بازار ارز های دیجیتال هر روزه شاهد نوآوری ها و اخبار جدیدی در زمینه های مختلف می باشد و با افزایش تعداد کاربران این بازار قطعا شاهد پیشرفت ها و نوآوری های جدیدی خواهیم بود. یکی از موضوعاتی که برای اغلب کاربران فعال در بازار کریپتوکارنسی نامفهوم و شاید گنگ باشد، بحث ایردراپ است. این موضوع امروزه برای برخی از افراد و به خصوص عده ای که به تازگی وارد بازار شده اند و به دنبال آموزش ارز دیجیتال هستند بسیار جذاب است.

ایردراپ
ایردراپ

 

ایردراپ ارز دیجیتال چیست ؟

اگر در زمینه ارز های دیجیتال فعالیت می کنید یا به تازگی آموزش رمز ارز ها و مفاهیم آن را شروع کرده اید قطعا تاکنون کلمه ایردراپ به گوشتان خورده است. ایردراپ در واقع یک شیوه جدید تبلیغات در بازار ارز های دیجیتال می باشد و به نوعی یک سیستم مارکتینگ هوشمند محسوب می شود. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه داشته باشید. فرض کنید شما پس از انجام یک تراکنش با استفاده از ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، مقداری ارز دیجیتال ناشناخته در کیف پول خود مشاهده می کنید. در ابتدا شاید بسیاری از افراد فکر کنند که ممکن است به طور اشتباهی به کیف پول شما انتقال یافته اند در حالی که این طور نیست. در حقیقت این ارز های دیجیتال از طریق ایردراپ توسط تیم توسعه دهنده آن رمز ارز به کیف پول شما واریز شده اند.

شاید برایتان سوال پیش آید که چرا یک شرکت باید از قید رمز ارز ها و منافع خود به رایگان بگذرد؟ پاسخ این است که شرکت توسعه دهنده آن با اهدای تعدادی رمز ارز به طور رایگان به کاربران موجب تبلیغ و شناخته شدن خود می شود. با انجام این شیوه از تبلیغات، قطعا بحث و گفتگو درباره این ارز دیجیتال در شبکه های اجتماعی بسیار داغ خواهد شد و افراد زیادی آن را خواهند شناخت.

طبیعتا با شناسایی و افزایش معروفیت یک ارز دیجیتال در بازار، کاربران زیادی به سمت خرید و سرمایه گذاری بر روی آن روی می آورند و این عامل موجب بقا و همچنین افزایش ارز آن شرکت و رمز ارز آن می شود. بنابراین ایردراپ در واقع به نوعی یک تبلیغات هوشمند و هدفمند در جهت افزایش شناسایی و معروفیت یک ارز دیجیتال می باشد.

البته توجه داشته باشید که ایردراپ تنها برای تبلیغ رمز ارز ها به کار نمی رود. از این شیوه برای تبلیغ کیف پول های دیجیتال، صرافی ها و … استفاده می شود. امروزه برخی از صرافی هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند برای کاربرانی که با آن ها همکاری می کنند مقدار ارز دیجیتال پاداش می دهد که طبیعتا موجب افزایش تعداد کاربران آن صرافی خواهد شد.

ایردراپ رمز ارز ها
ایردراپ رمز ارز ها

 

چگونه با ایردراپ ارز دیجیتال رایگان بدست آوریم؟

اولین کاری که برای دریافت ایردراپ باید انجام دهید این است که یک کیف پول رمز ارز برای خود ایجاد کنید. امروزه کیف پول های مختلفی در اینترنت وجود دارد اما توصیه می شود از کیف پول های معتبر و با قابلیت پشتیبانی از توکن های ERC-20 استفاده کنید. کیف پول هایی مانند تراست والت، اتمیک والت از محبوب ترین گزینه های موجود می باشند.

نکته بعدی این است که حتما در اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام یا توییتر فعال باشید. سعی کنید حتما در گروه ها یا کانال های خبری و بحث گفت و گو درباره بازار کریپتوکارنسی فعال باشید زیرا اغلب اخبار مربوط به ایردراپ از طریق آن ها پخش می شود. زیرا امروزه تمامی شرکت ها از قدرت شبکه های اجتماعی آگاه هستند و قطعا برای اطلاع رسانی ایردراپ خود از این طریق اقدام می کنند.

همچنین توجه داشته باشید که برخی از سایت هایی که در حوزه ارز های دیجیتال فعالیت می کنند نیز می توانند منبع خبری خوبی باشند. برخی از سایت های خارجی امروزه با شرکت های توسعه دهنده رمز ارز همکاری می کنند و اخبار مربوط به ایردراپ آن ها را منتشر می کنند.

در نهایت در صورت مطلع شدن از وجود ایردراپ توسطی هر شرکت می توانید با انجام مراحل و فرایند های آن مقداری ارز دیجیتال پاداش بگیرید.