هزینه راه اندازی یک سینما خانگی چقدر است؟

به جای سینما رفتن، سینما را به خانه بیاورید!

یکی از تفاوت های فیلم دیدن در منزل با فیلم دیدن در سینما، در نحوه پخش صدا در این دو مکان مختلف است. در سینما صدای فیلم از چند نقطه مختلف سالن نمایش پخش می شود و همین امر سبب می شود تا صدایی به اصطلاح سه بعدی ایجاد شود و شما بیشتر درگیر فضای فیلم شوید. اگر بخواهیم تجربه فیلم دیدن در خانه را شبیه تجربه ای که در سینما داریم، بکنیم؛ راه حل استفاده ترکیبی از تلویزیون با ساندبار یا تلویزیون با سینمای خانگی است. اینها تجهیزات صوتی هستند که کیفیت بهتری از پخش صدا را نسبت به بلندگوهای معمولی تلویزیون برای ما به ارمغان می آورند.
در ادامه این مقاله زنبیل می خواهیم تا هزینه راه اندازی یک سینمای خانگی را در میان برترین برندها بررسی کنیم.

تفاوت ساندبار و سینمای خانگی چیست و چگونه یک سینمای خانگی راه اندازی کنیم؟
تفاوت ساندبار و سینمای خانگی چیست و چگونه یک سینمای خانگی راه اندازی کنیم؟

تفاوت ساندبار و سینمای خانگی چیست و چگونه یک سینمای خانگی راه اندازی کنیم؟

ساندبار مانند یک اسپیکر است که درگاه های مختلفی دارد و به عنوان یک پخش کننده صدای جداگانه به تلویزیون و دیگر دستگاه ها متصل می شود و صدای دریافتی را با کیفیتی بهتر به گوش شنونده می رساند. سینمای خانگی ترکیبی از چند بلندگو، تقویت کننده صدا، DVD Player و ساب ووفر است که در نقاط مختلف اتاق چیده می شود تا صدایی سه بعدی را مانند آنچه در سینما اجرا می شود، شبیه سازی کند.
شما برای این که یک سینمای خانگی در منزل خود راه بیندازید دو راه دارید: یکی این که تلویزیون و ساندبار را با هم تهیه کنید و دیگری این که تلویزیون و سینمای خانگی را با هم خریداری کنید که برای سازگاری این دستگاه ها با یکدیگر، بهتر است هر دو را از یک برند تهیه نمایید.

بهترین برندهای سازنده ساندبار و سینمای خانگی

سامسونگSamsung

ساندبار سامسونگ دارای یک ریموت کنترل مجزاست که امکان پخش صدای دالبی، صدای سه بعدی و صدای فراگیر در آن وجود دارد و قیمت آن بین 6 تا 11 میلیون تومان متغیر است.
سینمای خانگی سامسونگ ، در بعضی از مدل ها به جای DVD Player از Blu-ray Player بهره می برد و محدوده قیمتی 4.5 تا 11 میلیون تومان دارد.

تلویزیون های سامسونگ، بین 10 تا 26 میلیون تومان در سایز 43 تا 55 اینچ قیمت دارند.اگر سایز 65 اینچ مدل های سامسونگ را انتخاب کنید 22 تا 48 میلیون و در سایزهای 75 تا 82 اینچ سامسونگ بین 73 تا 92 میلیون تومان باید بپردازید. بنابراین اگر از یک تلویزیون سامسونگ با یک ساندبار سامسونگ استفاده کنید در سایز 55 اینچ یا کوچک تر، حداقل 16 و حداکثر 37 میلیون تومان باید هزینه کنید. اگر تلویزیون های 65اینچ را انتخاب کنید به همراه ساندبار باید حداقل 28و حداکثر 59 میلیون تومان بپردازید ولی با انتخاب تلویزیون سامسونگ سایز 75 تا 82 اینچ، هزینه شما از 79 تا 103 میلیون تومان تغییر می کند.
اگر تلویزیون سامسونگ را با سینمای خانگی سامسونگ انتخاب کنید در سایز 43 تا 55 اینچ 14.5 تا 37 میلیون ، در سایز 65 اینچ حداقل 26.5 و حداکثر 59 میلیون و در سایزهای 75 تا 82 اینچ از 77.5 تا 103 میلیون تومان باید بپردازید.

ال جی LG

ساندبار ال جی اکثرا ریموت کنترل جدا ندارد و با همان کنترل تلویزیون ال جی، آنها را می توانید مدیریت کنید. صدای دالبی، صدای سه بعدی و صدای فراگیر در اکثر مدل های آن وجود دارد. ساندبارهای ال جی اکثرا با تلویزیون های 43 اینچ به بالا سازگار هستند ( در برخی مدل ها فقط با تلویزیون های 55 اینچ به بالا سازگاری دارند). قیمت ساندبار ال جی بین 5 تا 12 میلیون تومان در تغییر است.
در بسیاری از مدل های سینما خانگی ال جی بلوری پلیر دیده می شود. آن چه آن را از رقبا متمایز می کند قابلیت کارائوکه و قابلیت ارتقای کیفیت محتوای در حال پخش به Full HD است. سینمای خانگی ال جی بین 5 تا 17 میلیون تومان قیمت دارد که در برخی مدل های خاص تا 30 میلیون تومان نیز بالا می رود.

تلویزیون های ال جی در سایز های 43 تا 55 اینچ از 11.5 تا 37 میلیون تومان قیمت دارند و سایز 65 اینچ آنها نهایتا 70 میلیون تومان به فروش می رسد. بنابراین اگر تلویزیون ال جی را با ساندبار ال جی ترکیب کنید، در تلویزیون سایز 43 تا 55 اینچ 16.5 تا 49 میلیون و در سایز 65 اینچ بین 75 تا 82 میلیون تومان باید هزینه کنید. در صورتی که تلویزیون ال جی را با سینمای خانگی ال جی بخواهید انتخاب کنید در سایز 43 تا 55 اینچ بین 16.5 تا 54 میلیون و در سایز 65 اینچ 75 تا 87 میلیون تومان باید بپردازید.

سونیSony

ساندبار سونی در اکثر مدل ها دارای صدای دالبی، صدای فراگیر و ریموت کنترل است. قیمت ساندبار سونی، بین 4 تا 11 میلیون تومان نوسان می کند.
در مدل های مختلف سینمای خانگی سونی ، بلوری پلیر علاوه بر امکان پخش DVD و قابلیت کاراکوئه مانند سینمای خانگی ال جی، وجود دارد. شما با چیزی حدود 9 تا 20 میلیون تومان و در برخی مدل های خاص تا 26 میلیون تومان می توانید سینما خانگی سونی را تهیه کنید.
تلویزیون های سونی در سایز 43 تا 55 اینچ از 10 تا 25 میلیون تومان قیمت دارند. قیمت تلویزیون 65 اینچ سونی نیز به 38 میلیون تومان می رسد.
اگر بخواهید تلویزیون سونی را با ساندبار سونی تهیه کنید، برای تلویزیون سایز 43 تا 55 اینچ بین 14 تا 36 میلیون و برای سایز 65 اینچ 42 تا 49 میلیون تومان لازم است هزینه نمایید.
اگر بخواهید تلویزیون سونی را با سینمای خانگی سونی تهیه کنید، در سایز 43 تا 55 اینچ، 19 تا 45 میلیون و در سایز 65 اینچ 47 تا 58 میلیون تومان باید بپردازید.

جی پلاس Gplus

برند ایرانی جی پلاس نیز توانسته است به حوزه تولید ساندبار ورود کند، اما هنوز خبری از سینمای خانگی در برند جی پلاس نیست. ساندبار های جی پلاس دارای ریموت کنترل مجزا، صدای دالبی و صدای فراگیر هستند. قیمت ساندبار ایرانی جی پلاس بین 2 تا 3 میلیون تومان می باشد.
تلویزیون های جی پلاس در سایز 40 تا 58 اینچ 6 تا 15 میلیون و در سایز 65 تا 75 اینچ 18 تا 36 میلیون تومان قیمت دارند. اگر بخواهید تلویزیون جی پلاس را با ساندبار جی پلاس تهیه کنید در تلویزیون سایز 40 تا 58 اینچ 8 تا 18 میلیون و در تلویزیون 65 تا 75 اینچ جی پلاس بین 20 تا 39 میلیون تومان باید هزینه کنید.

کدام مدل سینمای خانگی و یا ساندبار را به همراه تلویزیون بخریم؟
کدام مدل سینمای خانگی و یا ساندبار را به همراه تلویزیون بخریم؟

کدام مدل سینمای خانگی و یا ساندبار را به همراه تلویزیون بخریم؟

اگر فضای کوچکی در اتاق نشیمن منزل خود دارید ساندبار و اگر فضای بزرگتری ( حداقل 9 متر) در اختیار دارید سینمای خانگی انتخاب بهتری برای شماست. اگر بین برندها و مدل های مختلف مردد هستید باید به شما بگوییم که به جای خرید حضوری که مشکلاتی مثل زمان بر بودن، عدم امکان مقایسه همه مدل ها و همه برند ها را در پی دارد، می توانید به سراغ روش خرید آنلاین و بررسی نظرات مشتریان و مقایسه قیمت های فروشگاه های آنلاین بروید.
به این منظور می توانید به فروشگاه اینترنتی زنبیل سری بزنید. زنبیل از بهترین برندهای موجود در بازار در دسته بندی های متنوع به ویژه به صورت تخصصی در حوزه لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری می باشد و از برندهای معتبر داخلی و خارجی همچون ال جی، سامسونگ و سونی محصولات خود را تامین می کند و شما می توانید، تلویزیون، سینمای خانگی یا ساندبار مورد نظرتان را با مقایسه امکانات و قیمت آنها و دریافت مشاوره خرید از پرسنل پشتیبانی این فروشگاه انتخاب کرده و اقدام به خرید آنلاین از طریق وبسایت و یا حتی ثبت سفارش تلفنی نمائید . مزیت خرید از زنبیل اینجاست که شما می توانید سفارشات خود را در تمام دسته بندی ها حتی برای کالاهای حجیمی مشابه یخچال ساید در کمترین زمان ممکن (چیزی حدود 4 ساعت در تهران) تحویل بگیرید. البته در صورتیکه شاغل باشید میتوانید با روش ارسال اختصاصی تایم ارسال دلخواه خود را برای ارسال سفارش اعلام نمائید.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های ال ای دی ال جی با آخرین قیمت ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های تلویزیون سونی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت تلویزیون سامسونگ