وجود دارد و آن بالا کشیدن مژه‌ها در هر دو متد است، اما تفاوت‌هایی هم در آن‌ها وجود دارد. لیفت، برای پرپشت کردن و خوش‌فرم کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. این متد گزینه‌ای مناسب برای پرپشتی و تقویت مژه با مواد طبیعی (کراتین، مکمل ویتامین) است. به‌طورکلی این روش برای خوش‌فرم کردن، حالت دادن و رنگ کردن با مواد است. در این روش مژه‌ها از پایه فر می‌شوند و درنتیجه بلندتر دیده می‌شوند. اگرچه لیفت مژه به معنای فر و حالت دار کردن مژه می‌باشد، لمینت اصلاً مژه را فر نمی‌کند ولی در این متد مژه‌ها در همان حالتی که هستند، ضخیم‌تر می‌شوند.

ضخیم کردن و رنگ کردن مژه بعد از لیفت، لیمنت نامیده می‌شود. در این متد از کراتین و مکمل‌های ویتامین برای تقویت و ویتامینه کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. لمینت مژه گزینه خوبی برای افرادی است که دوست ندارند مژه‌های فر داشته باشند و تنها ضخامت و بلندی مژه‌ها برای آن‌ها مهم است.

لیفت و لمینت مژه تنها یک تفاوت اساسی با هم دارند و آن در یک مرحله است. در لمینت، یک مرحله کراتینه کردن و پیگمانته‌کردن مژه‌ها نیز وجود دارد که باعث تقویت، ضخیم‌شدن و تیره‌تر شدن مژه‌ها می‌شود. اما در لیفت مژه‌های خود فرد به سمت بالا قرار می‌گیرد. مژه‌ها با لمینت تقویت می‌شوند، زیرا مواد موجود در کیت‌های آن حاوی مواد گیاهی و تقویت‌کننده هستند.

قیمت لیفت و لمینت مژه

امروزه بیشتر افراد به دنبال خرید و انجام امور مربوط به زیبایی اما مقرون‌به‌صرفه هستند و همانند سایر اقدامات مربوط به زیبایی، قیمت لیفت و لمینت مژه برای بسیاری از افراد مهم است.

قطعاً قیمت لیفت و لمینت مژه در مراکز مختلف زیبایی باهم مشابه نیستند. همچنین به‌طورکلی قیمت لیفت و لمینت مژه در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک می‌باشد. در شهرهای بزرگ نیز قیمت انجام این عمل‌ها بسته این است که فرد در کدام منطقه از شهر این عمل را انجام می‌دهد یا اینکه برای انجام این متدها از چه موادی با چه برندی استفاده می‌شود، می‌تواند متغیر باشد. عامل تأثیرگذار دیگر بر روی قیمت، مدت‌زمانی است که فرد متخصص برای انجام این متدها صرف می‌کند.

لیفت مژه نسبت به لمینت ارزان‌تر است. معمولا لیفت مژه را در آرایشگاه‌ها با صرف 100 تا 800 هزار تومان انجام می‌دهند. البته هزینه‌ی فرایندها بستگی به محلی که برای انجام لیفت و لمینت مژه انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

چگونه می‌توان لیفت و لمینت مژه را در خانه انجام داد

در صورتی که تمایل داشته باشید لیفت و لمینت مژه را در خانه انجام دهید، بهتر است دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه کنید. کیت‌های لیفت مژه و لمینت مژه در بازار موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. سعی کنید از کیت‌های مرغوب استفاده کنید تا عوارضی به جای نگذارد.

آموزش لیفت و لمینت مژه

برای انجام لیفت و لمینت در منزل باید چند نکته را رعایت کنید؛

  1. ابتدا چشم‌ها را بشویید.
  2. یک پد سیلیکونی برجسته را برای کار بر روی مژه‌های بالایی روی پلک بالا قرار دهید.
  3. یک پد محافظتی را برای جلوگیری از آغشته‌شدن مژه‌های پلک پایین به مواد لیفت روی مژه‌های پلک پایین قرار دهید.
  4. از یک براش نرم و مناسب برای شانه زدن مژه‌ها و آغشته‌کردن مواد لیفت به آن‌ها استفاده کنید.
  5. طبق دستورالعمل خود کیت، مواد را به مژه‌ها بمالید.

لیفت و لمینت مژه چه عوارضی دارد

لیفت و لمینت مژه معمولا عارضه‌ی خاصی برای فرد ایجاد نمی‌کند و روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود. در صورتی که حین انجام کار، بی‌دقتی رخ دهد و یا مواد مرغوبی برای انجام لیفت و لمینت مورد استفاده قرار نگیرد، ممکن است مژه‌ها دچار ریزش و پوست دچار خشکی و عارضه شود. همچنین اگر مواد حساسیت‌زا استفاده شود، ممکن است در فرد ایجاد واکنش حساسیت‌زا کند.

انجام لیفت و لمینت مژه در خانه

انجام لیفت و لمینت مژه در خانه
انجام لیفت و لمینت مژه در خانه

بانوان می‌توانند لیفت و لمینت مژه را خودشان و در منزل انجام دهند. برای انجام این کار فرد باید پک کامل لیفت و لمینت مژه را خریداری کند که قیمت بالایی دارند و برای خرید آن باید هزینه تقریباً بالایی را پرداخت کند.

آموزش لیفت و لمینت مژه

برای انجام لیفت و لمینت مژه در خانه، فرد باید لوازم موردنیاز را ازجمله پد سیلیکونی، سرم شستشو دهنده مژه، سرم لمینت، رنگ مژه، کراتین براش کوچک را تهیه کند.

  1. در گام اول فرد باید با محلول شستشو، تمام سطح پلک و مژه‌های خود را به‌خوبی پاک کند تا هیچ آلودگی و چربی روی آن‌ها باقی نماند. همچنین اگر صورت آرایش‌شده باشد، حتماً آرایش باید پاک شود. پس از شستشو صورت فرد باید کاملاً خشک شود.
  2. در گام دوم فرد باید با کمک برس کوچک، مژه‌های خود را به‌آرامی و با دقت شانه کند تا همه مژه‌ها از هم جدا شوند و در بهترین حالت خود قرار گیرند.
  3. پس از شانه کردن مژه، در گام سوم، فرد باید پوست پلک و چشم را در نرم‌ترین حالت خود قرار دهد، سپس پد سیلیکونی را روی پلک پایین بزند تا به مواد و چسب سیلیکونی، آغشته نشود و پس‌ازآن سیلیکون چسبی یا بیگودی رو با دقت به پشت پلک بالا بچسباند و مژه‌های خود را کاملاً شانه بزند و روی چسب مخصوص سیلیکونی بچسباند.
  4. گام چهارم دقیقاً مشابه گام قبلی است، اما این بار فرد باید بالای مژه‌ها، یک پد سیلیکونی دیگر بچسباند. این نکته مهم است که پد باید به پلک چسیده باشد و به‌راحتی کنده نشود.
  5. در گام پنجم، بعد از فیکس شدن و چسبیدن پد سیلیکونی به بالای پلک، نوبت آغشتن مواد و سرم های مخصوص لیفت در طول پد سیلیکونی بر روی مژه‌ها است. در این مرحله با استفاده براش های کوچکی که داخل پک‌های لیفت موجود می‌باشد، مواد لیفت به مژه‌ها مالیده می‌شود. این نکته مهم است که مژه‌ها باید کاملاً توسط سرم پوشانده شوند. با این روش مژه‌ها تقویت‌شده و پررنگ‌تر از حالت اولیه می‌شوند. پس از مدتی مواد اضافی سرم باید با کمک یک گوش پاک‌کن برداشته شوند.
  6. در مرحله آخر تمام پدهای سلیکونی بالا و پایین چشم باید برداشته شود و با دقت اطراف چشم تمیز گردد.

سخن پایانی

انجام لیفت مژه و لمینت مژه می‌تواند پس از انجام، عوارضی داشته باشد و احتمال به وقوع پیوستن این عوارض زمانی زیاد می‌شود که نکات و توصیه‌های مخصوص را رعایت نکنید و یا این کار را به افراد غیرمتخصص بسپارید. درنتیجه توصیه می‌شود برای انجام این کار حتماً به افراد متخصص رجوع نمایید و پس از انجام آن به توصیه‌های مربوطه دقت نمایید.

منبع : مجله سلامت و زیبایی دکترتو