مقایسه گوشی های شیائومی و ریلمی، آیا شیائومی تسلیم ریلمی میشود؟
مقایسه گوشی های شیائومی و ریلمی، آیا شیائومی تسلیم ریلمی میشود؟

ریلمی، زیر برندی از کمپانی Oppo است که 2 سالی می‌شود محصولات خود را به بازار عرضه کرده است. هر دو این برندها در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر هستند تا نفوذ و کنترل خود را بر بازار تلفن‌های هوشمند به ویژه در آسیا بیشتر و بیشتر کنند. در چند فصل اخیر، هر دو این برندها، یکی پس از دیگری سعی بر عرضه تلفن‌های هوشمند با توجه به نیاز کاربر در بازار کرده‌اند. در ادامه قصد داریم تا مقایسه‌ای بین خرید گوشی ریلمی و قیمت گوشی شیائومی (گوشی‌های پرچمدار، اقتصادی و میان رده) انجام بدهیم.

شیائومی چیست؟

شیائومی یک شرکت چند ملیتی واقع در پکن چین است که به تولید و عرضه انواع گوشی‌های هوشمند، لپتاپ و وسایل الکتریکی خانگی می‌پردازد و پس از اپل و سامسونگ، به عنوان پرفروش ترین برند گوشی‌ موبایل در جهان شناخته شده است.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

معرفی مختصر ریلمی

ریلمی زیر-برند Oppo است که فعالیتش را در سال 2018 با این ایده که محصولاتی متناسب با نیاز جوان امروزی تولید کند، آغاز کرد. در سال 2021، گوشی های ریلمی به عنوان یکی از روبه‌رشدترین برندها (با رشد 150% در دو سال گذشته) در حوزه گوشی‌های موبایل شناخته شد.

بسیاری از خریداران کنجکاو که به‌تازگی با برند ریلمی آشنا شده‌اند می‌خواهند بدانند: گوشی ریلمی برای کدام کشور است. به این دسته از افراد باید بگوییم باز هم با یک برند برجسته و آینده‌دار چینی دیگر مواجه هستیم. شرکتی با محصولاتی متنوع در دنیای تلفن همراه.

قوی‌ترین گوشی پرچمدار این شرکت در حال حاضر، X50 Pro 5G است که رقابتی نفس‌گیر با برند شیائومی و وان-پلاس دارد.

شیائومی Mi 10 در مقایسه با ریلمی X50 Pro

Mi 10 شیائومی و X50 Pro ریلمی، هر دو جدیدترین محصولات این کمپانی‌ها هستند که از آخرین و قوی‌ترین چیپست Qualcomm، یعنی اسنپدارگون 865 در دستگاه خود استفاده کرده‌اند.

جنس صفحه نمایش هر دو گوشی، SuperAMOLED است ولی اندازه صفحه نمایش X50 pro، 6.4 اینچ و Mi 10، 6.7 اینچ است. X50 pro دارای رزولوشن 386ppi و Mi 10، 402ppi است.

هر دو گوشی‌ها دارای رَم 8 گیگابایتی هستند و از حافظه داخلی 128 گیگابایتی به راحتی پشتیبانی می‌کنند.

هر دو دارای چهار دوربین در پشت دارند، درحالیکه دوربین اصلی‌ Mi10، 108 مگاپیکسل و دوربین اصلی X50 pro، 64 مگاپیکسل است. از نقطه نظر دوربین، آنچه بیشتر Mi 10 را برجسته‌تر ساخته، دوربین سلفی دوگانه 32 + 8 مگاپیکسلی‌اش است.

خرید گوشی ریلمی X50 Pro : 608.99 دلار
خرید گوشی ریلمی X50 Pro : 608.99 دلار

خرید گوشی ریلمی X50 Pro : 608.99 دلار

قیمت گوشی شیائومی Mi 10 : 899 دلار

شیائومی Redmi note9 Pro در برابر Realme6 Pro

در قسمت گوشی‌های میانرده، گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو و ریلمی 6 پرو را داریم که در هر دو از پردازنده اسنپدارگون 720G استفاده کرده‌اند، تا هم میزان بهره‌وری را بالا ببرند و هم به خوبی از پس بازی‌های آنلاین با گرافیک سنگین بربیایند.

از نقطه نظر صفحه نمایش، هر دو گوشی‌ها اندازه و رزولوشن یکسانی دارند. تنها تفاوت در این است که ریلمی6 پرو از گوریلاگلس 5 برای محافظت از صفحه نمایش دستگاه خود استفاده کرده ولی شیائومی از گوریلاگلس 3 بهره برده است.

از نظر دوربین، هر دو دارای چهار دوربین در پشت هستند ولی قدرت دوربین اصلی ریلمی6، 64 مگاپیکسل و دوربین اصلی ردمی نوت9 پرو، 48 مگاپیکسل است.

از نظر قدرت باتری، ردمی نوت9پرو دارای باتری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپرساعت است و ریلمی6پرو، باتری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپرساعت دارد. هر دو باتری‌ها قابلیت شارژ سریع دارند و در کمتر از یک ساعت، 100% شارژ می‌شوند.

خرید گوشی ریلمی 6: 250 دلار

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت9 پرو: 237 دلار

شیائومی Note8 در برابر ریلمی6

در گوشی‌های اقتصادی به شیائومی ردمی نوت 8 و ریلمی6 می‌رسیم. از نقطه نظر صفحه نمایش، اندازه صفحه نمایش ریملی6، 6.5 اینچ و اندازه صفحه نمایشگر ردمی نوت8، 6.3 اینچی است و جنس هر دو، IPS LED است.

هر دو گوشی با رم 4 گیگابایت به بازار عرضه‌اند، ولی حافظه داخلی ریلمی6، 128 گیگابایت و ردمی نوت8، 64 گیگابایت است. هر دو گوشی‌ها، از حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند.

ردمی نوت8 دارای دو دوربین 12+2 مگاپیکسل در پشت است درحالیکه ریلمی6 مجهز به چهاربین در پشت است که قدرت دوربین اصلی‌اش، 64 مگاپیکسل است. دوربین سلفی ریلمی6، 16 مگاپیسکل درحالیکه ردمی نوت8 شیائومی، 13 مگاپیکسل است.

شیائومی Note8 در برابر ریلمی6
شیائومی Note8 در برابر ریلمی6

خرید گوشی ریلمی 6: 198.32 دلار

قیمت گوشی شیائومی نوت 8: 299 دلار

کلام آخر

اگر به دنبال گوشی درجه یک با عملکرد بالایی هستید، قطعا گوشی‌های پرچمدار شیائومی انتخاب بهتری‌اند؛ ولی اگر به دنبال گوشی‌های ارزان‌تر با مشخصات خوب هستید، ریلمی انتخاب عالی به نظر می‌رسد.

چند سوال متداول

  • چرا خرید گوشی‌ ریلمی ارزان‌ است؟

زیرا تمامی تلاش و منابع مالی شرکت مادر در تصاحب بازار گوشی‌های میانرده است.

  • آیا گوشی‌های شیائومی از گوگل پشتیبانی می‌کنند؟

همه گوشی‌های شیائومی بعد از Mi 9T pro که به بازار بین‌الملل عرضه شده‌اند، امکان دسترسی به google’photo و پیامرسان از طریق Playstore را دارند.

  • آیا ریلمی و ردمی یکی هستند؟

خیر، ریلمی زیربرند Oppo و ردمی از برندهای شیائومی است. هر دو این برندها، خط تولید جداگانه‌ای در حوزه گوشی‌های هوشمند دارند.